robbz BMW M3 e30, 876whp/948wNm (www.robbz.se)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Du kan ju alltid kolla vad de tar för denna list. Bör vara den du söker.
[url]http://bildelsbasen.se/index.php?index=default&link=item&branch_id[]=1&branch_id[]=3&branch_id[]=8&searchmode=1&listmode=3&code_vc=1526&vc[]=111105100&vc[]=111105101&vc1=111&vc2=105&pc[]=117104102&pc1=117&sortfield=vehiclemodelyear&sortorder=1&page=1&id=8178677[/url]
Ja jag vet att länken blev lång men pbpBB och bildelsbasen tycker inte om varandra.
[url]http://bildelsbasen.se/index.php?index=default&link=item&branch_id[]=1&branch_id[]=3&branch_id[]=8&searchmode=1&listmode=3&code_vc=1526&vc[]=111105100&vc[]=111105101&vc1=111&vc2=105&pc[]=117104102&pc1=117&sortfield=vehiclemodelyear&sortorder=1&page=1&id=8178677[/url]
Ja jag vet att länken blev lång men pbpBB och bildelsbasen tycker inte om varandra.
///BMW - Was sonst!
M3, M3-replika, 325i, 320iT
M3, M3-replika, 325i, 320iT
tack!
micke: det är manligt
resgard: jag är inte så säker på att det blir svart längre, men blir det så, så blir det samma svart som x5:an i bakgrunden. är lite sugen på daytona, bra ultraporr med vita fälgar http://www.blocket.se/vi/16820397.htm?ca=10_s
rishögen: ja det gick fort bara man fick ur tummen, och enkelt som f-n. limmet jag använde var ett karosserilim från GM, köpte det på saab/opel och var grymt dyrt, 800:- för 1 tub, räckte till bägge skärmarna och rutramen.
-jag slipade plåtrent där jag smetade ut limmet, (det är rostskydd i limmet), det ska även gå att svetsa i limmet.
vad kostade listen hos adolfssons förresten?
johan: tack, ska kolla först vad adolfsson tar för sina lister, men tack!
/mvh
micke: det är manligt
resgard: jag är inte så säker på att det blir svart längre, men blir det så, så blir det samma svart som x5:an i bakgrunden. är lite sugen på daytona, bra ultraporr med vita fälgar http://www.blocket.se/vi/16820397.htm?ca=10_s
rishögen: ja det gick fort bara man fick ur tummen, och enkelt som f-n. limmet jag använde var ett karosserilim från GM, köpte det på saab/opel och var grymt dyrt, 800:- för 1 tub, räckte till bägge skärmarna och rutramen.
-jag slipade plåtrent där jag smetade ut limmet, (det är rostskydd i limmet), det ska även gå att svetsa i limmet.
vad kostade listen hos adolfssons förresten?
johan: tack, ska kolla först vad adolfsson tar för sina lister, men tack!
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
ja precis, gick åt en hel del popnit med, även fast inte dom kostar något, men ändå...
-ok då vet jag det, ska lägga in en beställning på en sån när det börjar närma sig en hellack, nu ska bilen spacklas och grundas, sen ska den få stå 2-3mån så det får sjunka in lite, sen kan man få lite finish på grejerna
mvh
-ok då vet jag det, ska lägga in en beställning på en sån när det börjar närma sig en hellack, nu ska bilen spacklas och grundas, sen ska den få stå 2-3mån så det får sjunka in lite, sen kan man få lite finish på grejerna
mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
bruzze: tack, nej det finns ingen anledning att bygga om till nya lysen, dom passade så snuskigt bra i inpassningen i nya skärmarna (vilket jag inte trodde) så nu får det bli så här, tycker till och med att dom smalare är snyggare, dock så blir det vita/gråtonade baklysen.
rishögen: ja daytona är ruskigt snyggt, det står mellan svart och det
mathias: anledningen är väl den att det sägs att man får mer vrid ju längre runners man har, om det stämmer vet jag inte? men provar man inte så....
/mvh
rishögen: ja daytona är ruskigt snyggt, det står mellan svart och det
mathias: anledningen är väl den att det sägs att man får mer vrid ju längre runners man har, om det stämmer vet jag inte? men provar man inte så....
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
- Strandholm
- Posts: 3515
- Joined: 20 Nov 2005, 16:08
- Location: Gustavsberg/Stockholm
- Contact:
Säger bara: Nissans Midnight Purple II!
(Stor bild)
http://i192.photobucket.com/albums/z30/ ... pleIII.jpg
Skiftar lite snyggt i olika ljus. Sen nästan svart ut när det är lite mörkare.
(Stor bild)
http://i192.photobucket.com/albums/z30/ ... pleIII.jpg
Skiftar lite snyggt i olika ljus. Sen nästan svart ut när det är lite mörkare.
Ang färger, svart är för tråkig och lila är för mycket rymdskepp
Satsa på Imolaröd eller någon annan färg som har stil.
Ser för övrigt skitbra ut!
Mvh Mathias
Satsa på Imolaröd eller någon annan färg som har stil.
Ser för övrigt skitbra ut!
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Alpinvitt eller gult, dendär gula som m3 e36 har std!
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
MathiasH wrote:Varför väljer du långa runners? Får man en annan gång på motorn?
För att göra en lång förklaring någorlunda kort så studsar en del av insugsljudet tillbaka mot förbränningsrummet när det når runnernas öppning. Den reflekterade ljudpulsen ger ett övertryck i runnern, och man utnyttjar det övertrycket för att ge gasen en extra skjuts in i cylindern. Den possitiva effekten sker över ett begränsat varvtalsområde och var det området hamnar beror bla. på runnerns längd, runnerns innerdiameter, insugsluftens temperatur mm.
Längre runner=området hamnar lägre i varvtalsregistret.
Var extraeffekten hamnar beror även på huruvida man överladdar eller inte. Ju mer överladd desto kortare kan runnern vara för att den ska hamna på samma varvtal som utan överladd .. puh. Med andra ord så ska runners vara kortare i en turbomotor än i en sugmotor.