Page 68 of 110

Posted: 09 Oct 2006, 15:23
by Bmwandreas
SM4 så klart.

Posted: 09 Oct 2006, 18:05
by Krillian
Bmwandreas wrote:SM4 så klart.


vad hade du innan då?

Posted: 09 Oct 2006, 18:14
by Bäckis
SMC

Posted: 09 Oct 2006, 18:49
by Krillian
Bäckis wrote:SMC

jaha.. vad är det som skiljer mellan de 2 då?

Posted: 09 Oct 2006, 18:51
by Bmwandreas
SMC är det mindre funktioner i, samt styrning för dwell time som behövs med nya spolarna.

Posted: 09 Oct 2006, 19:03
by Krillian
Bmwandreas wrote:SMC är det mindre funktioner i, samt styrning för dwell time som behövs med nya spolarna.


med andra ord för lite high tech? :D

Posted: 10 Oct 2006, 11:58
by Bmwandreas
På måndag kommer min nya turbo :lol:
Och i helgen får jag adapterplåt till lådan, då kan man snickra motorfästen för att kunna montera motorn rak!

Wastegates blir nog dubbla Tial 46mm kopior för att kunna få ner laddtrycket till ~ 0.5 bar och få ut 500hk. Kan behövas om man ska köra bana 8)

Posted: 10 Oct 2006, 15:23
by Jorm
Bmwandreas wrote:På måndag kommer min nya turbo :lol:
Och i helgen får jag adapterplåt till lådan, då kan man snickra motorfästen för att kunna montera motorn rak!

Wastegates blir nog dubbla Tial 46mm kopior för att kunna få ner laddtrycket till ~ 0.5 bar och få ut 500hk. Kan behövas om man ska köra bana 8)

Ursäkta om jag missat det, men behöver du inte torrsump isf?

Posted: 10 Oct 2006, 15:38
by ZVR
Bmwandreas wrote:På måndag kommer min nya turbo :lol:
Och i helgen får jag adapterplåt till lådan, då kan man snickra motorfästen för att kunna montera motorn rak!

Wastegates blir nog dubbla Tial 46mm kopior för att kunna få ner laddtrycket till ~ 0.5 bar och få ut 500hk. Kan behövas om man ska köra bana 8)


Varför inte köra med två av era egna 50mm wastegates?
Får inte ner laddtrycket tillräckligt?

Va den här turbon specad till 1100hk?
Vad är det för turbo?

Är det någonting förutom motorn som ska uppgraderas till nästa år, bakaxeln har jag för mig att du skrivit tidigare i tråden men förutom den?

Posted: 10 Oct 2006, 15:39
by Tysken
Bmwandreas wrote:Nya MSD spolarna med inbyggda tändsteg får plats under kåpan på M50/S38/S50 :lol:

Image


Vad kommer dessa spolar att kosta?

Posted: 10 Oct 2006, 16:57
by Bmwandreas
Jorm wrote:
Bmwandreas wrote:På måndag kommer min nya turbo :lol:
Och i helgen får jag adapterplåt till lådan, då kan man snickra motorfästen för att kunna montera motorn rak!

Wastegates blir nog dubbla Tial 46mm kopior för att kunna få ner laddtrycket till ~ 0.5 bar och få ut 500hk. Kan behövas om man ska köra bana 8)

Ursäkta om jag missat det, men behöver du inte torrsump isf?


Varför det? Jag svetsar bara om oljepumpspickupen samt tråget.

Posted: 10 Oct 2006, 16:59
by Bmwandreas
ZVR wrote:
Bmwandreas wrote:På måndag kommer min nya turbo :lol:
Och i helgen får jag adapterplåt till lådan, då kan man snickra motorfästen för att kunna montera motorn rak!

Wastegates blir nog dubbla Tial 46mm kopior för att kunna få ner laddtrycket till ~ 0.5 bar och få ut 500hk. Kan behövas om man ska köra bana 8)


Varför inte köra med två av era egna 50mm wastegates?
Får inte ner laddtrycket tillräckligt?

Va den här turbon specad till 1100hk?
Vad är det för turbo?

Är det någonting förutom motorn som ska uppgraderas till nästa år, bakaxeln har jag för mig att du skrivit tidigare i tråden men förutom den?


Våra wastegates är 60mm, och dubbla sådana kanske är lite overkill.
GT4276 turbon är specad 1200 Usa hästar, dvs ca 1100 ärliga.

Motor,låda,drivaxlar,bakvagnsbalk ska uppgraderas. Sen ska även CrMo bur byggas och bromsskärm monteras. För nästa år måste den vara dragracing godkänd.

Posted: 10 Oct 2006, 17:00
by Bmwandreas
Tysken wrote:
Bmwandreas wrote:Nya MSD spolarna med inbyggda tändsteg får plats under kåpan på M50/S38/S50 :lol:

Image


Vad kommer dessa spolar att kosta?


1000kr st med kontakt.
Passande MSD kablar 160 kr/st.

Posted: 10 Oct 2006, 18:18
by M3JONAS
Bmwandreas wrote:Wastegates blir nog dubbla Tial 46mm kopior för att kunna få ner laddtrycket till ~ 0.5 bar och få ut 500hk. Kan behövas om man ska köra bana 8)


Funkar det att köpa dubbla WG´s om man vill få UPP effekten till 500hk? ;)

Posted: 10 Oct 2006, 18:53
by fun beemer
vad ska du ha för t56an?

Posted: 10 Oct 2006, 20:22
by Bmwandreas
M3JONAS wrote:
Bmwandreas wrote:Wastegates blir nog dubbla Tial 46mm kopior för att kunna få ner laddtrycket till ~ 0.5 bar och få ut 500hk. Kan behövas om man ska köra bana 8)


Funkar det att köpa dubbla WG´s om man vill få UPP effekten till 500hk? ;)


Nej men för att kunna få så lite:)

Posted: 10 Oct 2006, 20:23
by Bmwandreas
fun beemer wrote:vad ska du ha för t56an?


Den är såld komplett med koppling och kardan.