Page 8 of 15
Posted: 18 Dec 2007, 08:15
by Vision79
Hollizini wrote:Har setat och funderat lite och tänkte fråga lite om det är nån som vågar gissa vad turbon klarar av:
Holset H2D med följande mått:
64 In
78 Ut
#25 avgashus
Hoppas kan man, dock tror jag den bromsar vid 650påsar..brukar kunna se på impellerns diameter på sugsidan vad den klarar av...MEN jag är ingen expert..jag gissar lite
Posted: 18 Dec 2007, 12:52
by P.Herrdahl
Vision79 wrote:Hollizini wrote:Har setat och funderat lite och tänkte fråga lite om det är nån som vågar gissa vad turbon klarar av:
Holset H2D med följande mått:
64 In
78 Ut
#25 avgashus
Hoppas kan man, dock tror jag den bromsar vid 650påsar..brukar kunna se på impellerns diameter på sugsidan vad den klarar av...MEN jag är ingen expert..jag gissar lite
Låter bra det, är fritt att gissa hejvilt.
Ska bara ha denna till runt 500 - 550 whp sen blir det byte till värre saker.
Posted: 19 Dec 2007, 02:38
by P.Herrdahl
Jigg motorn ikastad och topp, turbo, grenrör, kylare och insug monterat ner för att få ett hum om vart allt ska sitta och måttas in. Allt gick ner utan minsta tillstymmelse av problem =
.
Imorgon börjar jag bygga om downpipen och börjar på avgassystemet.
Bilder kommer inte förens nya kameran har kommit, om ni inte vill se dassiga lågkvalitativa bilder redan nu?
Posted: 19 Dec 2007, 15:10
by boost_
Hollizini wrote:Jigg motorn ikastad och topp, turbo, grenrör, kylare och insug monterat ner för att få ett hum om vart allt ska sitta och måttas in. Allt gick ner utan minsta tillstymmelse av problem =
.
Imorgon börjar jag bygga om downpipen och börjar på avgassystemet.
Bilder kommer inte förens nya kameran har kommit, om ni inte vill se dassiga lågkvalitativa bilder redan nu?
Klart vi vill, ös på =)
Joda, ut kommer min hink allt i sommar, men i vilket skick är frågan. Ev blir det snik halva säsongen så jag hinner bygga klart en stabilare botten till min fina nyrenoverade topp (mirafrästa säten, schrickfjädrar, portad osv) innan det ska våldas på allvar.
Så ev får org b35 jobba livet ur sig så länge för att hålla motivationen uppe ;D
Posted: 21 Dec 2007, 18:37
by P.Herrdahl
boost_ wrote:Hollizini wrote:Jigg motorn ikastad och topp, turbo, grenrör, kylare och insug monterat ner för att få ett hum om vart allt ska sitta och måttas in. Allt gick ner utan minsta tillstymmelse av problem =
.
Imorgon börjar jag bygga om downpipen och börjar på avgassystemet.
Bilder kommer inte förens nya kameran har kommit, om ni inte vill se dassiga lågkvalitativa bilder redan nu?
Klart vi vill, ös på =)
Joda, ut kommer min hink allt i sommar, men i vilket skick är frågan. Ev blir det snik halva säsongen så jag hinner bygga klart en stabilare botten till min fina nyrenoverade topp (mirafrästa säten, schrickfjädrar, portad osv) innan det ska våldas på allvar.
Så ev får org b35 jobba livet ur sig så länge för att hålla motivationen uppe ;D
Låter kanon det, blir nog samma här till sommaren tyvärr.
Posted: 21 Dec 2007, 18:38
by P.Herrdahl
Downpipen klar svetsad, otroligt nöjd över resultatet, kommer bilder på den senare.
Sen är toppen äntligen klar med portning och nya ventilerna, fjädrarna m.m
Uppdaterar när bilderna är på plats.
Posted: 21 Dec 2007, 22:17
by P.Herrdahl
Downpipen jag snidat ihop ser ut såhär, 3,5" med dubbla uttag för lambda:
Bilder på allt monterat samt tjofräsar toppen kommer!
Posted: 24 Dec 2007, 16:29
by P.Herrdahl
En liten onödig uppdatering, skulle bara prova kameran man köpt på sig och visst vart det viss klass skillnad?
Posted: 25 Dec 2007, 16:27
by P.Herrdahl
Såhär ser det ut nu, missade dock downpipen på bilden, håller på att dra rören till wastegaten som kommer skena ut genom skärmen.
Posted: 25 Dec 2007, 17:40
by P.Herrdahl
Fattas bara en planing:
En icke helt avslutad avgaskanal:
Det går frammåt!
Posted: 26 Dec 2007, 21:27
by P.Herrdahl
Posted: 26 Dec 2007, 22:43
by wuffee
smidigt att montera ihop diffen sen igne? Är väl ett jävla mätande så man är inom alla tolleranser och att allt sitter rakt mm mm..
Mvh
Uffe
Posted: 26 Dec 2007, 23:45
by P.Herrdahl
wuffee wrote:smidigt att montera ihop diffen sen igne? Är väl ett jävla mätande så man är inom alla tolleranser och att allt sitter rakt mm mm..
Mvh
Uffe
Smidigt ja, att centrera diffen tar inte många minuter.
Har aldrig haft nått problem innan så det bör gå feberfritt.
Posted: 29 Dec 2007, 18:07
by P.Herrdahl
Resten av bakvagnen nere efter lite bök med muttrarna till silentblocken, nu ska bryggan och bärarmarna fräschas upp lite och få ny lack, sen ska ny krängare, leder, dämpare och fjädrar på innan allt bökas upp igen.
Posted: 03 Jan 2008, 11:13
by korre
Riktigt kul och se att du fortsätter och att de går frammåt!
Då blir man mer motiverad själv. Ska du köra nå drifting med bmw'n i sommar om den skulle bli kvar?
MVH kristoffer
Posted: 03 Jan 2008, 13:37
by P.Herrdahl
korre wrote:Riktigt kul och se att du fortsätter och att de går frammåt!
Då blir man mer motiverad själv. Ska du köra nå drifting med bmw'n i sommar om den skulle bli kvar?
MVH kristoffer
Låter bra det, känns bra att jag fortsätter.
Ja, skulle jag bli klar så ska jag nog ställa upp på diverse bakvagnsrace, ska du? Har du börjat med turbo bygget?
Mvh.
Posted: 06 Jan 2008, 20:07
by P.Herrdahl
Dagsläget ser ut såhär:
Ventilkåpan är klar:
Ventilerna är klara:
Och såhär ser en del utav garaget ut, här sker all motor/fin mek, rätt skitigt för tillfället och avsaknaden av dator och lite sköna stolar är stor, men det kommer: