Page 65 of 80
Posted: 10 Apr 2010, 16:45
by M3JONAS
Bmwandreas wrote:600 whp funkar bra med 3" sen börjar det strypa lite. 700 whp kan man klämma.
Hmm, då kanske man är dum-lat om man köper ett 3 tums system... Fanns ett till salu i säljesdeln.
Posted: 10 Apr 2010, 21:13
by Pimplaren
Bra med extra s14, dessa verkar vara stabila och så
Hoppas du får åka massor i sommar!
Posted: 10 Apr 2010, 21:43
by Grefven
det enda som är finare än en s14 måste ju vara två.
Posted: 10 Apr 2010, 21:48
by M3JONAS
Pimplaren wrote:Bra med extra s14, dessa verkar vara stabila och så
Hoppas du får åka massor i sommar!
Sugmotorn har gått i många år nu!
Iofs "bara" 260hk men det låter ju iaf fränt när man gasar med bara ett skumgummifilter ovanför trattarna
Posted: 10 Apr 2010, 22:14
by Pimplaren
Haha s14 sugis är the way to go! håller bäst så
hehe
Vad åker du med för lådor? jag har en getrag 265/delad kåpa för tillfället! hoppas den håller
Posted: 18 Apr 2010, 12:16
by Pimplaren
Hoppas startmotorn funkar som den ska
Posted: 18 Apr 2010, 16:59
by M3JONAS
Jättetack för den snabba startmotorleveransen
Helt plötsligt har man en startmotor i handen när man är ute på en bilträff
Suveränt Oliver och Erik.
Jag åker nu med 535 låda, hoppas att den håller ett tag till...
Har en 540 v8 låda liggande men orkar inte modda dit den nu, den är färdigsvetsad så den passar där men det är ju en del mek med kardan och spakställ sen...
Posted: 28 Apr 2010, 23:02
by M3JONAS
Nu har det hänt lite grejjer i garaget. Maskinen sitter i bilen och jag hoppades på att det skulle vara uppstart idag men jag måste nog plugga på lite mer om Vipecsprutet så jag hajjar vad jag ska ställa in
Just nu känner jag att jag saknar mitt gamla DTA-sprut...
Passade även på att köpa lite däck häromdagen, kul med R-däck när man ska åka bana!
Posted: 29 Apr 2010, 06:47
by Bmwandreas
Du behöver inte ändra något på soppan om jag skickat dig Bäckis mapp?
Enda du behöver ställa in är trigger offset.
Posted: 29 Apr 2010, 22:20
by M3JONAS
Morr, va less ja blir på grejjer som jag inte förstår mig på
Någon som har ett par weber 45:or att sälja?
Ärtan, förbered dig på ett telefonsamtal inom en snar framtid...
Triggersignalerna håller fortfarande på och bråkar trots massa olika test-varianter.
Posted: 29 Apr 2010, 22:21
by peppe
Du kan få byta mina 48:or ala special mot ditt sprut
Posted: 03 May 2010, 06:42
by Magnaten
jag kan ha en chippad dieselbox vi kan testa med joonas
Posted: 03 May 2010, 10:54
by Ola t
har du fått igång den än?
Hört att det kommer en snabb m3 till öland nästa vecka
Posted: 03 May 2010, 21:49
by M3JONAS
Ola t wrote:har du fått igång den än?
Hört att det kommer en snabb m3 till öland nästa vecka
Nope, fortfarande nånting knasigt med triggern. Är ledig imorrn så då hoppas jag att jourhavande medmänniskan Ärtan kan komma med något bra iställningstips så man får rätt signal
Posted: 04 May 2010, 15:54
by M3JONAS
It´s alive!
Nu ska det bara skruvas dit lite avgassystem och kylare mm... Kändes inte som om den gick direkt optimalt men det startade ju iaf. Ett stort steg framåt
Posted: 04 May 2010, 21:41
by M3JONAS
Sådärja!
Efter att vi kom fram till att det var lite knasigt kopplat på elen och efter lite trixande med triggerpunkten så verkar allting lira nu.
Jäklar va snällt å fint bilen går på tomgång och även när man gasar på litegrann. Har inte kört någon längre sträcka men lät iaf maskinen bli rejält varm. Det ångade rätt mycket spritångor ur vevhusventilationen till att börja med men det är nog inte så konstigt med tanke på att det rann ur downpipen under startförsöken innan jag fick till tändningen.
Posted: 04 May 2010, 21:44
by Ronnie AVR
Fan vad gott den verkar lira nu. Ska det bromsas om igen nu eller?
Ska du ner på actionmeet och köra i år om det lirar?