Page 8 of 20

Posted: 06 May 2007, 20:48
by Bmwandreas
Finns på lager..

Posted: 07 May 2007, 18:02
by 16vturbo
bmwpatrik wrote:
16vturbo wrote:Finns dessa divaxlar hemma lr är beställnings prylar, hittade dom inte i webshopen... pris?


http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webs ... cts_id=458

Sist jag var där så hade dom då massa hemma.

MVH


dom drivaxlarna är väll om man kör med "orginal" bakvagn? står att dom passar 325 samt m3 knutar...
dom drivaxlarna jag menar är dom som passar om man använder 535 klump och 535 knutar, det kittet som Bäckis skriver om först i tråden.... är det samma drivaxlar?

Posted: 07 May 2007, 21:18
by Bmwandreas
Nej inte samma, bara pm:a om ni vill beställa.

Posted: 07 May 2007, 21:30
by 16vturbo
ok, det låter bra.. är det samma pris som dom i webshopen?
hur lång lev är det på dom?
-mycket frågor nu... :?

Posted: 07 May 2007, 21:36
by Bmwandreas
4500kr för ett par.

Skicka adress i ett pm och vi skickar imorn.
Så på onsdag-torsdag har du dem på posten.

Mvh

Posted: 19 Sep 2007, 21:22
by MrQuickzilver
Ingen som har dokumenterat denna ombyggnade med lite bilder?
Kanske nån som har artikelnummren på grejerna som behövs?

Posted: 25 Sep 2007, 16:47
by erik@e30
Nu har jag läst länge & får några frågor!!

1. skiljer verkligen bärarmana på en 320 & 325 om dom har bromsskivor? de skiljer inte på mekonomens art nr iaf (note ink abs)

2. går de inte att behålla abs'en/ har någon lyckats?

3. jag antar att navet förflyttas ut & man ändrar spårvidden med denna lösning & de inkluderar att man får bromsskive problem? & handbromsproblem?

Posted: 16 Dec 2007, 18:45
by Micke johansson
erik@e30 wrote:Nu har jag läst länge & får några frågor!!

1. skiljer verkligen bärarmana på en 320 & 325 om dom har bromsskivor? de skiljer inte på mekonomens art nr iaf (note ink abs)

2. går de inte att behålla abs'en/ har någon lyckats?

3. jag antar att navet förflyttas ut & man ändrar spårvidden med denna lösning & de inkluderar att man får bromsskive problem? & handbromsproblem?



Sitter och funderar på samma sak, handbroms skiten ? någon som har bilder att bifoga hade underlättat , en bild säger mer än 1000ord :)

Posted: 25 Dec 2007, 00:37
by Micke johansson
Någon som har en över? ingentligen behöver jag bara naven och knutarna !
Lider av grymm deprition eftersom jag hade en bakvagn som skulle köpas men såldes av någon märklig andledning ! så har du över saker som bara ligger så är jag intreserad.

Värsta julafton i mitt liv ! :evil:

Posted: 08 Jan 2008, 20:40
by E30 2.7Turbo
Hei.

Jeg har fått tak på en komplett bakstilling med diff nr: S30.7V613, er dette riktig diff? Isåfall trenger jeg resten av delene fra dere som trengs for og bygge om bakvagnen min. Veldig lyst på drivakslene som Bmwandreas har for salg, er det noe mer enn de jeg trenger?

Kenneth Olsen
+4798015894
olsenkenneth@hotmail.com

Posted: 08 Jan 2008, 22:00
by E30 2.7Turbo
Hei igjen.
Må jeg bruke diff fra M535 160kw eller er det greit med diff fra 535 136kw? Er de like? diffbrems på begge?

Kenneth

Posted: 09 Jan 2008, 14:50
by tobbe tlrecond
Micke johansson wrote:Någon som har en över? ingentligen behöver jag bara naven och knutarna !
Lider av grymm deprition eftersom jag hade en bakvagn som skulle köpas men såldes av någon märklig andledning ! så har du över saker som bara ligger så är jag intreserad.

Värsta julafton i mitt liv ! :evil:


jag har 4 knutar ligger med nya dammasker

Posted: 10 Feb 2008, 19:26
by E34 RRT
kan man intte andvända dom med e34:ans klump?

Posted: 19 Mar 2008, 23:41
by r.ivars
hur pass bra går det att hänga dit länkarmarna ifrån 535 bak rakt av? Eller skiljer dom sig?

Tänkte ifall det bara är själva balken som är längre och skiljer sig kanske det är näst intill bolton ? =)

det lär jag väl iofs se när jag väl får hem bakvagnen :roll:

Posted: 21 Mar 2008, 10:32
by Bmwandreas
Innerdelen av hubben MÅSTE svarvas av 4mm mot lagret så att splinesen går ihop längre och du får muttern att ta mer gäng.

Då blir det rätt längd på axeln.

Posted: 27 Mar 2008, 18:23
by r.ivars
Ska slänga upp lite bilder till de som vill här på grejerna när min bakvagn börjar ta form..

Men om jag förstått det helt rätt nu..

Det man behöver ifrån M535an för att kunna köra med stora knutar(110mm) och hållbar diff:

*Nav, och på m535 sitter det en drivaxelhubb istället för att det går en drivaxel igenom navet. Så den ska självklart med också.
* 4 drivknutar. knutarna är samma inne som ute. Går även att ta ifrån 750mm.
*Diffen. (kommer passa mot kardan eftersom 325an har stora kardanhubben)
*Sviktstålsaxlar ifrån ppf (m535axlarna skulle bli för långa).

Övriga modifieringar:

För att få handbromsen att fungera:(ABS ryker)
*Svarva till 10mm distanser för hjullagret och sätta imellan "utåt sett". (Eftersom jag byter hjullager för att renovera lite så svarvar jag bara av 10mm bitar ifrån dom gamla och använder som distanser)
*När man sen pressat i hjullagret mot distansen så ska hubben för drivknuten på sen, och för att inte gängen ska bli för kort måste man svarva av 4mm på den hubben för att det ska gänga ordentligt.

Hoppas det blev "överskådligt" återkommer gärna med bilder ifall nån känner sig osäer på dom olika delarna =)

Posted: 31 Mar 2008, 19:06
by erik@e30
Hur blir de nu om jag ska ha abs & handbroms????

Är de att svarva av huben 4mm då om jag har Hubbar & nav från e34 535??