Page 68 of 68

Re: Garage 58 - E30 TURBO - 9.86- 225km/h - end of the story

Posted: 17 Jul 2011, 10:29
by Nisse Järnet
peppe wrote:Pyramid funkar, speciellt nu sedan evakueringskanalerna inte längre fräses, då syns ju inga ev. läkage så då är allt frid och fröjd!

Vi fick till våra ringar, efter vi rev och konstaterade att vi fått en för tjock packning, så när vi väl hittade en som var rätt, vart det semitätt, inge kompressions läkage utan endast lite vattenspill då motorn var kall, alltså helt acceptabelt.

Helt acceptabelt? Ska ju inte läcka nånting, läcker det är nåt fel.

Garage 58 - E30 TURBO - 9.86- 225km/h - end of the story

Posted: 17 Jul 2011, 12:38
by Silverboy
Min cooper läcker lite... Topdeckad och planad, arp, alt nytt... så tydligen kan det bli så med båda pyramid och cooper... :(

Re: Garage 58 - E30 TURBO - 9.86- 225km/h - end of the story

Posted: 17 Jul 2011, 17:02
by Ronnie AVR
Silverboy wrote:Min cooper läcker lite... Topdeckad och planad, arp, alt nytt... så tydligen kan det bli så med båda pyramid och cooper... :(



Läcker vatten eller högt tryck i kylet?

Re: Garage 58 - E30 TURBO - 9.86- 225km/h - end of the story

Posted: 17 Jul 2011, 18:14
by johankihl
Silverboy wrote:Min cooper läcker lite... Topdeckad och planad, arp, alt nytt... så tydligen kan det bli så med båda pyramid och cooper... :(



Vad limmade du packningen med?

Ställer samma fråga till alla som misslyckats med att få pyramidringar otäta. Min har inte läckt en droppe, jag gjorde som beskrivningen sa!

Peppe: Jag körde med kopparringar i min gamla maskin, det funkade utan problem. Frågan är varför? Pyramidringar gör samma sak och är utprovade och håller för oändligt med mos typ?

Re: Garage 58 - E30 TURBO - 9.86- 225km/h - end of the story

Posted: 17 Jul 2011, 18:41
by peppe
Nisse: Ja då är det säkert något fel, men helt acceptabelt för att det slutade då motorn gått 30 sekunder. Det är alltså jag som tycker det är acceptabelt, vad du tycker, är en helt annan femma :)

MEEN med andra ord var det också fel på PPF motorn också, då den drägglat kylvatten ur evakueringspåren, säkert under en längre tid för det var fina ränder på det blocket också.


Johan: Det har jag ju redan svarat på, koppar håller för precis lika mycket skulle jag tro (veta kan jag inte göra för att vi har inte provat), men det kostar utan att ljuga 50% mindre än pyramidringar.

Sedan att dom inte skadar toppen lika mycket, ser jag som en possitiv grejj om man har en topp som det är lagt mycket tid och pengar på, man vill ju inte plana sönder den bara om man har otur och måste riva eller om man bara vill inspektera.

Mvh

Re: Garage 58 - E30 TURBO - 9.86- 225km/h - end of the story

Posted: 17 Jul 2011, 18:45
by peppe
m3micke wrote:fy fan de där är grymt hur fort åker ni
mvh micke


65 knop på topp :)

Re: Garage 58 - E30 TURBO - 9.86- 225km/h - end of the story

Posted: 17 Jul 2011, 20:22
by Fernis1
Satan va det går med båtjäveln, fränt :D

Ska bli ballt med nya dräpar m20in också hehe

Garage 58 - E30 TURBO - 9.86- 225km/h - end of the story

Posted: 17 Jul 2011, 21:07
by Silverboy
Ronnie AVR wrote:
Silverboy wrote:Min cooper läcker lite... Topdeckad och planad, arp, alt nytt... så tydligen kan det bli så med båda pyramid och cooper... :(



Läcker vatten eller högt tryck i kylet?


Vatten, och troligen lite olja.. Fremföralt när den står i ro kald... (?)

Johankihl: Inget lim.. Cooperring, inte använd lim var instruktionen från ppf..

Re: Garage 58 - E30 TURBO - 9.86- 225km/h - end of the story

Posted: 17 Jul 2011, 22:06
by Holm
peppe wrote:
m3micke wrote:fy fan de där är grymt hur fort åker ni
mvh micke


65 knop på topp :)

Fy fan...
Är ni en decimeter kortare när ni kliver ur båten efter en sån tur?
Sjuka smällar i skrovet...
Att det överhuvudtaget håller är otroligt...

Re: Garage 58 - E30 TURBO - 9.86- 225km/h - end of the story

Posted: 18 Jul 2011, 08:27
by peppe
Jag tror inte vi blir kortare, men efter denna svängen måste jag erkänna att jag var riktigt dålig.

Träningsvärk i hela kroppen, och ont som fan, har inte släppt ännu. Och nu är det några dagar sedan vi spelade in filmen!

Ja, båten är stadigt byggd, och tur är väl det om man vill köra som en bandit. :)

Fernis: Ja en ny M20 blir kul, frågan är bara hur man ska få tiden att räcka ihop till allt :P