Page 70 of 80

Posted: 27 May 2010, 20:35
by Racelasse
Vad jag har hört är att DTM blocket ska väga 4,6 kg mer så där bör skilja en del på det undrar själv hur mycket.

Posted: 27 May 2010, 20:56
by -AL-
///Peter wrote:
-AL- wrote:Är det nån som EXAKT har koll på vad som skiljer ALLA S14 blocken åt (det så kallade motorsport blocket inkluderat)?? Visst 2,5 liter har 95mm borr men annars?


Ramlagerbockarna är kraftigare, tror det finns bilder på det här i tråden!


Jo det är ju de självklara skillnaderna. Men är det andra material, går kanaler annorlunda, tåls nåt block att borra mer mm mm

Vad är det som går Motorsport blocket så väldigt exklusivt och dyrt?

Posted: 27 May 2010, 21:14
by bumper
M3JONAS wrote:
bumper wrote:Grattis.

Såg er stå på Statoil i Fagersta på morgonen när jag var på väg till jobbet. :D


Då tror jag att du var morgontrött ;) Enda stoppet innan Avesta var OK/Q8 i Sala för lite bränslepåfyllning i magar och i bränsletankar ;)


Ojdå, miss av mig. Men vad är sannolikheten att en vit M3 E30 med frontmonterad ic skulle dyka upp på vägen mot Avesta samma dag som din? =)

Dragbilen var också en BMW. 5 serie om jag inte minns fel med stora fälgar.

Posted: 28 May 2010, 00:17
by M3JONAS
bumper wrote:
M3JONAS wrote:
bumper wrote:Grattis.

Såg er stå på Statoil i Fagersta på morgonen när jag var på väg till jobbet. :D


Då tror jag att du var morgontrött ;) Enda stoppet innan Avesta var OK/Q8 i Sala för lite bränslepåfyllning i magar och i bränsletankar ;)


Ojdå, miss av mig. Men vad är sannolikheten att en vit M3 E30 med frontmonterad ic skulle dyka upp på vägen mot Avesta samma dag som din? =)

Dragbilen var också en BMW. 5 serie om jag inte minns fel med stora fälgar.


Nu var jag tvungen att kolla på kartan för allting stämmer in förutom att vi åkte via Sala och inte stannade på någon Statoilmack ;)

Posted: 28 May 2010, 01:23
by P3kka
Grattis! :) Bara gasa och ha kul kvar då;)

Posted: 28 May 2010, 09:52
by bumper
M3JONAS wrote:
bumper wrote:
M3JONAS wrote:
bumper wrote:Grattis.

Såg er stå på Statoil i Fagersta på morgonen när jag var på väg till jobbet. :D


Då tror jag att du var morgontrött ;) Enda stoppet innan Avesta var OK/Q8 i Sala för lite bränslepåfyllning i magar och i bränsletankar ;)


Ojdå, miss av mig. Men vad är sannolikheten att en vit M3 E30 med frontmonterad ic skulle dyka upp på vägen mot Avesta samma dag som din? =)

Dragbilen var också en BMW. 5 serie om jag inte minns fel med stora fälgar.


Nu var jag tvungen att kolla på kartan för allting stämmer in förutom att vi åkte via Sala och inte stannade på någon Statoilmack ;)


Hehe, ok. Har du ingen bild på dragbilen så jag kan jämföra? =)

Tiden var 08.30. Tänkte att den tiden passar en morgontrött Ärtan bra. :lol:

Posted: 28 May 2010, 10:59
by M3JONAS
bumper wrote:
M3JONAS wrote:
bumper wrote:
M3JONAS wrote:
bumper wrote:Grattis.

Såg er stå på Statoil i Fagersta på morgonen när jag var på väg till jobbet. :D


Då tror jag att du var morgontrött ;) Enda stoppet innan Avesta var OK/Q8 i Sala för lite bränslepåfyllning i magar och i bränsletankar ;)


Ojdå, miss av mig. Men vad är sannolikheten att en vit M3 E30 med frontmonterad ic skulle dyka upp på vägen mot Avesta samma dag som din? =)

Dragbilen var också en BMW. 5 serie om jag inte minns fel med stora fälgar.


Nu var jag tvungen att kolla på kartan för allting stämmer in förutom att vi åkte via Sala och inte stannade på någon Statoilmack ;)


Hehe, ok. Har du ingen bild på dragbilen så jag kan jämföra? =)

Tiden var 08.30. Tänkte att den tiden passar en morgontrött Ärtan bra. :lol:


Haha, när klockan var 08:30 satt bilen riggad i bänken ;)

Har ingen bild på den här datorn men det är iaf en svart e39 touring med m-paket och 19 tumshjul.

Posted: 28 May 2010, 11:53
by Magnaten
det fixar jag jonas... :)

Image

Posted: 28 May 2010, 14:54
by M3JONAS
Stormasen Magnuuuus kan man alltid lita på!
Tack gubben.

Posted: 28 May 2010, 15:39
by Pimplaren
Tycker nog att du ska bygga 1000whp av touringen :)

Posted: 28 May 2010, 17:28
by M3JONAS
Nu är bilen lastad och på väg mot Kjula. Själv ska man hem och byta om och fixa det sista innan det bär av ut i stora vida världen ;)

Posted: 29 May 2010, 15:06
by M3JONAS
2 repor har det blivit idag mellan regnskurarna på Kjula.
Första repan kördes med 0,5kg lufttryck och det v på tok för lite, var både halt å vingligt. Jag vågade inte hålla nere hela vägen så det blev 12,7 nånting.

Andra repan ut ade jag alldeles för lågt startvarv så det blev mer eller mindre tvärstopp. Tiden blev 11,8 och farten 218km/h med en sextifot på 2,3775. Nu hoppas vi på bättre väder idag och imorrn!

Posted: 29 May 2010, 15:06
by M3JONAS
2 repor har det blivit idag mellan regnskurarna på Kjula.
Första repan kördes med 0,5kg lufttryck och det v på tok för lite, var både halt å vingligt. Jag vågade inte hålla nere hela vägen så det blev 12,7 nånting.

Andra repan ut ade jag alldeles för lågt startvarv så det blev mer eller mindre tvärstopp. Tiden blev 11,8 och farten 218km/h med en sextifot på 2,3775. Nu hoppas vi på bättre väder idag och imorrn!

Posted: 30 May 2010, 12:03
by bumper
Magnaten wrote:det fixar jag jonas... :)


Det var inte den bilen. Den jag såg var en 5 serie sedan. Det var modellen efter E39.

Då är frågan, vem är det som har en liknande vit M3 E30 som är överladdad?

Posted: 30 May 2010, 15:51
by M3JONAS
10,78 och 221,3m/h 1,65 i sextifot blev bästa resultatet idag och det är person och bilbsta. 10:an satt långt in och det får man nog skylla på chauffören... Får nog koppla in launch/extra varvstopp till nästa gång så man har lättare att starta lika varje gång.

Posted: 30 May 2010, 19:28
by Thörn
1,65 är ju grymt utan launch :) grattis

Posted: 30 May 2010, 19:40
by Pimplaren
Grattis Jonas:) gott snyt!