Page 66 of 192

Posted: 11 Sep 2008, 14:55
by rishögen
Så jävla läckert att se! Du drog om mig med plastandet :P
Vad använde du för lim till skärmarna? ruggade du grundfärgen eller var det plåtrent under? Jag köpte min list av Adolfsson, det är bmw original som han har. Nu blev jag riktigt sugen på att trycka dit mitt kit också :D

Posted: 11 Sep 2008, 15:29
by JohanE
Du kan ju alltid kolla vad de tar för denna list. Bör vara den du söker.
[url]http://bildelsbasen.se/index.php?index=default&link=item&branch_id[]=1&branch_id[]=3&branch_id[]=8&searchmode=1&listmode=3&code_vc=1526&vc[]=111105100&vc[]=111105101&vc1=111&vc2=105&pc[]=117104102&pc1=117&sortfield=vehiclemodelyear&sortorder=1&page=1&id=8178677[/url]
Ja jag vet att länken blev lång men pbpBB och bildelsbasen tycker inte om varandra.

Posted: 11 Sep 2008, 16:32
by robbz
tack!

micke: det är manligt 8)

resgard: jag är inte så säker på att det blir svart längre, men blir det så, så blir det samma svart som x5:an i bakgrunden. är lite sugen på daytona, bra ultraporr med vita fälgar http://www.blocket.se/vi/16820397.htm?ca=10_s

rishögen: ja det gick fort bara man fick ur tummen, och enkelt som f-n. limmet jag använde var ett karosserilim från GM, köpte det på saab/opel och var grymt dyrt, 800:- för 1 tub, räckte till bägge skärmarna och rutramen.
-jag slipade plåtrent där jag smetade ut limmet, (det är rostskydd i limmet), det ska även gå att svetsa i limmet.
vad kostade listen hos adolfssons förresten?

johan: tack, ska kolla först vad adolfsson tar för sina lister, men tack!

/mvh

Posted: 11 Sep 2008, 16:49
by rishögen
Dyrt lim, men det är ju värt det. Nog lätt att det rostar eller att lacken spricker om man inte har bra grejer. Listen tog Lars 500+m för.

Posted: 11 Sep 2008, 21:36
by robbz
ja precis, gick åt en hel del popnit med, även fast inte dom kostar något, men ändå...
-ok då vet jag det, ska lägga in en beställning på en sån när det börjar närma sig en hellack, nu ska bilen spacklas och grundas, sen ska den få stå 2-3mån så det får sjunka in lite, sen kan man få lite finish på grejerna 8)

8) mvh

Posted: 11 Sep 2008, 22:19
by BRUZZE
ruggit fett.
funderat på att bygga om till stora bakljusen ngt?

Posted: 11 Sep 2008, 23:21
by johankihl
BRUZZE wrote:ruggit fett.
funderat på att bygga om till stora bakljusen ngt?


Buhhhh, det vore ju att häda. En M3 ska ha de små bakljusen, annars är det ju inte M3 look.

Posted: 11 Sep 2008, 23:22
by rishögen
Jag röstar helt klart på daytona! Min morbror har en cobra-replka i nästan samma nyans. Han kallar den ollon-lila :D

Posted: 11 Sep 2008, 23:26
by rishögen
BRUZZE wrote:ruggit fett.
funderat på att bygga om till stora bakljusen ngt?


Håller med johan där. Även om det blir förvånansvärt snyggt med de ljusen. Cammo på rejsaforumet har en sån setup och det ser riktigt bra ut trotts att det avviker från ledet.

Posted: 12 Sep 2008, 15:35
by robbz
bruzze: tack, nej det finns ingen anledning att bygga om till nya lysen, dom passade så snuskigt bra i inpassningen i nya skärmarna (vilket jag inte trodde) så nu får det bli så här, tycker till och med att dom smalare är snyggare, dock så blir det vita/gråtonade baklysen.

rishögen: ja daytona är ruskigt snyggt, det står mellan svart och det 8)

mathias: anledningen är väl den att det sägs att man får mer vrid ju längre runners man har, om det stämmer vet jag inte? men provar man inte så....

/mvh

Posted: 12 Sep 2008, 16:21
by Strandholm
Plum crazy är annars en fräsig lila färg som är tillbaks i ropet. :]
Image

kanske aningens för ljus för en e30 dock, men släng i ett par hinkar svart så blir den nog lagom. :]

Jag skall också köra med lila lack men det blir dock ingen bmwfärg.

Posted: 12 Sep 2008, 17:50
by Nobbe
Säger bara: Nissans Midnight Purple II!

Image
Image

(Stor bild)
http://i192.photobucket.com/albums/z30/ ... pleIII.jpg

Skiftar lite snyggt i olika ljus. Sen nästan svart ut när det är lite mörkare. 8)

Posted: 12 Sep 2008, 18:50
by pelko
Ang färger, svart är för tråkig och lila är för mycket rymdskepp ;)

Satsa på Imolaröd eller någon annan färg som har stil.

Ser för övrigt skitbra ut!

Mvh Mathias

Posted: 12 Sep 2008, 19:37
by Pimplaren
Alpinvitt eller gult, dendär gula som m3 e36 har std!

Posted: 12 Sep 2008, 20:08
by rishögen
MathiasH wrote:Varför väljer du långa runners? Får man en annan gång på motorn?


För att göra en lång förklaring någorlunda kort så studsar en del av insugsljudet tillbaka mot förbränningsrummet när det når runnernas öppning. Den reflekterade ljudpulsen ger ett övertryck i runnern, och man utnyttjar det övertrycket för att ge gasen en extra skjuts in i cylindern. Den possitiva effekten sker över ett begränsat varvtalsområde och var det området hamnar beror bla. på runnerns längd, runnerns innerdiameter, insugsluftens temperatur mm.
Längre runner=området hamnar lägre i varvtalsregistret.

Var extraeffekten hamnar beror även på huruvida man överladdar eller inte. Ju mer överladd desto kortare kan runnern vara för att den ska hamna på samma varvtal som utan överladd .. puh. Med andra ord så ska runners vara kortare i en turbomotor än i en sugmotor.