
M5E34turbo 870/964whp. Såld!
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Haha, ja jag är ju en som gett uppBlown M5 wrote:Att bli starkaste bmw skruvkompressor är inte så svårt då typ ingen annan orkar hålla på med sånt strulNärmsta konkurrent är väl han bosse med 3.0csi från eskilstuna, den verkar fungera bra. Ska lösa alla små problem under vintern så man verkligen kan få se vad skruven kan leverera som mest!


jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
Blown M5 wrote:Att bli starkaste bmw skruvkompressor är inte så svårt då typ ingen annan orkar hålla på med sånt strul
äsch att det är lite dåligt på konkurrentfronten behöver man ju inte nämna


Peter AK
Tokyo / Stockholm

Special thx to Mr J and Micke B
Bruksbil 12.7s, Lekbil 10.70s, Racebil ?.?s
Tokyo / Stockholm

Special thx to Mr J and Micke B
Bruksbil 12.7s, Lekbil 10.70s, Racebil ?.?s
Tänkte precis på den också.. Mén han rasade väl den eller nåt sen? Han körde väl också laminovastavar i insuget?Jorm wrote:Hammarströms M3 bromsade över 1000 hk med kompressor.
Riktigt ballt bygge den här m5:an hur som... Keep it up..
E30 325 Turbo
Pojekttråd
Pojekttråd
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
jaha trevligt trevligt


mvh
323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
Jag tror mest på att du har för mycket överlapp på kammarna, men det går väl justera till?
Men visst ventilfjädrarna spelar in rätt mycket oxå.
Just BMW Bosses 3.0csi, hade vi problem med när vi bromsade den på VM ett par år sedan.
Fick bara upp drygt 1bar i laddtryck, då hittade vi en anslutning på insuget som var på 10mm i diam som Bosse hade glömt o plugga,
pluggade det men det blev bara marginelt högre ladd.
Justerade om kammen så den skulle öppna senare men det gjorde inte heller någe större skillnad.
Till året efter bytte Bosse kam i maskinen då fick vi upp laddet till beräknade 1.8bar.
Men visst ventilfjädrarna spelar in rätt mycket oxå.
Just BMW Bosses 3.0csi, hade vi problem med när vi bromsade den på VM ett par år sedan.
Fick bara upp drygt 1bar i laddtryck, då hittade vi en anslutning på insuget som var på 10mm i diam som Bosse hade glömt o plugga,
pluggade det men det blev bara marginelt högre ladd.
Justerade om kammen så den skulle öppna senare men det gjorde inte heller någe större skillnad.
Till året efter bytte Bosse kam i maskinen då fick vi upp laddet till beräknade 1.8bar.

Jimmy Klaavuniemi
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
ställt kammarna så överlappet är minimalt, men dreven som är justerbara har ingen låsning utan sitter med 6st skruvar vardera som är limmade med loctite. Kan ju ha släppt och tappat läget kanske. Hur mycket effekt gav bosses 3.0 vid 1,8 bar? Kör han nåt med bilen? Har sett alla hans filmklipp & den låter riktigt riktigt bra!
okidoki!!Blown M5 wrote:Luften strömmar över stavarnas fenor som suger åt sig värmen, vattnet strömmar igenom kärnan & tar med sig värmen. egentligen inget konstigt alls , bara att ytorna är effektiva värmeväxlare.Zwofurti wrote:hur funkar laminova stvar?
hajade först inte att det var kylvatten där
