E30M3 Lysholm (Såld)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Har nu hoppat i land å tagit mig till garaget... Skickade över ritningen på insugsflänsen till en kompis som tog sig en titt på den och frågade om alla mått stämmer, tror det fick jag fram som svar. Innan vi fräser denna så vattenskär vi ut en testfläns. Den passade perfekt så nu ska det fräsas ut en riktig
Ska lämna bort kompressor insuget till nån som kan TIG-svetsa, några tips på var
Ska lämna bort kompressor insuget till nån som kan TIG-svetsa, några tips på var
Ett tips när det gäller insugsflänsen...
Original insugsgummin är kraftigt vinklade, mao blir det inte så bra om du skär ut en rak fläns. Bästa är att skära ut små hål som du sen får matchporta upp i rätt vinkel för man vill gärna ha insuget i samma vinkel som kanalen och som originalinsuget är.
Bara ett litet välmenat tips. Mvh Jonas
Ps. Tror att jag bör ha en ritning på en portningsbar insugsfläns om det är intressant.
Original insugsgummin är kraftigt vinklade, mao blir det inte så bra om du skär ut en rak fläns. Bästa är att skära ut små hål som du sen får matchporta upp i rätt vinkel för man vill gärna ha insuget i samma vinkel som kanalen och som originalinsuget är.
Ps. Tror att jag bör ha en ritning på en portningsbar insugsfläns om det är intressant.
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
M3JONAS wrote:Ett tips när det gäller insugsflänsen...
Alla tips är välkomna, så en ritning tar jag gärna en titt på.
Har dock tänkt fräsa ut hålen i vinkel.
Mvh
/Jonas
Ok, om du har tänkt att fräsa i vinkel så funkar ju det också.
Blir bara lite knasigt om man först för hålen lika stora som kanalerna och sen ska snedfräsa. Då blir det vääälldigt stora hål innan man är klar
Blir bara lite knasigt om man först för hålen lika stora som kanalerna och sen ska snedfräsa. Då blir det vääälldigt stora hål innan man är klar
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
airs wrote:Tror det är samma kylare. Satte dit en m535 kylare på min i sommras, passar i orginalfästen, förutom i dom nedre som man får kapa av och böja bort, samt förlänga den övre kylarslangen. RoDe har bilder i sin tråd på zatzy i början där du ser hur han gjorde för att sätta dit sin.
Sökte lite på Zatzy men hittade inte RoDe:s projekt
Kan du ge mig direktlänken?
/Jonas