Page 8 of 23

Posted: 29 Dec 2007, 21:29
by wallin
Vision79 wrote:
wallin wrote:
Vision79 wrote:ngt tips hur vi ska lösa oljereturen på bästa sätt? , det är gränsfall om man inte måste ha en pump ?



duger inte detta!!
kolla det finns nog en bra bild
http://www.garaget.org/?car=42081
det funkade på min iaf :D
det är på det berömda men funkar



Ptjaa...vill inte ha oljan tillbaka i turbon när man svänger osv...ryker så illa då :roll:

Är väll d som e största problemet...ere samma uppbyggnad på 3,2 o 3,0 tråget då??


Tror tråget har ganska lika form !
har bara kört både på gatan och kinnekulle ring med bilen!.
och det rök bara om bakhjulen
men det är klart har man bättre väghållning och slicks! så kan det väl säkert bli problem...

Posted: 30 Dec 2007, 21:05
by Vision79
Oljematning fixad!
Oljeretur fixad!
Matning vatten fixad!

Svänghjul och tryckplatta fixad!

Motorn klar för att lyftas i...nu börjar lite pill för att få full funktion med alla delar intakta som ac kompressor etc....luftpumpen kanske får stryka :roll:

Image
Image
Image
Image
Image


Image

Posted: 31 Dec 2007, 13:03
by Fear This
Vision79 wrote:Motorn klar för att lyftas i...nu börjar lite pill för att få full funktion med alla delar intakta som ac kompressor etc....luftpumpen kanske får stryka :roll:

oroa dej inte kompis, e bara skicka den på tippen.. du har ju en ny luftpump som sitter 30cm bakom den gamla :twisted:

Hjälp!!!!!!!!!!!!!

Posted: 31 Dec 2007, 15:03
by Magnus B
Fan nu måste jag sätta FART!!!!!!!!!!!!! :D :D
Gasa på bara så kan du komma o jaga på mig sen. :D :D

Gott Nytt år på er alla TURBOGALNINGAR!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mvh. Magnus B

Posted: 04 Jan 2008, 15:00
by Vision79
Lite update!

Tiggen provsvetsad och en 3" intercooler (min gammel från stortysken) samt rör är provmottade, vi drar som det ser ut idag tryckröret under framvagnsbalken pga utrymmesbrist...även ac fläkten med kåpa slopas mot en dito SPAL (provmonterad med ngn junk lookalike fläkt som ja hade liggandes)

Image

Image

Image

Image

Image

Liten bild på oljematning och oljetryckskontakten på plats:

Image


Mer på gång...återkommer!!

Posted: 04 Jan 2008, 22:53
by AndreasT
Är det en täckplåt ovanför turbon så länsman inte skall se den :lol:

Posted: 04 Jan 2008, 22:58
by Vision79
AndreasT wrote:Är det en täckplåt ovanför turbon så länsman inte skall se den :lol:


Nä..vi har tom tagit bort en värmeplåt...verkar va gott om dom i 3,2:an :), men man ser inte mkt uppifrån kan jag lova!...dom får krypa under bilen med ficklampor isof ;)

Posted: 04 Jan 2008, 23:01
by bmw patrik
AndreasT wrote:Är det en täckplåt ovanför turbon så länsman inte skall se den :lol:

Det ser nog bara ut så på bilden,men det är grenrörett som syns ovanför, man ser ingenting uppifrån av turbon pga grenrörett :D

Posted: 04 Jan 2008, 23:03
by bmw patrik
Vision79 wrote:
AndreasT wrote:Är det en täckplåt ovanför turbon så länsman inte skall se den :lol:


Nä..vi har tom tagit bort en värmeplåt...verkar va gott om dom i 3,2:an :), men man ser inte mkt uppifrån kan jag lova!...dom får krypa under bilen med ficklampor isof ;)

Du är snabb kompis :shock:

Posted: 04 Jan 2008, 23:05
by Vision79
bmw patrik wrote:
Vision79 wrote:
AndreasT wrote:Är det en täckplåt ovanför turbon så länsman inte skall se den :lol:


Nä..vi har tom tagit bort en värmeplåt...verkar va gott om dom i 3,2:an :), men man ser inte mkt uppifrån kan jag lova!...dom får krypa under bilen med ficklampor isof ;)

Du är snabb kompis :shock:


Snabbare än Lucky Luke!...fast han har mer tur än mig..muuhahahaha!!!

Posted: 04 Jan 2008, 23:21
by AndreasT
Okaj såg ut som gigantisk plåtbit på bild :wink:
Vart skall ni placera luftfiltret när ac kompressorn och luftpumpen sitter där?

Posted: 04 Jan 2008, 23:25
by Vision79
AndreasT wrote:Okaj såg ut som gigantisk plåtbit på bild :wink:
Vart skall ni placera luftfiltret när ac kompressorn och luftpumpen sitter där?


Det är så ren luft i Norrland...behövs inge filter!


(ehm...ja har druckit 1 folköl...)


Lr..förresten..jo det är trångt!..men d går endå!

Posted: 13 Jan 2008, 18:53
by Vision79
- Update -

Det har hänt en hel del faktist, inte såå mkt syns på utsidan men många lösningar har tagit form och 3,5" avgassystemet är så gott som på plats, även tryckrör till intercooler etc har fått sin form och är hyffsat klart förutom ngra sömmar som ska tiggas...placering av dump osv.

TIAL Wg och dump har hittat till garaget likaså en luftfilter samt en hel del 3" sömnlösa aluböjjar

Image
Image
Image
Image
Image
Image
[IMG]http://i93.photobucket.com/albums/l61/Jonase79/PICT0030.jpg
Image[/IMG]
Image
Image
Image
Image
Image

Lite korrigering på sugsidan av intercoolern och sy ihop ngt med sista burken på avgassystemet...

ja sedan är det väll dax för att koppla sprut :)

Posted: 13 Jan 2008, 20:12
by HULTA
de där blir ju hur diskret som hälst

mvh

Posted: 13 Jan 2008, 20:31
by Vision79
HULTA wrote:de där blir ju hur diskret som hälst

mvh


Jaa..det ska vara ett diskret bygge...vänta får du se när det e klart...ska inte synas när man öppnar huven att det är ngt som aviker från orginal...ett tränat öga kommer givetvis märka ngt...men nätt o jämnt ;)

Utvändigt kommer den se precis ut som den gör...helt orginal!

Så många hojåkare kommer få se aktern på MPOWER ´n :lol:

Posted: 13 Jan 2008, 21:06
by bmw_fredde
ser bra ut det här! vad är det för dämpare under bilen?

Posted: 13 Jan 2008, 21:25
by bmw patrik
bmw_fredde wrote:ser bra ut det här! vad är det för dämpare under bilen?

det är simon dämpare en bak och en som på bilden,hade samma på en e30 och den var knäpptyst fast det var 3tum kanske låter lite mer med
3 1/5 tum :D