r.ivars - SMOKEMACHINES

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Jørg1e30
Posts: 861
Joined: 10 Oct 2006, 20:25
Location: Norge

Post by Jørg1e30 »

Nice! Er det 525? Jeg har en jeg og. Go slede :D
JAAS-performance
User avatar
Blown M5
Posts: 456
Joined: 22 Dec 2005, 21:54
Location: Tullinge
Contact:

Post by Blown M5 »

Perfekt, e34 is the shit när man ska åka på häng 8) bilen verkar fräsch?
User avatar
Jag Heter Jimmy
Posts: 419
Joined: 02 Dec 2008, 16:16
Location: Eskilstuna Tele:0735991654 Namn:Jimmy Åkerman

Post by Jag Heter Jimmy »

fränt med e34 tyrbo touring =)
J.Åkerman
Jimmy_608@hotmail.com

Bmw E30 - M20B27 Turbo
Toyota Ke70 - M50B25 Turbo
User avatar
joon
Posts: 65
Joined: 31 Aug 2009, 18:21
Location: Nyhamnsläge.

Post by joon »

Touring mums! ser riktigt fresch ut!
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

den är helt ok :) lagade felet som var i lördags när jag kom hem + monterade fälgkittet ifrån vita faran "et17", rekondade och fixade lite på jobbet i söndags.. + la dit lite blackmagic på alla rostiga bultar undertill man kom åt (är typ som wd-40)...

Sen for den till SBP i måndags och fick nerslag på lambdavärde och en bra och veta på läckage stötdämpare fram 8)

Den har däremot ÅRETS jävla obalans i 80, märktes bara lite med 15" men när 17" åkte på så vart det katastrof haha... Får försöka felsöka lite där...

Sen har den fått vila lite,
Vita raketen kommer lite före såhär innan löven ändrar färg :)

F.ö hittat felet på den, när jag byte medbringare på diffen för att kunna köra förra årets kardan som passar ihop med ZF låda så tabbade jag mig i värmen och stressen innan rudskogen...

Det satt någon MONSTER loctite som hade lagt sig som en gängstopp.. Medbringaren som skulle på mätte jag var lite kortare, men gängdelen så lång så det inte skulle utgöra något problem...

Så jag la på loctite enligt beskrivning och drog med mutterpanga..

Men monsterloctiten som satt där låste muttern innan den nådde fram till medbringaren..

Vad det innebar var att det blir som att man inte dragit åt hjullagren.. Glappar nå in i helvete, får se om den amerikanska stridskonstruktionen har överlevt... Vore mycket bra.

summan av det här: Jag kommer bjuda skiten som fan i helvete fler gånger på bana :) kanske rent av åka rudskogen i september.. Behöver dock få ner motortempen.. 65graders thermostat och kallare ute temp kan nog lira... :)

men innan dess 1. actionmeet 2. ppfmeet
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
hellebjork
Posts: 129
Joined: 09 Jul 2006, 14:22
Location: Gävleborg

Post by hellebjork »

Ska bli kul att se kärran live i Orsa:)
pizza
Posts: 2083
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Location: Västerås

Post by pizza »

Obalansen e nog caster/krängarstagen, kostar inte mkt å e alltid trevliga å ha nya.

Nice med en skön brukis

Pizza
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
Niklas Sandström
Posts: 560
Joined: 17 Aug 2007, 17:43
Location: Kalix
Contact:

Post by Niklas Sandström »

Har pinjongen glappat så brukar utväxlingen bli skrot ganska snabbt samt även lagren.

Sitter det en stum hylsa eller en krymphylsa mellan pinjonglagren? För sitter det en krymphylsa och man drar med mutterknackare så är det stor risk att det blir för mycket anspänning på lagren och dom skär.
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

sitter hylsa, spelet känns schysst, vi får se vad skiten går för på actionmeet :)

monterade ihop allt idag ialalfal, förutom kardan och medbringare..

Sen var jag iväg till bmw och beställde alla "slitdelar" nya till växellänkaget.. Katastrof risigt länkage nu =) haha

mycket mycket laddat att åka strippen, må det inte strula den här gången också :(
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Jørg1e30
Posts: 861
Joined: 10 Oct 2006, 20:25
Location: Norge

Post by Jørg1e30 »

Hei gale man :) Glemte og spørre deg på rudskogen. Slurer koplingen noe? Genialt vist det funker med 700whp og 765 og sinter. Mye snillere med drivlinja en tilton.
JAAS-performance
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

Jørg1e30 wrote:Hei gale man :) Glemte og spørre deg på rudskogen. Slurer koplingen noe? Genialt vist det funker med 700whp og 765 og sinter. Mye snillere med drivlinja en tilton.


inget än, men den ska få bekänna färg på mantorp nästa helg :)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Bmw*Alex
Posts: 3312
Joined: 27 Dec 2008, 12:48
Location: sundsvall

Post by Bmw*Alex »

vad kosta ett "slitagekitt" till växellänkaget på bmw ? :)


mvh
323i -85 sedan

0761485272
liind90@hotmail.com

http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

vet inte om jag nämnde det, men jag lovade bättre bilder eftersom jag köpt en ny kamera, den gick åt skogen i USA första kvällen, råkade ta en simtur med skiten..

iallafall :)

Var iväg och hämtade en 525a i stockholm av mr jalderup, tack för en svintrevlig affär.. Var ett relativt enkelt fel också + att bilen är ett mycket trevligt utgångsobjekt till vardagsturbo!

Här inviger jag den med vännerna och mina gamla 255or ifrån ruskogen haha!

Image

Siktar 400whp dragbil inför nästa säsong.. Vita faran kommer inte behöva så mycket tidskrävande arbete i vinter så jag måste ju lägga energin på något annat kreativt :)

fixade elfel:

Image

drog till jobbet med bilen som stått i 1 år

Image

på gatebilmackorna, sjukt lagligt om man räknar corden som mönster

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

E34an är nu besiktad med för hög lambda.. man kanske kan tukta apa ur den innan man kommer till eftersläckning i kombination med lite k-sprit? var 1.14 om jag inte missminner mig... Hittade visserligen ett avgasläck mellan grenrör och topp, men det borde väl påvärka CO:n mer än lambdat?

Ett annat fel jag inte fick på men som är mycket drygt är att den skakar något helt sinnessjukt imellan 80 & 90.. Kan fan inte vara däcken för vitingen kändes hur lugn och fin som helst med samma fälguppsättning..

back to garage, fixar med slutväxeln (lär väl börja kalla skiten det då det inte ens är någon diffrential däri :)

strulet på rudskogen var att det knasat till sig med nya (gamla) medbringaren så det vart ett glapp till pinjongen och det glappade upp mellan lagererna.. FAIL, men det gamla amerikanska krigsstålet verkar ha klarat sig, den som kommer till actionmeet får se ! :)

Image
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Hansa
Posts: 3930
Joined: 07 Oct 2007, 22:33
Location: Borlänge

Post by Hansa »

Kolla så bussningarna i fram och bakvagn verkar vara ok! =)
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
stephanSX
Posts: 112
Joined: 24 May 2010, 11:28

Post by stephanSX »

Image
User avatar
MHansson
Posts: 256
Joined: 13 Oct 2008, 19:27
Location: Edsbyn / Hälsingland
Contact:

Post by MHansson »

r.ivars wrote:
Siktar 400whp dragbil inför nästa säsong.. Vita faran kommer inte behöva så mycket tidskrävande arbete i vinter så jag måste ju lägga energin på något annat kreativt :)




400whp?
Känner alla vi här dig rätt så blir de minst 800-900whp till drag bilen du ;) hehe
Volvo 744 Kompressor & Turbo
Sponsras av Atracoo.se , L-M-R.se , Cp-Service.se , 828engineering.com , Grenror.se

Team Hansson Racing
Image
Http://Hansson.page.tl Min Hemsida
Powered by Hansson
User avatar
aelget
Posts: 1006
Joined: 02 Oct 2009, 08:14

Post by aelget »

stephanSX wrote:http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs179.snc4/38280_414994938670_612858670_4884995_7407618_n.jpg


coolt ET bak där.... ;)
Post Reply