Bengt - M3E36 turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
- Posts: 172
- Joined: 04 Apr 2006, 19:00
- Location: Sthlm
Supraturbo wrote:Ted: Behöver du bara en garageplats för att få ihop bilen eller en permanent plats?
Permanent plats, tack!!!!!
Hur många har du?;)
Mvh TED
- www.matarservice.se - info@matarservice.se - Phone: +46(0)70-4074444 -
- REPARATION AV PIXELFEL BMW E38 / E39 / E53 / RANGE ROVER VOGUE / MB C+E KLASS / SAAB SID -
- REPARATION AV PIXELFEL BMW E38 / E39 / E53 / RANGE ROVER VOGUE / MB C+E KLASS / SAAB SID -
-
- Posts: 172
- Joined: 04 Apr 2006, 19:00
- Location: Sthlm
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
M3JONAS wrote:Wow, mycket imponerande effekt!
En liten dum fråga bara... Vad är det som gör att effektkurvan stannar av vid 6000rpm och vridet sjunker där?
MVH Jonas
Ps, nu blir man sugen på att bygga 6:a istället för lilla fjantfyran som man håller på med...
Ännu en gång den underbara laddtrycksstyrningen:)
Laddar man för fullt från botten blir det för mycket vrid, typ 1200-1300nm
Grattis med fine tall,meget imponerende!
Hmmm...mon tro om B32'en min liker E85...
Hvilken effekt tror dere en GT35 1.06 og E85 kan gi på 3.2en..?
Film-film-film
Hmmm...mon tro om B32'en min liker E85...
Hvilken effekt tror dere en GT35 1.06 og E85 kan gi på 3.2en..?
Film-film-film
Normality is the death of personality
----------------------------------------------------
Prosjektet - M3 3.2 Turbo:
http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=162746
http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=43929
----------------------------------------------------
Prosjektet - M3 3.2 Turbo:
http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=162746
http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=43929
Bmwandreas wrote:Ännu en gång den underbara laddtrycksstyrningen:)
Laddar man för fullt från botten blir det för mycket vrid, typ 1200-1300nm
stort grattis till siffrorna! blev duktigt sugen på å slå ihop skiten nu.. funkar laddtrycksstyrningen lika bra på smc? 12-1300nm lockar ju inte så mkt såvida man inte vill skruva hela tiden
kladda inte i tråden om du inte är intresserad av att handla
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
grattis grabbar, kan detta vara orsaken till att det var en norrman som ringde och ville köpa min M3:a på stört?
skulle tro det.
/mvh
skulle tro det.
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Sry för offtopic, hittar du ett för stort garage kan vi dela! Behöver också en plats senast sista juliTED wrote:Supraturbo wrote:Ted: Behöver du bara en garageplats för att få ihop bilen eller en permanent plats?
Permanent plats, tack!!!!!
Hur många har du?;)
Mvh TED
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
- tobbe tlrecond
- Posts: 959
- Joined: 20 Dec 2005, 17:59
- Location: vagnhärad
- Contact:
Why did you use a different driveshaft? What driveshaft did you use?
Is this turbo exhaust manifold welded by PPF? Did you vent a waste gate into the atmosphere?
What spark plugs did you use?
Where did you take oil to lubricate the turbocharger from?
Did you use a stock gear-box?
Very nice car!
I’m sorry for writing to you in English. I totally don’t understand your language. I will be grateful if you reply, Andreas.
Maleckis.
Is this turbo exhaust manifold welded by PPF? Did you vent a waste gate into the atmosphere?
What spark plugs did you use?
Where did you take oil to lubricate the turbocharger from?
Did you use a stock gear-box?
Very nice car!
I’m sorry for writing to you in English. I totally don’t understand your language. I will be grateful if you reply, Andreas.
Maleckis.
BMW E36 M3 Turbo
maleckis wrote:Why did you use a different driveshaft? What driveshaft did you use?
Is this turbo exhaust manifold welded by PPF? Did you vent a waste gate into the atmosphere?
What spark plugs did you use?
Where did you take oil to lubricate the turbocharger from?
Did you use a stock gear-box?
Very nice car!
I’m sorry for writing to you in English. I totally don’t understand your language. I will be grateful if you reply, Andreas.
Maleckis.
The car is a complete work of us@ PPF.
Bengt left the car here 100% stock and picked it up a few dollars later with 1000+hp under the hood.
Ask him if it was worth it...
ANG. TRYCKRÖR
Hej Ärtan! Vad är det för diameter på tryckröret ut från
turbon.
Mvh. Magnus B
turbon.
Mvh. Magnus B
TURBO POWER
Bmwandreas wrote:60mm
Hur mycket skiljer de på utvändiga mått mellan denna och 67an? lite sugen hehe
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
http://www.nukeperformance.com/