Somsagt två nya bultar ihandlades, 600kr slutade det på. Dock bara en av bultarna som sträckt på sig så om någon behöver en bult så är det bara att höra av sig.
Har hänt lite sedan sist.
Trots mottryck på wgklockan så fick vi inte laddet över 0.8 bar. Turbon plockades ännu! en gång bort så fästet för wgklockan blev omgjort samt att det blev monterat en hjälpfjäder så wgn stänger bättre.
Laddet blev grymt mycket stabilare och i nuläget ligger jag på 1bar, tycker den går riktigt bra.
Får se om man ska slita av det ytterligare en gång så man får upp laddet lite till .
Tack än en gång till emil för hjälp med sprut och allt annat!
tändningen har varit låg, särskilt på låga varv iom den lilla turbon,
men man vet ju inte vad som händer med gnistan när triggerskivan lossnar och hamnar i godtyckligt läge. Behövs ju inte direkt lång tid för att det ska gå på tok
tändningen har varit låg, särskilt på låga varv iom den lilla turbon, men man vet ju inte vad som händer med gnistan när triggerskivan lossnar och hamnar i godtyckligt läge. Behövs ju inte direkt lång tid för att det ska gå på tok
Sorry för OT men varför lossnade den och vad kan man göra för att förhindra att en sån sak händer?
Bmw skämtar inte när dom säger den ska dras med 400nm, trodde det räckte med en rejäl omgång med mutterknacken.
Det i kombo med en felväxling gjorde nog susen för att den skulle lossna.
Tog en rejäl momentnyckel och drog 400nm med motorn i bilen.