Hollizini wrote:Har setat och funderat lite och tänkte fråga lite om det är nån som vågar gissa vad turbon klarar av:
Holset H2D med följande mått: 64 In 78 Ut #25 avgashus
Hoppas kan man, dock tror jag den bromsar vid 650påsar..brukar kunna se på impellerns diameter på sugsidan vad den klarar av...MEN jag är ingen expert..jag gissar lite
Hollizini wrote:Har setat och funderat lite och tänkte fråga lite om det är nån som vågar gissa vad turbon klarar av:
Holset H2D med följande mått: 64 In 78 Ut #25 avgashus
Hoppas kan man, dock tror jag den bromsar vid 650påsar..brukar kunna se på impellerns diameter på sugsidan vad den klarar av...MEN jag är ingen expert..jag gissar lite
Låter bra det, är fritt att gissa hejvilt.
Ska bara ha denna till runt 500 - 550 whp sen blir det byte till värre saker.
Jigg motorn ikastad och topp, turbo, grenrör, kylare och insug monterat ner för att få ett hum om vart allt ska sitta och måttas in. Allt gick ner utan minsta tillstymmelse av problem = .
Imorgon börjar jag bygga om downpipen och börjar på avgassystemet.
Bilder kommer inte förens nya kameran har kommit, om ni inte vill se dassiga lågkvalitativa bilder redan nu?
Hollizini wrote:Jigg motorn ikastad och topp, turbo, grenrör, kylare och insug monterat ner för att få ett hum om vart allt ska sitta och måttas in. Allt gick ner utan minsta tillstymmelse av problem = .
Imorgon börjar jag bygga om downpipen och börjar på avgassystemet.
Bilder kommer inte förens nya kameran har kommit, om ni inte vill se dassiga lågkvalitativa bilder redan nu?
Klart vi vill, ös på =)
Joda, ut kommer min hink allt i sommar, men i vilket skick är frågan. Ev blir det snik halva säsongen så jag hinner bygga klart en stabilare botten till min fina nyrenoverade topp (mirafrästa säten, schrickfjädrar, portad osv) innan det ska våldas på allvar.
Så ev får org b35 jobba livet ur sig så länge för att hålla motivationen uppe ;D
Hollizini wrote:Jigg motorn ikastad och topp, turbo, grenrör, kylare och insug monterat ner för att få ett hum om vart allt ska sitta och måttas in. Allt gick ner utan minsta tillstymmelse av problem = .
Imorgon börjar jag bygga om downpipen och börjar på avgassystemet.
Bilder kommer inte förens nya kameran har kommit, om ni inte vill se dassiga lågkvalitativa bilder redan nu?
Klart vi vill, ös på =)
Joda, ut kommer min hink allt i sommar, men i vilket skick är frågan. Ev blir det snik halva säsongen så jag hinner bygga klart en stabilare botten till min fina nyrenoverade topp (mirafrästa säten, schrickfjädrar, portad osv) innan det ska våldas på allvar.
Så ev får org b35 jobba livet ur sig så länge för att hålla motivationen uppe ;D
Låter kanon det, blir nog samma här till sommaren tyvärr.
Downpipen klar svetsad, otroligt nöjd över resultatet, kommer bilder på den senare.
Sen är toppen äntligen klar med portning och nya ventilerna, fjädrarna m.m
Resten av bakvagnen nere efter lite bök med muttrarna till silentblocken, nu ska bryggan och bärarmarna fräschas upp lite och få ny lack, sen ska ny krängare, leder, dämpare och fjädrar på innan allt bökas upp igen.
Riktigt kul och se att du fortsätter och att de går frammåt!
Då blir man mer motiverad själv. Ska du köra nå drifting med bmw'n i sommar om den skulle bli kvar?
MVH kristoffer
- Min portfolio http://kmdev.se" onclick="window.open(this.href);return false;
korre wrote:Riktigt kul och se att du fortsätter och att de går frammåt! Då blir man mer motiverad själv. Ska du köra nå drifting med bmw'n i sommar om den skulle bli kvar?
MVH kristoffer
Låter bra det, känns bra att jag fortsätter.
Ja, skulle jag bli klar så ska jag nog ställa upp på diverse bakvagnsrace, ska du? Har du börjat med turbo bygget?
Och såhär ser en del utav garaget ut, här sker all motor/fin mek, rätt skitigt för tillfället och avsaknaden av dator och lite sköna stolar är stor, men det kommer: