Page 70 of 110

Posted: 13 Oct 2006, 23:09
by johankihl
Du är en gris...

Posted: 13 Oct 2006, 23:13
by Jorm
BMWAndreas VS Limmet 2007.

Soon on a strip near you.

;)

Posted: 14 Oct 2006, 14:23
by Bmwandreas
Tyvärr gick inte vertikal att lösa utan torrsump och pedalställ inne i bilen, så det får bli mindre lutning för att få plats med turbon :(

Posted: 14 Oct 2006, 15:27
by Jorm
Bmwandreas wrote:Tyvärr gick inte vertikal att lösa utan torrsump och pedalställ inne i bilen, så det får bli mindre lutning för att få plats med turbon :(

Mjo misstänkte det..

Men det blir ballt iaf (:

Posted: 16 Oct 2006, 15:25
by Bmwandreas
Min topp är till salu, intressanta kan pm:a

Posted: 16 Oct 2006, 20:19
by Petri.
Nu har du ju snart sålt hela maskin,vad blir det för kul med nya toppen då.

Posted: 16 Oct 2006, 20:26
by Bmwandreas
Lite special :lol:

Posted: 16 Oct 2006, 21:24
by M3JONAS
Bmwandreas wrote:Min topp är till salu, intressanta kan pm:a


Blev det för mycket mos i Limmets maskin? ;)

Posted: 16 Oct 2006, 21:28
by Bmwandreas
Nej jag har bara 76mm turbo.

Hade han fått 1129hk i en superflow med rampspeed på 600rpm/sek hade jag bytt turbo:)

Posted: 17 Oct 2006, 16:00
by Krillian
Bmwandreas wrote:Nej jag har bara 76mm turbo.

Hade han fått 1129hk i en superflow med rampspeed på 600rpm/sek hade jag bytt turbo:)


ojdå. det var inte lite :/ så. ska du blir värrè??

Posted: 17 Oct 2006, 16:44
by johankihl
Krillian wrote:
Bmwandreas wrote:Nej jag har bara 76mm turbo.

Hade han fått 1129hk i en superflow med rampspeed på 600rpm/sek hade jag bytt turbo:)


ojdå. det var inte lite :/ så. ska du blir värrè??


Bromsar han 1129hk i en superflow med hyfsat låg rampspeed så ÄR han värre. Har aldrig hört talas om en rullande landsväg som bromsar sådana effekter som Limmet gjorde med någon typ av tillförlitlighet.

Posted: 17 Oct 2006, 19:25
by Bmwandreas
Prototypen på justerbara topplagringar fram har kommit nu.
Ska ut och skruva dit dom!
Bilder kommer.

Posted: 17 Oct 2006, 19:41
by Fido85
johankihl wrote:
Krillian wrote:
Bmwandreas wrote:Nej jag har bara 76mm turbo.

Hade han fått 1129hk i en superflow med rampspeed på 600rpm/sek hade jag bytt turbo:)


ojdå. det var inte lite :/ så. ska du blir värrè??


Bromsar han 1129hk i en superflow med hyfsat låg rampspeed så ÄR han värre. Har aldrig hört talas om en rullande landsväg som bromsar sådana effekter som Limmet gjorde med någon typ av tillförlitlighet.


england osv...där har man sett filmer på över 1500hk då dom bromsat på rullande

Posted: 17 Oct 2006, 20:50
by peppe
Man kan ju bromsa 3000hk med en ProMod bil på rullar också. Det var väll inte det Johan menade. Det var tillförlitligheten på rullarna.

Posted: 17 Oct 2006, 20:56
by johankihl
Fido85 wrote:
johankihl wrote:
Krillian wrote:
Bmwandreas wrote:Nej jag har bara 76mm turbo.

Hade han fått 1129hk i en superflow med rampspeed på 600rpm/sek hade jag bytt turbo:)


ojdå. det var inte lite :/ så. ska du blir värrè??


Bromsar han 1129hk i en superflow med hyfsat låg rampspeed så ÄR han värre. Har aldrig hört talas om en rullande landsväg som bromsar sådana effekter som Limmet gjorde med någon typ av tillförlitlighet.


england osv...där har man sett filmer på över 1500hk då dom bromsat på rullande


Instämmer med vad Peppe just skrev. Samt att om man tittar på t ex USA där de nästan uteslutande kör rullande landsväg och jämför deras sluttider på strippen med våra sluttider så ser man att rullarna i de flesta fall ljuger med viss marginal... Säger inte att Limmets bromsning är dålig, men man bör nog ta effekten med en nypa salt då svepet är så kort och kört mot en rulle utan broms.

Posted: 17 Oct 2006, 22:16
by Limmet
Hehe, hadde redan räknat ut me röven att det skulle bli spekulation om min effekt, om den är verkligen stämmer ovs,,

Visst man kan aldrig vara 100% säker på att bänk/rullar visar rätt,, men det finns mycket goda referenser från rally/rallycross där dom först kört motorerna i löst i bänk och sedan i bil på dessa rullar och det diffat på ett par hk

Mätning är ju en mätning jag kan ju inta annat än att skriva resulatet som jag får från mätningen? eller?

Men Andreas är välkommen ner till gbg och köra sin bil i rullarna när som helst, så kan jag betala bromsningen för han :D

Mvh Limmet

Posted: 17 Oct 2006, 22:20
by Overcharged
får man ett sånt fint erbjudande är det ju oförskämt att tacka nej :D