Page 8 of 22
Posted: 17 Jul 2006, 21:06
by bmw_pelle
Hörde att du lagt en fin snurr idag:)
Posted: 27 Jul 2006, 01:19
by flp
körde med ett par rallycross slicks idag, de bettade på rätt bra. efter 4 eller 5e repan så sa nog stödlagret upp sig. fick rejäl obalans och mellanaxeln kom åt växellänkaget då jag hade i 5an
tog mig hem men låg i ca 40km/h i 5mil för att det inte skulle vibrera. ska lyfta imorn å kolla. var iaf roligt att ha fäste på 2an för en gångs skull
MVH Micke
Posted: 31 Jul 2006, 18:00
by flp
var iaf en av mina 12:9bultar till hardyskivan som hade gått av samt att ett fäste till växellådan hade spruckit... det är andra gången jag kör av bultarna till hardyskivan, är det vanligt?! har inte skutit någonting annat i drivlinan än iaf
nu går den iaf att köra som folk igen
MVH Micke
Posted: 13 Aug 2006, 01:31
by peppe
Ikväll vare reeeeejjss.
Lånade Micke mina M&H däck, kan säga att han var hysterisk några minuter efter första snytet.
"Som att åka båt" , "jo dom vinglar lite"
Efter stor tuktning av däck och långa värmare så har du börjat betta bättre.
Micke körde 0-100km/h på 4 sekunder blankt, då med hyffsat hjulspin. Gick även helt okej för honom på racet, lite jobbigt att han fick köra första repan i stegen mot en 9 sekunders Audi S4:a.
Men så är livet, nu ska Micke och Worre slagga på min soffa, imorgon snyter vi igen!
Posted: 13 Aug 2006, 22:32
by flp
var sjukt kul att ha fäste
funkade klockrent att starta på 2an med responsen. jävligt äckligt i början dock, känns som en trasig fyrhjulsstyrning
med g-techen så blev de iaf 0-100 på 4sek som peppe skrev med halvmycke hjulspinn. 60foten var 1.9* och 402meter gick på 12.006 tror jag med 190km/h slutfart. 201meter var kring 7.8 om jag inte minns fel.
vad kan man beräknas ha för effekt?
MVH Micke
Posted: 21 Aug 2006, 07:55
by Ximon
Hur går det för dig Micke? Visst hinner du till Pite?
Posted: 21 Aug 2006, 08:36
by flp
jo. får tag på en 320 topp idag. ska väl bara jämna till förbränningsrummen och kasta dit den. blir väl ommappning och så också, fast det ska väl hinnas. har fått tag i ett par M/H slicks också. så visst ska ja snyta i pite bara det inte racklar allt för mycke.
blir att porta och byta kam och så i vinter.
MVH Micke
Posted: 22 Aug 2006, 08:26
by Nicke Nyman
Slicksen hoppas jag funkar fint nu!
MVH
Posted: 22 Aug 2006, 10:24
by flp
Nicke Nyman wrote:Slicksen hoppas jag funkar fint nu!
MVH
har inte hunnit prova däcken. får se om ja får ihop bilen ikväll eller imorn förhoppningsvis. så jag får testa
MVH Micke
Posted: 24 Aug 2006, 08:18
by Nicke Nyman
Dåså! Se till att värma ordentligt bara..
Då blir de där kalas ska du se!
Se till o snyta av en bra tid så ja kan säga att de va däcken som gjorde de...
Lycka till
Posted: 24 Aug 2006, 10:31
by flp
hehe. ska ta å efterdra toppen å byta olja och så idag. verkar iaf som att problemet löstes med toppbytet.
kör en 320 topp nu iaf. har hört att de ska hålla bättre, stämmer det?
Nicke: jo, ska värma som en affroninja
får väl skruva upp laddet ifall peppe kör ifrån mig också. haha
kan ju inte få spö av en smallerblock
MVH Micke
Posted: 25 Aug 2006, 07:31
by Nicke Nyman
flp wrote:hehe. ska ta å efterdra toppen å byta olja och så idag. verkar iaf som att problemet löstes med toppbytet.
kör en 320 topp nu iaf. har hört att de ska hålla bättre, stämmer det?
Nicke: jo, ska värma som en affroninja
får väl skruva upp laddet ifall peppe kör ifrån mig också. haha
kan ju inte få spö av en smallerblock
MVH Micke
Hehe precis! Jag ska ta o försöka nå er under lördagen för att få höra vad ni snyter för tider!
Jag tror att ni åker under 15s båda två iaf! Du o Peppe alltså...
MVH
Posted: 25 Aug 2006, 10:57
by peppe
Har ni party tält så vi klarar oss nu gubbar??
Posted: 26 Aug 2006, 18:38
by flp
dagen började med lite regn och rackel. första repan gick rätt bra. körde 11.372@197km/h med en 60fot på 1.731
andra repan fick jag betydligt bättre värmning, då jag klev av i starten gick den yttre knuten till drivaxeln av, så det var bara att smyga därifrån på backen :S fick iaf tag i en drivaxel och böt den på plats, så imorn hoppas jag på att kunna finslipa tiderna lite
MVH Micke
Posted: 26 Aug 2006, 20:32
by Mattias Sandgren
Fixade lite mer bilder på Mickes bil idag !
På väg till strippen tidigt på dagen, regnade i sinne i Piteå.. dystra tankar..
Men det blev torrare till slut.. schysst utblås bak va?
Den här saken sitter ju på dyra Porchar så varför inte här?
Här är maskineriet
Turboanläggningen
Visst är den fin?
Ajdå. Tur han satte 11.37/197 först.
Snabbt drivaxelbyte, många E30 BMW på plats..
Redo för nattliga uppgörelser igen.
Här är tidkortet !
1.2 bar ladd på big-block M20in (2.7 liter med org M20B20-topp)
11.37 sek / 197 km/t
med 60-fot på 1.731
Posted: 26 Aug 2006, 23:05
by peppe
Ingen som har något att säga?
En 2,7:a som puffat lite kolvar ( mest troligt ) som äter sig fram på 1,2kg ladd och oportad 320 topp? BRA SNYT säger jag.
Mattias som mappat även här
Posted: 27 Aug 2006, 07:14
by Ximon
Det är ju helt klart grymt! 10 idag då
Jag hoppas jag tar mig upp, hardyskivan är inte vackrast, men nu sitter allt där det skall iaf.. vi synes