r.ivars - SMOKEMACHINES
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Jag Heter Jimmy
- Posts: 419
- Joined: 02 Dec 2008, 16:16
- Location: Eskilstuna Tele:0735991654 Namn:Jimmy Åkerman
den är helt ok lagade felet som var i lördags när jag kom hem + monterade fälgkittet ifrån vita faran "et17", rekondade och fixade lite på jobbet i söndags.. + la dit lite blackmagic på alla rostiga bultar undertill man kom åt (är typ som wd-40)...
Sen for den till SBP i måndags och fick nerslag på lambdavärde och en bra och veta på läckage stötdämpare fram
Den har däremot ÅRETS jävla obalans i 80, märktes bara lite med 15" men när 17" åkte på så vart det katastrof haha... Får försöka felsöka lite där...
Sen har den fått vila lite,
Vita raketen kommer lite före såhär innan löven ändrar färg
F.ö hittat felet på den, när jag byte medbringare på diffen för att kunna köra förra årets kardan som passar ihop med ZF låda så tabbade jag mig i värmen och stressen innan rudskogen...
Det satt någon MONSTER loctite som hade lagt sig som en gängstopp.. Medbringaren som skulle på mätte jag var lite kortare, men gängdelen så lång så det inte skulle utgöra något problem...
Så jag la på loctite enligt beskrivning och drog med mutterpanga..
Men monsterloctiten som satt där låste muttern innan den nådde fram till medbringaren..
Vad det innebar var att det blir som att man inte dragit åt hjullagren.. Glappar nå in i helvete, får se om den amerikanska stridskonstruktionen har överlevt... Vore mycket bra.
summan av det här: Jag kommer bjuda skiten som fan i helvete fler gånger på bana kanske rent av åka rudskogen i september.. Behöver dock få ner motortempen.. 65graders thermostat och kallare ute temp kan nog lira...
men innan dess 1. actionmeet 2. ppfmeet
Sen for den till SBP i måndags och fick nerslag på lambdavärde och en bra och veta på läckage stötdämpare fram
Den har däremot ÅRETS jävla obalans i 80, märktes bara lite med 15" men när 17" åkte på så vart det katastrof haha... Får försöka felsöka lite där...
Sen har den fått vila lite,
Vita raketen kommer lite före såhär innan löven ändrar färg
F.ö hittat felet på den, när jag byte medbringare på diffen för att kunna köra förra årets kardan som passar ihop med ZF låda så tabbade jag mig i värmen och stressen innan rudskogen...
Det satt någon MONSTER loctite som hade lagt sig som en gängstopp.. Medbringaren som skulle på mätte jag var lite kortare, men gängdelen så lång så det inte skulle utgöra något problem...
Så jag la på loctite enligt beskrivning och drog med mutterpanga..
Men monsterloctiten som satt där låste muttern innan den nådde fram till medbringaren..
Vad det innebar var att det blir som att man inte dragit åt hjullagren.. Glappar nå in i helvete, får se om den amerikanska stridskonstruktionen har överlevt... Vore mycket bra.
summan av det här: Jag kommer bjuda skiten som fan i helvete fler gånger på bana kanske rent av åka rudskogen i september.. Behöver dock få ner motortempen.. 65graders thermostat och kallare ute temp kan nog lira...
men innan dess 1. actionmeet 2. ppfmeet
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
-
- Posts: 129
- Joined: 09 Jul 2006, 14:22
- Location: Gävleborg
-
- Posts: 560
- Joined: 17 Aug 2007, 17:43
- Location: Kalix
- Contact:
sitter hylsa, spelet känns schysst, vi får se vad skiten går för på actionmeet
monterade ihop allt idag ialalfal, förutom kardan och medbringare..
Sen var jag iväg till bmw och beställde alla "slitdelar" nya till växellänkaget.. Katastrof risigt länkage nu =) haha
mycket mycket laddat att åka strippen, må det inte strula den här gången också
monterade ihop allt idag ialalfal, förutom kardan och medbringare..
Sen var jag iväg till bmw och beställde alla "slitdelar" nya till växellänkaget.. Katastrof risigt länkage nu =) haha
mycket mycket laddat att åka strippen, må det inte strula den här gången också
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
vad kosta ett "slitagekitt" till växellänkaget på bmw ?
mvh
mvh
323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
vet inte om jag nämnde det, men jag lovade bättre bilder eftersom jag köpt en ny kamera, den gick åt skogen i USA första kvällen, råkade ta en simtur med skiten..
iallafall
Var iväg och hämtade en 525a i stockholm av mr jalderup, tack för en svintrevlig affär.. Var ett relativt enkelt fel också + att bilen är ett mycket trevligt utgångsobjekt till vardagsturbo!
Här inviger jag den med vännerna och mina gamla 255or ifrån ruskogen haha!
Siktar 400whp dragbil inför nästa säsong.. Vita faran kommer inte behöva så mycket tidskrävande arbete i vinter så jag måste ju lägga energin på något annat kreativt
fixade elfel:
drog till jobbet med bilen som stått i 1 år
på gatebilmackorna, sjukt lagligt om man räknar corden som mönster
E34an är nu besiktad med för hög lambda.. man kanske kan tukta apa ur den innan man kommer till eftersläckning i kombination med lite k-sprit? var 1.14 om jag inte missminner mig... Hittade visserligen ett avgasläck mellan grenrör och topp, men det borde väl påvärka CO:n mer än lambdat?
Ett annat fel jag inte fick på men som är mycket drygt är att den skakar något helt sinnessjukt imellan 80 & 90.. Kan fan inte vara däcken för vitingen kändes hur lugn och fin som helst med samma fälguppsättning..
back to garage, fixar med slutväxeln (lär väl börja kalla skiten det då det inte ens är någon diffrential däri
strulet på rudskogen var att det knasat till sig med nya (gamla) medbringaren så det vart ett glapp till pinjongen och det glappade upp mellan lagererna.. FAIL, men det gamla amerikanska krigsstålet verkar ha klarat sig, den som kommer till actionmeet får se !
iallafall
Var iväg och hämtade en 525a i stockholm av mr jalderup, tack för en svintrevlig affär.. Var ett relativt enkelt fel också + att bilen är ett mycket trevligt utgångsobjekt till vardagsturbo!
Här inviger jag den med vännerna och mina gamla 255or ifrån ruskogen haha!
Siktar 400whp dragbil inför nästa säsong.. Vita faran kommer inte behöva så mycket tidskrävande arbete i vinter så jag måste ju lägga energin på något annat kreativt
fixade elfel:
drog till jobbet med bilen som stått i 1 år
på gatebilmackorna, sjukt lagligt om man räknar corden som mönster
E34an är nu besiktad med för hög lambda.. man kanske kan tukta apa ur den innan man kommer till eftersläckning i kombination med lite k-sprit? var 1.14 om jag inte missminner mig... Hittade visserligen ett avgasläck mellan grenrör och topp, men det borde väl påvärka CO:n mer än lambdat?
Ett annat fel jag inte fick på men som är mycket drygt är att den skakar något helt sinnessjukt imellan 80 & 90.. Kan fan inte vara däcken för vitingen kändes hur lugn och fin som helst med samma fälguppsättning..
back to garage, fixar med slutväxeln (lär väl börja kalla skiten det då det inte ens är någon diffrential däri
strulet på rudskogen var att det knasat till sig med nya (gamla) medbringaren så det vart ett glapp till pinjongen och det glappade upp mellan lagererna.. FAIL, men det gamla amerikanska krigsstålet verkar ha klarat sig, den som kommer till actionmeet får se !
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
r.ivars wrote:
Siktar 400whp dragbil inför nästa säsong.. Vita faran kommer inte behöva så mycket tidskrävande arbete i vinter så jag måste ju lägga energin på något annat kreativt
400whp?
Känner alla vi här dig rätt så blir de minst 800-900whp till drag bilen du hehe
Volvo 744 Kompressor & Turbo
Sponsras av Atracoo.se , L-M-R.se , Cp-Service.se , 828engineering.com , Grenror.se
Team Hansson Racing
Http://Hansson.page.tl Min Hemsida
Powered by Hansson
Sponsras av Atracoo.se , L-M-R.se , Cp-Service.se , 828engineering.com , Grenror.se
Team Hansson Racing
Http://Hansson.page.tl Min Hemsida
Powered by Hansson