Page 68 of 69
Re: M3 E30 S50B30 Turbo
Posted: 06 Jun 2014, 22:45
by J.Eklund
Jävlar! Finns det grepp till så mycket vrid så tidigt?
Väntar med spänning på att se hur den kurvan ser ut, registret bör va sjukt.
Re: Sv: M3 E30 S50B30 Turbo
Posted: 07 Jun 2014, 03:57
by johankihl
Den är sanslöst stark, helt galen att köra. Turbon måste vara det bästa som någonsin producerats. Vi fick begränsa Vanosen då det inte lirar att köra den fullt pga kammarna. Vill lova att registret och effekten räcker till ändå
Skickat från min HTC One via Tapatalk
Re: M3 E30 S50B30 Turbo
Posted: 17 Jun 2014, 10:41
by Nisse977
Grattis!!
Ser riktigt trevligt ut!
Du har inte möjlighet att lägga ihop gamla och nya grafen i samma graf? Vore kul att se hur mycket mer mos du har tidigt osv.
Re: M3 E30 S50B30 Turbo
Posted: 17 Jun 2014, 12:02
by Dajb
Fan vad smutt. Fan vad fint den maskinen måste hämta sig vid låga varv
Grattis till fiiiin kurva
Re: M3 E30 S50B30 Turbo
Posted: 17 Jun 2014, 13:53
by Davajn
Tvärkollade på andres s54 papper och de skiljer ca 100whp på 4000rpm till s54ans fördel
Måste säga att 64an är onekligen bra! Undra vad man ska ha på s65an...
Re: M3 E30 S50B30 Turbo
Posted: 17 Jun 2014, 14:14
by johankihl
Ja, hans S54 är ganska mycket starkare. Det gick inte att köra Vanosen fullt ut på min pga att jag kör lite vassare kammar, det blev väldigt konstiga fenomen på dellast då. När vi körde Vanosen fullt ut på statisk belastning blev det fullt Laddtryck, dvs 0,9 bar (fjädertryck) vid 2000rpm och 500nm. Hade jag kört originalkammar hade det fungerat att köra Vanosen fullt men den är galet stark redan nu.
Bilen har aldrig varit lika underhållande som den är nu. Ärtan kanske kan lägga upp en graf där den jämförs med mina tidigare kurvor.
Re: M3 E30 S50B30 Turbo
Posted: 23 Oct 2014, 05:48
by johankihl
Någon som har originalkammar till S50? Kan byta med mina Y1 286 graders om någon vill slippa slipa.
Re: M3 E30 S50B30 Turbo
Posted: 14 Nov 2014, 23:52
by e30Tompa
Vilket sjukt jäkla bygge.. Vart bara helt matt av att läsa
Igenom allt
Om bara ens egna kommer vara i närheten så
Är jag nöjd haha
Re: M3 E30 S50B30 Turbo
Posted: 19 Apr 2015, 19:48
by johankihl
S50B30 insugskam sökes omgående. Har en B32 kam att byta med om det hjälper någon.
Re: M3 E30 S50B30 Turbo
Posted: 21 Apr 2015, 15:26
by Andree36
johankihl wrote:S50B30 insugskam sökes omgående. Har en B32 kam att byta med om det hjälper någon.
Här finns !
hoppas de finns kvar !
http://m.blocket.se/jonkoping/BMW_M3_E3 ... ?ca=11&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: M3 E30 S50B30 Turbo
Posted: 09 May 2015, 17:18
by kimmit
Har evnt 1 til deg her i Norge
Re: M3 E30 S50B30 Turbo
Posted: 10 Jun 2015, 21:20
by johankihl
Vanosenhet s50b30 sökes. Även lilla tryckbehållaren med tillhörande rör.
Re: M3 E30 S50B30 Turbo
Posted: 11 Jun 2015, 18:40
by Joachim
Körde inte du med vanos från b32?
Jag har en b30 vanos liggande, för jag tänker använda b32 vanos på min b30.
Re: M3 E30 S50B30 Turbo
Posted: 26 Mar 2018, 15:29
by ossie
Gammal tråd.. Hur gick det med styrningen av paddel-lådan? =)
Re: M3 E30 S50B30 Turbo
Posted: 26 Mar 2018, 15:34
by johankihl
ossie wrote:Gammal tråd.. Hur gick det med styrningen av paddel-lådan? =)
Jag har inte löst det men en annan kille här på forumet löste det och har köpt min låda. Förvänta er filmer på en snabb e30 dct inom kort!
Re: M3 E30 S50B30 Turbo
Posted: 26 Mar 2018, 18:07
by ossie
Ok, måste medge att jag känner sjukt habegär! Vem är det som löste det? Eller är det hemligt?
Re: M3 E30 S50B30 Turbo
Posted: 26 Mar 2018, 18:33
by johankihl
Det är väl semi-hemligt än. Med lite flyt så finns det färdiga styrsystem att köpa inom kort.
Om man är sugen redan nu så finns det redan att köpa från något engelskt företag som tar ca 5500gbp. Jag tyckte det var i saftigaste laget så jag inväntar svenska lösningen.