Page 8 of 8

Posted: 13 Jun 2009, 03:51
by Roobin
klockrent.. va de jag misstänkte men ville dubbelkolla.. gjorde så o höjde med 10 mm cc blev apbra.. nu har man lite finjustering o göra om man vill oxå :D

Posted: 19 Aug 2009, 01:18
by nicklasthoresson
tjenare.. läste bäckis recept på snik trimmning och undra vad som menas/är bypassrör

för att citera:
"Med lite labb med bypassrör och bränsletryck så lirar det klockrent."


MVH

Posted: 16 Oct 2009, 01:15
by Viper89
Tänkte köra M50 icke vanos stakar samt M50 vanos kolvar i min M20B25 maskin.

Ska dessa svarvas? Eller är de bara sänka ner som de är?

Mitt M20B25 block kommer vara o-ringat och ska köra med org packning om det nu har nån betydelse.

Posted: 17 Oct 2009, 16:33
by Jag Heter Jimmy
skulla också vela ha svar på den frågan

.

Posted: 18 Oct 2009, 15:16
by just_mee84
ta bort

Posted: 18 Oct 2009, 16:16
by peppe
Laga ditt citat, eller ta bort det helt.

Det var nog Freddan som skrev om spjällen på M50 där vill jag minnas. PM'a honom och fråga vetja.

Posted: 07 Apr 2010, 04:42
by Franzén
Har sökt i en herrans massa trådar och sparat en herrans massa text som kan vara av nyttig natur.

Problemet är att jag inte får ihop något konsekvent av all den informationen jag har hittat.

Saken är enormt förekommande på forumet så det är kanske inte så konstigt, man kan göra allt på många olika sätt.

Jag skall skruva dit en M50 i en E30 och jag undrar exakt vad jag behöver skaffa, ändra på och byta för att det skall funka och se propert ut.

Jag skulle helst vilja ha det uppspaltat.
Då är det lite lättare att få översikt över informationen.

Jag hamnade i den här tråden eftersom Peppe manade till det från FAQ delen.

Om någon har ett failsafe recept så ser jag gärna att det hamnar i ett PM.

Ber om ursäkt om jag än en gång upprepar en fråga som ställts så många gånger, men det var det där med konsekvensen och heltäckande info som fick mig att ta upp saken igen.

Posted: 10 Jun 2010, 12:24
by Clabbe123
ist för skapa en ny tråd så testar jag min lycka här.

Jag håller på bygga nått såntdär halvseriöst på en M20B25 katt.
Kompet på den org är ju redan rätt lågt 8,8:1 om jag inte mins fel.

Vilken MLS packning ska jag använda om jag ska ha ungefär 350hk?

har köpt 3mm nu men jag misstänker att det blir lite klent komp med den då det skulle hamna på 7.8.1 om jag inte mins fel.

vilken packning tkr ni att jag ska använda?

är lite lost i det här

Posted: 30 Aug 2010, 22:01
by Pyrro
Hur exakt är det M20 svänghjul ska svarvas för att passa i M50?

Räcker det med att ta bort kanten bakom startkransen så att det blir helt plant på den sidan?

Posted: 31 Aug 2010, 17:18
by peppe
Clabbe123 wrote:ist för skapa en ny tråd så testar jag min lycka här.

Jag håller på bygga nått såntdär halvseriöst på en M20B25 katt.
Kompet på den org är ju redan rätt lågt 8,8:1 om jag inte mins fel.

Vilken MLS packning ska jag använda om jag ska ha ungefär 350hk?

har köpt 3mm nu men jag misstänker att det blir lite klent komp med den då det skulle hamna på 7.8.1 om jag inte mins fel.

vilken packning tkr ni att jag ska använda?

är lite lost i det här


Vad ska du köra för bränsle och hur ser motorsetupen ut? För 400hk skulle jag inte röra maskinen. Tanka E85 vara glad mao.

Mvh

Posted: 01 Sep 2010, 12:04
by Pyrro
Pyrro wrote:Hur exakt är det M20 svänghjul ska svarvas för att passa i M50?

Räcker det med att ta bort kanten bakom startkransen så att det blir helt plant på den sidan?


Detta borde ju någon ha ett svar på.

Posted: 01 Sep 2010, 12:39
by aelget
Pyrro wrote:
Pyrro wrote:Hur exakt är det M20 svänghjul ska svarvas för att passa i M50?

Räcker det med att ta bort kanten bakom startkransen så att det blir helt plant på den sidan?


Detta borde ju någon ha ett svar på.


Det är bara ta allt in till startkransen...

Finns en liten kant på den sidan, dit svarvade jag av mitt svänghjul... :)

Posted: 01 Sep 2010, 16:24
by Pyrro
Kanon. Tack så mycket

Posted: 09 Sep 2010, 00:36
by Eklund84
letar svar angående m20b20 kompsänkning..
alltså har ju fattat hur man svarvar osv,men har läst att m20b23 kolvarna passar rätt i med m20b20 stakarna och med dem kolvarna sänks kompet till
7,5:1..inte hittat något angående detta på detta forumet..

Annars blir det till att svarva=)

Posted: 09 Sep 2010, 04:52
by peppe
Du kanske skulle mäta, sedan kan vi fylla i FAQ'n då vi vet. Är inte så många som sysslar med B20 och B23 så det är nog därför den informationen saknas.

Mvh

Re: Frågor & förslag, FAQ turbokonvertering BMW.

Posted: 15 Oct 2013, 17:15
by Apel
Vilka modifikationer krävs på m20 svänghjul och resterande delar för att fungera väl på m50b25? Lilla starten har jag. 618 tryckplatta och 6-puckad fjädrad sinter också, vad kommer detta paket att palla innan det säger upp sig?