Page 8 of 9

Posted: 06 Jun 2010, 17:24
by christian_h
det skickas imöra till stor staden :lol:

Posted: 07 Jun 2010, 08:41
by ///Peter
christian_h wrote:det skickas imöra till stor staden :lol:
ja du är en helt egenom helylle värmlänning du :)

Posted: 20 Jun 2010, 20:34
by jorgen
Nej säj upp dej från jobbet nu så det blir lite gjort :P

Posted: 09 Aug 2010, 14:56
by Pimplaren
Hallåå! hur går det?? 8)

Posted: 09 Aug 2010, 19:57
by Blown M5
har gått lite segt, men blocket ska honas & 3,8 veven ska moddas för kamdrivningen. Toppen står & myser i mitt garage med nya styrningar & fjädrar & frästa säten. Hopsättningen av maskin är inte såå far away!

Posted: 09 Aug 2010, 20:44
by Bäckis
Varför modda veven?

Posted: 09 Aug 2010, 22:54
by Blown M5
fel utryckt, modda hubben så den hamnar i linje med kamdrevet! Hörde av peter att ni kommit fram till -2mm? Tänkte mäta upp iallafall så man e hundra.

Posted: 10 Aug 2010, 07:21
by Bäckis
Det är upp det ska vara -2mm, nere ska du inte göra något.

Posted: 11 Aug 2010, 10:14
by ///Peter
Yes bara kamdrevhubben, va ju rätt skönt att man slapp modda där ner med. Är inte alltid lätt att räkna till 17 lr va det 18? :wink:

Annars går det väl sakta men säkert, mest sakta. Pappaledighet och en bättre hälft som jobbar både veckorna och helgerna dödar effektiviteten.

Posted: 02 Nov 2010, 12:45
by Blown M5
Lite kvalitetsprylar redo att sättas ihop!

Image
Image

Kolvbult i Full-HD kvalite vs. vanlig sucker som jag kör med :)

Image
Image

Posted: 02 Nov 2010, 15:09
by ///Peter
Porr gott folk!

Posted: 02 Nov 2010, 15:58
by Pimplaren
Ser mysigt ut! lite bårhus över det hela :P

Posted: 02 Nov 2010, 16:54
by ///Peter
Pimplaren wrote:Ser mysigt ut! lite bårhus över det hela :P
Klart doktorn varit på bårhuset och härjat.....


Image

Posted: 02 Nov 2010, 17:58
by Blown M5
Hehe du har berättat att du forskar på jobbet, nu vet vi hur :wink:

Posted: 07 Mar 2011, 11:35
by ///Peter
Eftersom saker bör göras ordentligt så blir det nytt block och dessutom nått så exotiskt som från Alpina B10 Bi-turbo med snittsig orginal oljeretur samt oljesprut under kolvarna även med dom kralliga ramlagerbockarna (jmf S14B23 -> S14B25 Evo III).

Denna gång prövar vi PPF´s Coopering till anrättningen och borrar till 94mm.

Posted: 07 Mar 2011, 14:05
by Blown M5
De blir kanon, har du plockat upp blocket än?

Posted: 07 Mar 2011, 14:10
by ///Peter
Jepps ligger i bakluckan :)