bmw_pelle wrote:Tror inte du haft så mkt problem med wg returen eftersom röret mellan wg och dp blir fylld med avgaser så tar dom sej ingenstans.
Det blir ju som en vägg där röret går in i dp. Vi kan ju ta "tratten" tex som dom körde med förut på moppar å sånt:)
Om du bara har ett inlopp och inget ut så kan det ju inte få något flöde där. Ev att det kan bildas lite turbulens. Vad jag tror dvs!
men å andra hand så som han byggt nu lär robbs aldrig behöva oroa sej för skenande laddtryck eller så... iom att avgaserna från turbon lär "dra med" de från wastegaten
kladda inte i tråden om du inte är intresserad av att handla
bmw_pelle wrote:Tror inte du haft så mkt problem med wg returen eftersom röret mellan wg och dp blir fylld med avgaser så tar dom sej ingenstans.
Det blir ju som en vägg där röret går in i dp. Vi kan ju ta "tratten" tex som dom körde med förut på moppar å sånt:)
Om du bara har ett inlopp och inget ut så kan det ju inte få något flöde där. Ev att det kan bildas lite turbulens. Vad jag tror dvs!
men å andra hand så som han byggt nu lär robbs aldrig behöva oroa sej för skenande laddtryck eller så... iom att avgaserna från turbon lär "dra med" de från wastegaten
prexis.....man gör ju allt för att förhindra missöden .....
alltid bra med sug i returen..
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
jojo, men det handlar ju om att eliminera allt så.....
btw, vad har din polares lösning med det här att göra... .... det var ju returen vi pratade om..?
tyckte ärligt talat det såg lite halvskummt ut, det var snyggt byggt och så, men som jag lärt mig så ska man ju styra laddet så nära kollektorn som det går.... men det är klart det piper kanske ut där när det blir trycksatt ändå ......
/den som lever få se.....
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
bmw_pelle wrote:Tror inte du haft så mkt problem med wg returen eftersom röret mellan wg och dp blir fylld med avgaser så tar dom sej ingenstans.
Det blir ju som en vägg där röret går in i dp. Vi kan ju ta "tratten" tex som dom körde med förut på moppar å sånt:)
Om du bara har ett inlopp och inget ut så kan det ju inte få något flöde där. Ev att det kan bildas lite turbulens. Vad jag tror dvs!
Problemet jag ser med en sådan där retur är väll möjligen att man får upp avgaster till wastegaten "fel håll" så den är och pillrar på ventilen och ev. öppnar den vid xxx motryck.
Eller jag kanske tänker fel.
robbz: Bra lösning, eliminera problem är aldrig dumt. Och som du själv sade då du testat blåsa så tycker jag att det är självklart att man gör något åt det.
hehe nejdå, toppen,grenröret och insuget är inte portat ännu, blocket är ej iordningfräst, vev,kolvar,stakar är ej viktat och balanserat än......
det nobbe menade var att suget på en precision PT-88:a vart för stor, så nu har jag beställt en sån av PPF!!!
-tyckte 76:an såg lite tam ut i jämförelse!
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
hehe nejdå, toppen,grenröret och insuget är inte portat ännu, blocket är ej iordningfräst, vev,kolvar,stakar är ej viktat och balanserat än......
det nobbe menade var att suget på en precision PT-88:a vart för stor, så nu har jag beställt en sån av PPF!!!
-tyckte 76:an såg lite tam ut i jämförelse!