Posted: 26 Jan 2006, 12:13
TIG..... jäkligt breda fogar på plenumet, men som bekant så spricker ofta plenumen, så jag öste på utav bara f-n.....loka wrote:Jävligt snyggt bygge måste jag säga! Svetsar du med mig eller tig?

/mvh
TIG..... jäkligt breda fogar på plenumet, men som bekant så spricker ofta plenumen, så jag öste på utav bara f-n.....loka wrote:Jävligt snyggt bygge måste jag säga! Svetsar du med mig eller tig?
men å andra hand så som han byggt nu lär robbs aldrig behöva oroa sej för skenande laddtryck eller så... iom att avgaserna från turbon lär "dra med" de från wastegatenbmw_pelle wrote:Tror inte du haft så mkt problem med wg returen eftersom röret mellan wg och dp blir fylld med avgaser så tar dom sej ingenstans.
Det blir ju som en vägg där röret går in i dp. Vi kan ju ta "tratten" tex som dom körde med förut på moppar å sånt:)
Om du bara har ett inlopp och inget ut så kan det ju inte få något flöde där. Ev att det kan bildas lite turbulens. Vad jag tror dvs!
prexis.....man gör ju allt för att förhindra missödenFear This wrote:men å andra hand så som han byggt nu lär robbs aldrig behöva oroa sej för skenande laddtryck eller så... iom att avgaserna från turbon lär "dra med" de från wastegatenbmw_pelle wrote:Tror inte du haft så mkt problem med wg returen eftersom röret mellan wg och dp blir fylld med avgaser så tar dom sej ingenstans.
Det blir ju som en vägg där röret går in i dp. Vi kan ju ta "tratten" tex som dom körde med förut på moppar å sånt:)
Om du bara har ett inlopp och inget ut så kan det ju inte få något flöde där. Ev att det kan bildas lite turbulens. Vad jag tror dvs!
Problemet jag ser med en sådan där retur är väll möjligen att man får upp avgaster till wastegaten "fel håll" så den är och pillrar på ventilen och ev. öppnar den vid xxx motryck.bmw_pelle wrote:Tror inte du haft så mkt problem med wg returen eftersom röret mellan wg och dp blir fylld med avgaser så tar dom sej ingenstans.
Det blir ju som en vägg där röret går in i dp. Vi kan ju ta "tratten" tex som dom körde med förut på moppar å sånt:)
Om du bara har ett inlopp och inget ut så kan det ju inte få något flöde där. Ev att det kan bildas lite turbulens. Vad jag tror dvs!
schyyy....inte än...!Nobbe wrote:*visslar* *hosst* *harkel* turbo *visslar*
hehe nejdå, toppen,grenröret och insuget är inte portat ännu, blocket är ej iordningfräst, vev,kolvar,stakar är ej viktat och balanserat än......bmw_fredde wrote:hmm luktar provstart här...
Hehe! Du är fan tokig du, på ett bra sätt!robbz wrote:hehe nejdå, toppen,grenröret och insuget är inte portat ännu, blocket är ej iordningfräst, vev,kolvar,stakar är ej viktat och balanserat än......bmw_fredde wrote:hmm luktar provstart här...
det nobbe menade var att suget på en precision PT-88:a vart för stor, så nu har jag beställt en sån av PPF!!!
-tyckte 76:an såg lite tam ut i jämförelse!![]()
/mvh