Page 70 of 195
Posted: 25 Jul 2010, 11:33
by Jørg1e30
Nice! Er det 525? Jeg har en jeg og. Go slede
Posted: 25 Jul 2010, 11:42
by Blown M5
Perfekt, e34 is the shit när man ska åka på häng
bilen verkar fräsch?
Posted: 25 Jul 2010, 19:45
by Jag Heter Jimmy
fränt med e34 tyrbo touring =)
Posted: 25 Jul 2010, 22:16
by joon
Touring mums! ser riktigt fresch ut!
Posted: 27 Jul 2010, 23:31
by r.ivars
den är helt ok
lagade felet som var i lördags när jag kom hem + monterade fälgkittet ifrån vita faran "et17", rekondade och fixade lite på jobbet i söndags.. + la dit lite blackmagic på alla rostiga bultar undertill man kom åt (är typ som wd-40)...
Sen for den till SBP i måndags och fick nerslag på lambdavärde och en bra och veta på läckage stötdämpare fram
Den har däremot ÅRETS jävla obalans i 80, märktes bara lite med 15" men när 17" åkte på så vart det katastrof haha... Får försöka felsöka lite där...
Sen har den fått vila lite,
Vita raketen kommer lite före såhär innan löven ändrar färg
F.ö hittat felet på den, när jag byte medbringare på diffen för att kunna köra förra årets kardan som passar ihop med ZF låda så tabbade jag mig i värmen och stressen innan rudskogen...
Det satt någon MONSTER loctite som hade lagt sig som en gängstopp.. Medbringaren som skulle på mätte jag var lite kortare, men gängdelen så lång så det inte skulle utgöra något problem...
Så jag la på loctite enligt beskrivning och drog med mutterpanga..
Men monsterloctiten som satt där låste muttern innan den nådde fram till medbringaren..
Vad det innebar var att det blir som att man inte dragit åt hjullagren.. Glappar nå in i helvete, får se om den amerikanska stridskonstruktionen har överlevt... Vore mycket bra.
summan av det här: Jag kommer bjuda skiten som fan i helvete fler gånger på bana
kanske rent av åka rudskogen i september.. Behöver dock få ner motortempen.. 65graders thermostat och kallare ute temp kan nog lira...
men innan dess 1. actionmeet 2. ppfmeet
Posted: 28 Jul 2010, 14:19
by hellebjork
Ska bli kul att se kärran live i Orsa:)
Posted: 28 Jul 2010, 15:35
by pizza
Obalansen e nog caster/krängarstagen, kostar inte mkt å e alltid trevliga å ha nya.
Nice med en skön brukis
Pizza
Posted: 28 Jul 2010, 20:33
by Niklas Sandström
Har pinjongen glappat så brukar utväxlingen bli skrot ganska snabbt samt även lagren.
Sitter det en stum hylsa eller en krymphylsa mellan pinjonglagren? För sitter det en krymphylsa och man drar med mutterknackare så är det stor risk att det blir för mycket anspänning på lagren och dom skär.
Posted: 28 Jul 2010, 20:38
by r.ivars
sitter hylsa, spelet känns schysst, vi får se vad skiten går för på actionmeet
monterade ihop allt idag ialalfal, förutom kardan och medbringare..
Sen var jag iväg till bmw och beställde alla "slitdelar" nya till växellänkaget.. Katastrof risigt länkage nu =) haha
mycket mycket laddat att åka strippen, må det inte strula den här gången också
Posted: 28 Jul 2010, 20:42
by Jørg1e30
Hei gale man
Glemte og spørre deg på rudskogen. Slurer koplingen noe? Genialt vist det funker med 700whp og 765 og sinter. Mye snillere med drivlinja en tilton.
Posted: 28 Jul 2010, 21:16
by r.ivars
Jørg1e30 wrote:Hei gale man
Glemte og spørre deg på rudskogen. Slurer koplingen noe? Genialt vist det funker med 700whp og 765 og sinter. Mye snillere med drivlinja en tilton.
inget än, men den ska få bekänna färg på mantorp nästa helg
Posted: 28 Jul 2010, 21:27
by Bmw*Alex
vad kosta ett "slitagekitt" till växellänkaget på bmw ?
mvh
Posted: 28 Jul 2010, 21:42
by r.ivars
vet inte om jag nämnde det, men jag lovade bättre bilder eftersom jag köpt en ny kamera, den gick åt skogen i USA första kvällen, råkade ta en simtur med skiten..
iallafall
Var iväg och hämtade en 525a i stockholm av mr jalderup, tack för en svintrevlig affär.. Var ett relativt enkelt fel också + att bilen är ett mycket trevligt utgångsobjekt till vardagsturbo!
Här inviger jag den med vännerna och mina gamla 255or ifrån ruskogen haha!
Siktar 400whp dragbil inför nästa säsong.. Vita faran kommer inte behöva så mycket tidskrävande arbete i vinter så jag måste ju lägga energin på något annat kreativt
fixade elfel:
drog till jobbet med bilen som stått i 1 år
på gatebilmackorna, sjukt lagligt om man räknar corden som mönster
E34an är nu besiktad med för hög lambda.. man kanske kan tukta apa ur den innan man kommer till eftersläckning i kombination med lite k-sprit? var 1.14 om jag inte missminner mig... Hittade visserligen ett avgasläck mellan grenrör och topp, men det borde väl påvärka CO:n mer än lambdat?
Ett annat fel jag inte fick på men som är mycket drygt är att den skakar något helt sinnessjukt imellan 80 & 90.. Kan fan inte vara däcken för vitingen kändes hur lugn och fin som helst med samma fälguppsättning..
back to garage, fixar med slutväxeln (lär väl börja kalla skiten det då det inte ens är någon diffrential däri
strulet på rudskogen var att det knasat till sig med nya (gamla) medbringaren så det vart ett glapp till pinjongen och det glappade upp mellan lagererna.. FAIL, men det gamla amerikanska krigsstålet verkar ha klarat sig, den som kommer till actionmeet får se !
Posted: 28 Jul 2010, 22:06
by Hansa
Kolla så bussningarna i fram och bakvagn verkar vara ok! =)
Posted: 30 Jul 2010, 13:35
by stephanSX
Posted: 30 Jul 2010, 13:59
by MHansson
r.ivars wrote:Siktar 400whp dragbil inför nästa säsong.. Vita faran kommer inte behöva så mycket tidskrävande arbete i vinter så jag måste ju lägga energin på något annat kreativt
400whp?
Känner alla vi här dig rätt så blir de minst 800-900whp till drag bilen du
hehe
Posted: 30 Jul 2010, 14:12
by aelget
stephanSX wrote:http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs179.snc4/38280_414994938670_612858670_4884995_7407618_n.jpg
coolt ET bak där....