Någon som vill ha special skottsäker bakvagn E30? Kolla här!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
bmwpatrik wrote:16vturbo wrote:Finns dessa divaxlar hemma lr är beställnings prylar, hittade dom inte i webshopen... pris?
http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webs ... cts_id=458
Sist jag var där så hade dom då massa hemma.
MVH
dom drivaxlarna är väll om man kör med "orginal" bakvagn? står att dom passar 325 samt m3 knutar...
dom drivaxlarna jag menar är dom som passar om man använder 535 klump och 535 knutar, det kittet som Bäckis skriver om först i tråden.... är det samma drivaxlar?
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- MrQuickzilver
- Posts: 868
- Joined: 20 Nov 2005, 17:18
- Location: Varberg
Nu har jag läst länge & får några frågor!!
1. skiljer verkligen bärarmana på en 320 & 325 om dom har bromsskivor? de skiljer inte på mekonomens art nr iaf (note ink abs)
2. går de inte att behålla abs'en/ har någon lyckats?
3. jag antar att navet förflyttas ut & man ändrar spårvidden med denna lösning & de inkluderar att man får bromsskive problem? & handbromsproblem?
1. skiljer verkligen bärarmana på en 320 & 325 om dom har bromsskivor? de skiljer inte på mekonomens art nr iaf (note ink abs)
2. går de inte att behålla abs'en/ har någon lyckats?
3. jag antar att navet förflyttas ut & man ändrar spårvidden med denna lösning & de inkluderar att man får bromsskive problem? & handbromsproblem?
- Micke johansson
- Posts: 2175
- Joined: 17 Jul 2006, 21:30
- Location: Umeå
erik@e30 wrote:Nu har jag läst länge & får några frågor!!
1. skiljer verkligen bärarmana på en 320 & 325 om dom har bromsskivor? de skiljer inte på mekonomens art nr iaf (note ink abs)
2. går de inte att behålla abs'en/ har någon lyckats?
3. jag antar att navet förflyttas ut & man ändrar spårvidden med denna lösning & de inkluderar att man får bromsskive problem? & handbromsproblem?
Sitter och funderar på samma sak, handbroms skiten ? någon som har bilder att bifoga hade underlättat , en bild säger mer än 1000ord
- Micke johansson
- Posts: 2175
- Joined: 17 Jul 2006, 21:30
- Location: Umeå
-
- Posts: 34
- Joined: 19 Jun 2007, 16:14
Hei.
Jeg har fått tak på en komplett bakstilling med diff nr: S30.7V613, er dette riktig diff? Isåfall trenger jeg resten av delene fra dere som trengs for og bygge om bakvagnen min. Veldig lyst på drivakslene som Bmwandreas har for salg, er det noe mer enn de jeg trenger?
Kenneth Olsen
+4798015894
olsenkenneth@hotmail.com
Jeg har fått tak på en komplett bakstilling med diff nr: S30.7V613, er dette riktig diff? Isåfall trenger jeg resten av delene fra dere som trengs for og bygge om bakvagnen min. Veldig lyst på drivakslene som Bmwandreas har for salg, er det noe mer enn de jeg trenger?
Kenneth Olsen
+4798015894
olsenkenneth@hotmail.com
Support your local Moonshine Racing Drammen
-
- Posts: 34
- Joined: 19 Jun 2007, 16:14
- tobbe tlrecond
- Posts: 959
- Joined: 20 Dec 2005, 17:59
- Location: vagnhärad
- Contact:
Micke johansson wrote:Någon som har en över? ingentligen behöver jag bara naven och knutarna !
Lider av grymm deprition eftersom jag hade en bakvagn som skulle köpas men såldes av någon märklig andledning ! så har du över saker som bara ligger så är jag intreserad.
Värsta julafton i mitt liv !
jag har 4 knutar ligger med nya dammasker
Tobbe. L
Mob 070-5631319
7,0072 1/8 - 173 km
10,5900 1/4 - 224,9 km
Mob 070-5631319
7,0072 1/8 - 173 km
10,5900 1/4 - 224,9 km
kan man intte andvända dom med e34:ans klump?
nissan micra 1000cc turbo 122whp 174wnm 1,2bar
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=42959" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=42959" onclick="window.open(this.href);return false;
hur pass bra går det att hänga dit länkarmarna ifrån 535 bak rakt av? Eller skiljer dom sig?
Tänkte ifall det bara är själva balken som är längre och skiljer sig kanske det är näst intill bolton ? =)
det lär jag väl iofs se när jag väl får hem bakvagnen
Tänkte ifall det bara är själva balken som är längre och skiljer sig kanske det är näst intill bolton ? =)
det lär jag väl iofs se när jag väl får hem bakvagnen
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Ska slänga upp lite bilder till de som vill här på grejerna när min bakvagn börjar ta form..
Men om jag förstått det helt rätt nu..
Det man behöver ifrån M535an för att kunna köra med stora knutar(110mm) och hållbar diff:
*Nav, och på m535 sitter det en drivaxelhubb istället för att det går en drivaxel igenom navet. Så den ska självklart med också.
* 4 drivknutar. knutarna är samma inne som ute. Går även att ta ifrån 750mm.
*Diffen. (kommer passa mot kardan eftersom 325an har stora kardanhubben)
*Sviktstålsaxlar ifrån ppf (m535axlarna skulle bli för långa).
Övriga modifieringar:
För att få handbromsen att fungera:(ABS ryker)
*Svarva till 10mm distanser för hjullagret och sätta imellan "utåt sett". (Eftersom jag byter hjullager för att renovera lite så svarvar jag bara av 10mm bitar ifrån dom gamla och använder som distanser)
*När man sen pressat i hjullagret mot distansen så ska hubben för drivknuten på sen, och för att inte gängen ska bli för kort måste man svarva av 4mm på den hubben för att det ska gänga ordentligt.
Hoppas det blev "överskådligt" återkommer gärna med bilder ifall nån känner sig osäer på dom olika delarna =)
Men om jag förstått det helt rätt nu..
Det man behöver ifrån M535an för att kunna köra med stora knutar(110mm) och hållbar diff:
*Nav, och på m535 sitter det en drivaxelhubb istället för att det går en drivaxel igenom navet. Så den ska självklart med också.
* 4 drivknutar. knutarna är samma inne som ute. Går även att ta ifrån 750mm.
*Diffen. (kommer passa mot kardan eftersom 325an har stora kardanhubben)
*Sviktstålsaxlar ifrån ppf (m535axlarna skulle bli för långa).
Övriga modifieringar:
För att få handbromsen att fungera:(ABS ryker)
*Svarva till 10mm distanser för hjullagret och sätta imellan "utåt sett". (Eftersom jag byter hjullager för att renovera lite så svarvar jag bara av 10mm bitar ifrån dom gamla och använder som distanser)
*När man sen pressat i hjullagret mot distansen så ska hubben för drivknuten på sen, och för att inte gängen ska bli för kort måste man svarva av 4mm på den hubben för att det ska gänga ordentligt.
Hoppas det blev "överskådligt" återkommer gärna med bilder ifall nån känner sig osäer på dom olika delarna =)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Hur blir de nu om jag ska ha abs & handbroms????
Är de att svarva av huben 4mm då om jag har Hubbar & nav från e34 535??
Är de att svarva av huben 4mm då om jag har Hubbar & nav från e34 535??
e39 525i 2002
e30 m-tec 24v142kw 328 motor 1988 <----Till Salu!
e30 2,5 Dubbel snurrig med extra allt. 1989
/
e61 550it 2006 såld
KTM 950sm 2007 såld
BMW r1100s 2005 såld
M5 3,8 1992 - såld
Laga din bil i garaget inte på internet
Hemsida