Page 66 of 68

Re: Garage 58 - E30 TURBO - 9.86- 225km/h - end of the story

Posted: 31 May 2011, 20:58
by Micke johansson
Skenar film blire , men ja vet inte hur mycket e30 turbo det blir :)

Re: Garage 58 - E30 TURBO - 9.86- 225km/h - end of the story

Posted: 31 May 2011, 21:27
by Krillian
Rikard B wrote:skit i båtar i år och bygg klart så vi får se en ny höjdar film till slutet av detta år ;)


Blir ju inga båtar i år ! :wink:

Re: Garage 58 - E30 TURBO - 9.86- 225km/h - end of the story

Posted: 31 May 2011, 21:49
by peppe
Tyvärr så är det lite svårt att skita i något som är så brutalt om Offshore racing!

Men, vi behöver 11 för att ladda om och spåna på lite nya ideer. Men saken står ju klar, det är M20 och E30, och vi ska göra vårt yttersta för att behålla baksätet, och det är inte frågan om, utan när vi kommer att ta M20 rekordet.

Robert på Dynotech håller på att plocka fram lite coola kamaxlar, och tillgången till en dynapack med en eller två av dom brutalare mapparna i långa landet faukorv gör ju så att det går inte att motstå dessa dumheter :D

Mvh

Re: Garage 58 - E30 TURBO - 9.86- 225km/h - end of the story

Posted: 31 May 2011, 22:09
by Ronnie AVR
peppe wrote:Tyvärr så är det lite svårt att skita i något som är så brutalt om Offshore racing!

Men, vi behöver 11 för att ladda om och spåna på lite nya ideer. Men saken står ju klar, det är M20 och E30, och vi ska göra vårt yttersta för att behålla baksätet, och det är inte frågan om, utan när vi kommer att ta M20 rekordet.

Robert på Dynotech håller på att plocka fram lite coola kamaxlar, och tillgången till en dynapack med en eller två av dom brutalare mapparna i långa landet faukorv gör ju så att det går inte att motstå dessa dumheter :D

Mvh


Robbans bänk blir ju perfekt om ni vill ta rekord på m20 med mycket mos för många verkar tycka den lämnar ovanligt mycket effekt ;)

Säga vad man vill men så sjukt seriös kille och galet nogrann med allt så känner man sig trygg när han knappar dator.

Lycka till med båt och bil.

Re: Garage 58 - E30 TURBO - 9.86- 225km/h - end of the story

Posted: 31 May 2011, 22:35
by johankihl
Du kan ju inte vara seriös om du tror att den visar lika siffror som PPF's dynapack?

Min fd m50b25 ger 426whp vid 1,35 bar (bromsade min vinterbil till det), inga konstigheter alls, ökade tändningen tills den inte gav mer effekt och körde normalt lambda för e85. Erikjakans m50b20 ger 420whp vid samma laddtryck. Det är ren matematik som säger att bänkarna inte visar lika. Snacka om fjällhästar eller vad ni vill, jag säger inte att någon av bänkarna visar rätt eller fel, men helt uppenbart är det att Robbans visar högre siffror, det finns ju flertalet fall att jämföra med nu. Varför skulle standardmotorer helt plötsligt ge högre effekt med olika killar bakom tangentbordet, menar du att Ärtan och många fler mappare inte klarar att justera en ve-tabell och tändning lika bra som Robban eller Emil? Jag tycker att det är skitkul att det finns ytterligare en Dynapack som är lite enklare att komma åt då PPF är fullbokade mest hela året, främst för alla trimmande Norrlänningar som fått åka över halva riket för att mappa.

Re: Garage 58 - E30 TURBO - 9.86- 225km/h - end of the story

Posted: 31 May 2011, 22:51
by Ronnie AVR
johankihl wrote:Du kan ju inte vara seriös om du tror att den visar lika siffror som PPF's dynapack?

Min fd m50b25 ger 426whp vid 1,35 bar (bromsade min vinterbil till det), inga konstigheter alls, ökade tändningen tills den inte gav mer effekt och körde normalt lambda för e85. Erikjakans m50b20 ger 420whp vid samma laddtryck. Det är ren matematik som säger att bänkarna inte visar lika. Snacka om fjällhästar eller vad ni vill, jag säger inte att någon av bänkarna visar rätt eller fel, men helt uppenbart är det att Robbans visar högre siffror, det finns ju flertalet fall att jämföra med nu. Varför skulle standardmotorer helt plötsligt ge högre effekt med olika killar bakom tangentbordet, menar du att Ärtan och många fler mappare inte klarar att justera en ve-tabell och tändning lika bra som Robban eller Emil? Jag tycker att det är skitkul att det finns ytterligare en Dynapack som är lite enklare att komma åt då PPF är fullbokade mest hela året, främst för alla trimmande Norrlänningar som fått åka över halva riket för att mappa.


Säger absolut inte någon av mapparna inte kan sin sak! Var snarare du som påstod de. Men företaget dynapack måste ju skämmas dom gör bänkar som skiljer sig så grovt. och vilken som visar rätt lär man nog aldrig kunna få ett svar på? Pajkastning kommer det nog alltid vara inom denna sport kan vi vara säkra på.

Re: Garage 58 - E30 TURBO - 9.86- 225km/h - end of the story

Posted: 01 Jun 2011, 04:51
by Magnaten
varför inte bara sätta upp en helt orginal referensbil å provbromsa? eller är det uppe på hög effekt det börja skena ivåg å missvisa eller?
finns ju en tråd på ett jänkarforum om dynapac 5000 och hur fel en sån kan visa.

Re: Garage 58 - E30 TURBO - 9.86- 225km/h - end of the story

Posted: 01 Jun 2011, 05:28
by St3v3
Det är inte så att erikjakans är en B25 då? :D

Re: Garage 58 - E30 TURBO - 9.86- 225km/h - end of the story

Posted: 01 Jun 2011, 06:59
by Micke johansson
Har bromsat en orginal bil i robbans dynapack, den gav inga direkt fräna hästar ,

Re: Garage 58 - E30 TURBO - 9.86- 225km/h - end of the story

Posted: 01 Jun 2011, 09:22
by Micke johansson
Vem ska betala för det kalaset då ? :) det är några mil mellan avesta och umeå, dom som verkligen bryr sig kan ju starta en insamling.

Re: Garage 58 - E30 TURBO - 9.86- 225km/h - end of the story

Posted: 02 Jun 2011, 01:48
by peppe
Nu spårade det lite i tråden, än om det är intressant läsning så var det inte poängen :)

Vi får väl bromsa i tex 3st dynapacks och kanske någon motorbänk då mästerverks M20in är klar. För att vara på den säkra sidan alltså :)

För vad ~1mille eller vad nu en dynapack kan kosta, jag vet inte men man förväntar sig väl att den ska visa "något så när rätt..."

Men jag lägger mig inte i den där diskussionen då jag kan för lite om dom, jag inväntar istället referensbromsning, kan ligga väldigt nära i tiden har jag hört.

Mvh

Re: Garage 58 - E30 TURBO - 9.86- 225km/h - end of the story

Posted: 02 Jun 2011, 09:42
by Mikael S
Ronnie AVR wrote:
johankihl wrote: och vilken som visar rätt lär man nog aldrig kunna få ett svar på? .


Det är klart man kommer få svar på det. Slutfarten berättar mycket

Re: Garage 58 - E30 TURBO - 9.86- 225km/h - end of the story

Posted: 04 Jun 2011, 23:12
by Micke johansson
Svar på tal.. PPF mappad e36 som gav 610 whp hos ppf gav 605 i robbans bänk. samma setup , inte ändrat ett nå.

Re: Garage 58 - E30 TURBO - 9.86- 225km/h - end of the story

Posted: 04 Jun 2011, 23:24
by peppe
Super, då kan tråden återgå till den planerade dödar M20in istället för surr om bänkar hit och dit :mrgreen:

Garage 58 - E30 TURBO - 9.86- 225km/h - end of the story

Posted: 04 Jun 2011, 23:46
by Fräzy
Tack för en trevlig prat stund och en lätt väg beskrivning:) va som vi prata om då:) kämpa vidare med båtarna:)

Mvh Fredrik

Re: Garage 58 - E30 TURBO - 9.86- 225km/h - end of the story

Posted: 05 Jun 2011, 15:24
by Micke johansson
Thurtle test för att åka båt med cockpit, i sammarbeta med simpsons sverige , Jan Phersson
Image

Image
13 grader varmt havs vatten ! perfekta förhållanden.
Image

Image

Image
´
Image
Tror det syns hur kallt det var !
Image

Image

Image
Detta har varit mycket diskution om , att safety solutuons och HANS inte går att använda i båt.
HANS är dock inte lika smidig, är grymt nöjd med safety solutuons inga problem att simma eller ta sig ur !
Image
Tack till simpsons sverige , Jan Phersson
Image

Re: Garage 58 - E30 TURBO - 9.86- 225km/h - end of the story

Posted: 05 Jun 2011, 15:47
by Bmwandreas
Haha det såg kallt ut