Page 69 of 192
Posted: 23 Sep 2008, 19:01
by adde_z
Har det löst sig med balken till fronten? Glömde fråga sist jag var förbi om det är nå "förbruknings" varor inom svets området du behöver!?
Posted: 23 Sep 2008, 21:12
by robbz
[quote="adde_z"]Har det löst sig med balken till fronten? Glömde fråga sist jag var förbi om det är nå "förbruknings" varor inom svets området du behöver!?[/quote
är knepigt med den, eftersom jag har modifierat balkarna i karossen, så 88:ans stötabsorberare har jag fått kortat av med 3/4
, gummibussningarna som var i dom fick jag bränna ur, så nu ska allt helsvetsas innan man kan hänga på balken och framstöten
nu när du säger det, jag skulle behöva lite volfram:roll: , vi kan prata mer om det nästa gång vi ses!
/mvh
Posted: 25 Sep 2008, 20:01
by Mr Black
Jag är sjukt imponerad... Galet snyggt bygge!
Posted: 25 Sep 2008, 20:19
by Christer K
adoptera?
Posted: 25 Sep 2008, 21:36
by ronnifer
daytona
Posted: 12 Oct 2008, 17:32
by robbz
ronnifer wrote:daytona
lutar åt det ja...
-ja då var det dags för lite update... nu är all plast klar, (skönt) -aldrig mer.....
nu ska bara takluckan ur och shadowlisterna, backspeglarna ska bort....sen blir det stänka på färg.
-motorn har jag inte ägnat så mycket tid till däremot, men har fått på servopump å remmar och sån skit, så det tar sig sakta.¨
här e några bilder..
/mvh
Posted: 12 Oct 2008, 17:35
by Zwofurti
fan va jag gillar finishen på ditt bygge alltså.
fläkten skickad btw!
Posted: 12 Oct 2008, 17:38
by Chrille
Se där ja, nu jävlar.
Kommer bli så fet den här.
Kul att du går mot M50-strömmen o kör gammel hederlig M30 också..
Posted: 12 Oct 2008, 18:10
by peppe
Nobbe kan du inte rita upp robbz plenum så kanske Kristoffer på STS kan köra det en sväng i datan.
Det ser onekligen rätt okej ut!
Posted: 12 Oct 2008, 21:00
by rishögen
Fasen va fint det blir. Vilken servopump och remskiva använder du? Om du har några bilder på hur du löste frontens och bakens infästningar så får du gärna lägga de här eller pm:a till mig
Posted: 14 Oct 2008, 21:59
by robbz
tackar...
vad gäller sevo och skivor så är det m30 original.
det var lite pill att få till fästen osv för fram och bakstöten, så här vart det:
framstöten sitter med 9st M6:or, 3st i vardera skärm, 3st i frambalken(underifrån)
bakstöten sitter i egengjorda infästningar precis där originalfästena ska sitta i förhållande medl bakskärmen, dessa är ordentligt limmade med PL400 i stöten, sitter även med 4st M6:or mellan difusorn och bakre plåten
så här blir det med insuget på plats btw, fan hade räknat på att insuget skulle sticka upp 40mm över huven, vart närmare 80mm
, bra gay, blir till att snida ett diskret och stiligt skoop
trååångt....
Posted: 14 Oct 2008, 22:06
by Storås
Mycket stiligt !
Mvh
Posted: 14 Oct 2008, 22:16
by Ximon
Bra jobb med breddningen!
Ang. insuget så är ju huven bra mycket högre i mitten, men det kanske inte räcker ändå?!
Posted: 15 Oct 2008, 01:14
by Nobbe
peppe:Har inte tid.
Men är ju inte så svårt å skissa av, bilder finns ju i tråden.
robbz: 80mm?
Posted: 15 Oct 2008, 07:42
by 525mannen
Snyggt byggt! Brukar följa detta projekt men inte direkt skriva något, kul att det börjar närma sig lack, när blir det? Ser bra ut!
/Cristofer
Posted: 15 Oct 2008, 10:18
by robbz
aah nu har man gjort en ordentlig kontrollmätning av insuget, det kommer endast bli 20mm för högt, så då kan man snida till ett diskret huvscoop utan att det blir epa varning
/mvh
Posted: 15 Oct 2008, 10:22
by robbz
525mannen wrote:Snyggt byggt! Brukar följa detta projekt men inte direkt skriva något, kul att det börjar närma sig lack, när blir det? Ser bra ut!
/Cristofer
ska frakta bilen till helgen, då ska den spacklas och grundas inom en snar framtid, sen målas motorrumet i den färgen bilen ska ha, sen tar jag hem den och hänger i riktiga motorn.
-sen får allt stå i några månader så spacklet får sjunka ordentligt, sen maskar vi motorrumet och blåser hela kärran!
/mvh