Page 8 of 192

Posted: 26 Jan 2006, 12:13
by robbz
loka wrote:Jävligt snyggt bygge måste jag säga! Svetsar du med mig eller tig?
TIG..... jäkligt breda fogar på plenumet, men som bekant så spricker ofta plenumen, så jag öste på utav bara f-n..... :D

/mvh

Posted: 26 Jan 2006, 12:28
by bmw_pelle
Tror inte du haft så mkt problem med wg returen eftersom röret mellan wg och dp blir fylld med avgaser så tar dom sej ingenstans.

Det blir ju som en vägg där röret går in i dp. Vi kan ju ta "tratten" tex som dom körde med förut på moppar å sånt:)

Om du bara har ett inlopp och inget ut så kan det ju inte få något flöde där. Ev att det kan bildas lite turbulens. Vad jag tror dvs!

Posted: 26 Jan 2006, 14:08
by Fear This
bmw_pelle wrote:Tror inte du haft så mkt problem med wg returen eftersom röret mellan wg och dp blir fylld med avgaser så tar dom sej ingenstans.

Det blir ju som en vägg där röret går in i dp. Vi kan ju ta "tratten" tex som dom körde med förut på moppar å sånt:)

Om du bara har ett inlopp och inget ut så kan det ju inte få något flöde där. Ev att det kan bildas lite turbulens. Vad jag tror dvs!
men å andra hand så som han byggt nu lär robbs aldrig behöva oroa sej för skenande laddtryck eller så... iom att avgaserna från turbon lär "dra med" de från wastegaten 8)

Posted: 26 Jan 2006, 15:48
by robbz
Fear This wrote:
bmw_pelle wrote:Tror inte du haft så mkt problem med wg returen eftersom röret mellan wg och dp blir fylld med avgaser så tar dom sej ingenstans.

Det blir ju som en vägg där röret går in i dp. Vi kan ju ta "tratten" tex som dom körde med förut på moppar å sånt:)

Om du bara har ett inlopp och inget ut så kan det ju inte få något flöde där. Ev att det kan bildas lite turbulens. Vad jag tror dvs!
men å andra hand så som han byggt nu lär robbs aldrig behöva oroa sej för skenande laddtryck eller så... iom att avgaserna från turbon lär "dra med" de från wastegaten 8)
prexis.....man gör ju allt för att förhindra missöden 8) .....
alltid bra med sug i returen..

/mvh

Posted: 26 Jan 2006, 17:18
by BRUZZE
snyyyggt=)

Posted: 26 Jan 2006, 23:56
by bmw_pelle
Säger inte att det är fel utan tror att du klarat dej utan din fina lösning:)

Kolla in en polares lösning på wg rör. Ett rör från varje cyl till wg:n! Tufft :twisted: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 1&start=30

Posted: 27 Jan 2006, 10:35
by robbz
jojo, men det handlar ju om att eliminera allt så.....
btw, vad har din polares lösning med det här att göra... :D .... det var ju returen vi pratade om..?
tyckte ärligt talat det såg lite halvskummt ut, det var snyggt byggt och så, men som jag lärt mig så ska man ju styra laddet så nära kollektorn som det går.... men det är klart det piper kanske ut där när det blir trycksatt ändå :shock: ......

/den som lever få se.....

Posted: 27 Jan 2006, 15:49
by peppe
bmw_pelle wrote:Tror inte du haft så mkt problem med wg returen eftersom röret mellan wg och dp blir fylld med avgaser så tar dom sej ingenstans.

Det blir ju som en vägg där röret går in i dp. Vi kan ju ta "tratten" tex som dom körde med förut på moppar å sånt:)

Om du bara har ett inlopp och inget ut så kan det ju inte få något flöde där. Ev att det kan bildas lite turbulens. Vad jag tror dvs!
Problemet jag ser med en sådan där retur är väll möjligen att man får upp avgaster till wastegaten "fel håll" så den är och pillrar på ventilen och ev. öppnar den vid xxx motryck.

Eller jag kanske tänker fel.


robbz: Bra lösning, eliminera problem är aldrig dumt. Och som du själv sade då du testat blåsa så tycker jag att det är självklart att man gör något åt det.

Posted: 27 Jan 2006, 17:40
by robbz
thx peppe.....

/mvh

Posted: 01 Feb 2006, 21:23
by robbz
lite uppgraderingar.....
/mvh

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Posted: 01 Feb 2006, 22:04
by Moker
Ser bra Ut

Posted: 01 Feb 2006, 23:02
by peppe
Kommer bli sjukt vackert detta.

Show and GO

:D

Posted: 01 Feb 2006, 23:26
by Nobbe
*visslar* *hosst* *harkel* turbo *visslar*

Posted: 02 Feb 2006, 16:38
by robbz
Nobbe wrote:*visslar* *hosst* *harkel* turbo *visslar*
schyyy....inte än...!

/mvh

Posted: 02 Feb 2006, 17:53
by bmw_fredde
hmm luktar provstart här...

Posted: 02 Feb 2006, 18:55
by robbz
bmw_fredde wrote:hmm luktar provstart här...
hehe nejdå, toppen,grenröret och insuget är inte portat ännu, blocket är ej iordningfräst, vev,kolvar,stakar är ej viktat och balanserat än......

det nobbe menade var att suget på en precision PT-88:a vart för stor, så nu har jag beställt en sån av PPF!!!
-tyckte 76:an såg lite tam ut i jämförelse! :D

/mvh

Posted: 02 Feb 2006, 19:16
by Butchermardin
robbz wrote:
bmw_fredde wrote:hmm luktar provstart här...
hehe nejdå, toppen,grenröret och insuget är inte portat ännu, blocket är ej iordningfräst, vev,kolvar,stakar är ej viktat och balanserat än......

det nobbe menade var att suget på en precision PT-88:a vart för stor, så nu har jag beställt en sån av PPF!!!
-tyckte 76:an såg lite tam ut i jämförelse! :D

/mvh
Hehe! Du är fan tokig du, på ett bra sätt! :)