Page 69 of 80
Posted: 25 May 2010, 20:32
by Grefven
jag hade 518whp i min touring. och det var galet redan då. så visst fasen räcker 500hk.
iaf om man inte måste slå loss bakhjulen i 200km/h.
Posted: 25 May 2010, 20:36
by markus
Grattis till effekten den lät riktigt fint
Gillart !
Kom ner och testa bromsarna på Mantorp på torsdag vetja
Posted: 25 May 2010, 20:44
by Ola t
är det inte 5ans växel man kollar om den orkar slå loss hjulen på först?
grattis till effekten hoppas den håller på kjula på lördag!
Posted: 25 May 2010, 20:52
by martin n
grattis Sanoj!!! hoppas skrotet håller för aktiv åkning hela sommaren nu!!
//Martin
Posted: 25 May 2010, 21:42
by jimpa
grattis jonas!!
nu vill jag se en 9:a
mvh
Posted: 26 May 2010, 07:21
by Bonje
Grattis!
Hoppas du får bilen att hålla ett tag nu..
Var det här max effekt som gick eller fanns det mer att hämta, med tanke på att ni backa av på vridet tänkte jag på.
Eller snåla ni på laddet i mellanregistret för att skona materialet för att sedan låta han sjunga ut för fullt på toppen?
Berätta berätta!!!
Posted: 26 May 2010, 09:43
by M3JONAS
Bonje wrote:Grattis!
Hoppas du får bilen att hålla ett tag nu..
Var det här max effekt som gick eller fanns det mer att hämta, med tanke på att ni backa av på vridet tänkte jag på.
Eller snåla ni på laddet i mellanregistret för att skona materialet för att sedan låta han sjunga ut för fullt på toppen?
Berätta berätta!!!
Det gick att plocka ut några hästar till med mer ladd men det kändes inte som om turbon presterade bra på högre laddtryck. Har för mig att vi var uppe på samma effekt, eller lite högre, fast på lägre varv när vi laddade mer.
Antagligen hade man kunnat plocka mer effekt med en turbo som är effektivare på höga laddtryck men det känns som om jag nöjer mig med effekten ett tag
Är ju trots allt en bil som ska användas på gata, strip och bana och inte bara en dynoqueen
Mästermapparen Ärtan höll nu medvetet ner vridet och laddet på mellanregistret för att sen ladda mer på högre varv, just för att som du säger skona materialet lite. Tror även att motorkaraktären blir roligare så.
Posted: 26 May 2010, 10:15
by Bäckis
Orkar inte bläddra, men vad har du för turbo?
Posted: 26 May 2010, 10:19
by Bmw*Alex
Bäckis wrote:Orkar inte bläddra, men vad har du för turbo?
Precision SC61 står det på första sidan
mvh
Posted: 26 May 2010, 10:24
by M3JONAS
Bäckis wrote:Orkar inte bläddra, men vad har du för turbo?
Turbonetics/Innovate 66mm kullagrad.
SC61 var det förut på gamla maskin.
Posted: 26 May 2010, 11:15
by Bäckis
Aha, då får du skylla dig själv då
Posted: 26 May 2010, 11:31
by M3JONAS
Bäckis wrote:Aha, då får du skylla dig själv då
Haha, ja eller nåt
Men vadå skylla? Känner mig rätt nöjd med slutresultatet ändå. Jag har ju tänkt att använda bilen och då räcker som sagt var effekten rätt långt tror jag
Posted: 26 May 2010, 14:17
by Jørg1e30
Grattis med bra effekt! Men ta det med ro på maks. Blokka tåler ikke all verden. Vidar Jødal med den blåe norske m3 turbon kjørte hull i blokka i helga. Med mindre effekt enn i din. På nybygd motor.
Posted: 26 May 2010, 15:01
by M3JONAS
Jørg1e30 wrote:Grattis med bra effekt! Men ta det med ro på maks. Blokka tåler ikke all verden. Vidar Jødal med den blåe norske m3 turbon kjørte hull i blokka i helga. Med mindre effekt enn i din. På nybygd motor.
Ja blocken är ju tyvärr en svag punkt
För vissa håller det i flera år utan bekymmer medans vissa rasar på löpande band...
Hade han standardblock eller evo2 eller evo3 block?
Posted: 26 May 2010, 17:06
by Jørg1e30
Ja slik er det desverre. Vet ikke hvilken blokk han kjører med men det er hans tredje ras nå. Lykke til iaf
Posted: 27 May 2010, 17:28
by -AL-
M3JONAS wrote:Jørg1e30 wrote:Grattis med bra effekt! Men ta det med ro på maks. Blokka tåler ikke all verden. Vidar Jødal med den blåe norske m3 turbon kjørte hull i blokka i helga. Med mindre effekt enn i din. På nybygd motor.
Ja blocken är ju tyvärr en svag punkt
För vissa håller det i flera år utan bekymmer medans vissa rasar på löpande band...
Hade han standardblock eller evo2 eller evo3 block?
Är det nån som EXAKT har koll på vad som skiljer ALLA S14 blocken åt (det så kallade motorsport blocket inkluderat)?? Visst 2,5 liter har 95mm borr men annars?
Posted: 27 May 2010, 19:44
by ///Peter
-AL- wrote:Är det nån som EXAKT har koll på vad som skiljer ALLA S14 blocken åt (det så kallade motorsport blocket inkluderat)?? Visst 2,5 liter har 95mm borr men annars?
Ramlagerbockarna är kraftigare, tror det finns bilder på det här i tråden!