Page 63 of 192
Posted: 10 Jul 2008, 23:43
by AndreasT
Ser ut att bli ett riktigt fräsigt insug
Posted: 11 Jul 2008, 18:02
by robbz
tackar gubbar!!
nej det blir ett lite mer annorlunda insug jämfört med vad alla andra bygger, och anledningen är väl mest för att göra just en egen design och sen för flödets skull.
så fort mörkret faller ikväll knallar man ut och snider vidare
bilder kommer fram åt småtimmarna!
/mvh
Posted: 11 Jul 2008, 18:53
by Christian.N
Det här är helt klart ett bygge som ska följas! Sån otrolig finish på allt så man blir avundsjuk! Kommer bli en så frän bil det där!
Posted: 11 Jul 2008, 19:57
by Bonje
Pust!! Man blir ju nästan trött bara man ser vilka super-mega -seriösa lösningar man kan göra.
Riktigt välbyggt de må jag säga!! För att bräcka det här insuget så lär man bli tvungen att billetfräsa ett ur ett helt stycke typ..
Sjukt väl genomtänkt!
Posted: 11 Jul 2008, 21:26
by Nobbe
Bonje wrote:Pust!! Man blir ju nästan trött bara man ser vilka super-mega -seriösa lösningar man kan göra.
Riktigt välbyggt de må jag säga!! För att bräcka det här insuget så lär man bli tvungen att billetfräsa ett ur ett helt stycke typ..
Sjukt väl genomtänkt!
Då lär du vara snabb!!!
För jag rullar in min egna bil garaget snart
Iof en V-motor men, har hunnit rita lite på insuget iaf:
Sorry för tråd-kapningen robbz
Posted: 12 Jul 2008, 00:45
by Nobbe
Robbz: Du å ja har en match i vinter på isen. Vi ska köra varsin RWD bil mot 2 bröder med varsin 4WD. Dom är tvärsäkra på att dom kommer köra ifrån oss som skit
Posted: 12 Jul 2008, 16:04
by Gallardo
Nobbe wrote:Robbz: Du å ja har en match i vinter på isen. Vi ska köra varsin RWD bil mot 2 bröder med varsin 4WD. Dom är tvärsäkra på att dom kommer köra ifrån oss som skit
Haha nobbe! Köper du en bil till mig så är saken biff
Annars får jag väl plocka ut M3an då med spikdubb på
Posted: 12 Jul 2008, 19:24
by Nobbe
Skissa ihop flänsen lite snabbt åt dig.
Gallardo, så lät det inte igår
HAr tom en print-screen på det som sagt
Posted: 13 Jul 2008, 21:38
by robbz
Posted: 13 Jul 2008, 22:08
by peppe
Detta bygge håller världklass. Jag blir lika imponerad varje gång jag kikar i eran tråd grabbar.
Det sparas inte på timmarna, och det gillar jag! Nästa gång jag passerar Gimo infarten måste jag fan svänga in..
Helt otroligt.
Posted: 13 Jul 2008, 22:11
by Nobbe
robbz wrote:fan nobbe, du borde ta plats i ett ritkontor på bmw eller nissan!!
helvete vilket fint insug du ritat till nissan!!! lär kosta en del att ta fram det iofs...
Nja, trivs rätt bra vid min gammla manuella maskin på jobbet
Har "fyllt ut" insuget lite så det inte blir så mkt körning på de. Men tro de blir 6-spjällat och svatsat ist. Men får se. Du vet ju hur snabb jag är md mina egna grejer...
Kolla med finnen så köttar vi fram flänsen. Vill du ha O-ringsspår i den med så hojta till.
Peppe: Dörren står alltid öppen hos mig iaf, det vet du.
Posted: 13 Jul 2008, 22:36
by Clew
Helt otroligt välgenomtänkt insug, och projektet i övrigt förstås!
Liten fundering bara, hur ska tryckröret gå? Tycker inloppet pekar rätt mot motorblocket, blir den 90graders-böj där och sen framåt? Tyckte det kändes mer naturligt att ha den neråt, men jag är toksäker på att du redan har allt planerat i huvudet!
Lycka till med bygget och låt det ta hur jävla lång tid du vill, jag tror jag njuter mer av att se byggbilder på det här, än vad jag skulle göra av en åktur i den sen när den är klar.
Gillar när folk använder skallen, tummen upp!
Posted: 14 Jul 2008, 09:15
by robbz
peppe:tack gosse, ja du får fan kränga över innan ni styr kosan till startfältet i roslagsloppet, annars blir det ca 5mils omväg om ni åker från målgången i öregrund! å sen vill man jäkligt gärna se båten med
nobbe: ja det vore ju kanon om du kunde lägga i en operation med radiefräsen med
, 3mm som på plenumet. så slipper man jocka med packningar och sånt..
clew: tack så mycket, ja jag tror helt klart att man får ett bättre flöde med den här typen av insug än som dom flesta andra bygger (att man har inloppet nära första tratten) det kan man ju räkna ut att dom bakre cylindrarna får mer luft än dom främre. sen är det ju skitkul att prova bygga nåt som ingen annan byggt.
vad gäller spjället så kommer jag snitta en 90gr böj och vinkla ut böjjen med 2st 45gr från blocket och framåt, så spjället kommer hamna strax över generatorn om planeringen håller!
att dra plenumet rakt ner sket sig pga platsbrist, då generatorn tar plats för ett ev tryckrör.
-det enda sugiga i detta är, att det kommer inte få plats under huvhöjd
, så det blir till att göra ett snyggt skoop i huven tyvärr.
/mvh
Posted: 11 Aug 2008, 17:46
by Gallardo
Har hört folk surrat på "stan" att bänkning snart är på G? Rykten eller sanning?
Posted: 11 Aug 2008, 20:54
by robbz
Gallardo wrote:Har hört folk surrat på "stan" att bänkning snart är på G? Rykten eller sanning?
om allt går som planerat...
/mvh
Posted: 11 Aug 2008, 21:21
by Fear This
har du nåra fler bilder åt oss trogna nyfikna då?
Posted: 11 Aug 2008, 22:11
by Vision79
Är ju faan sjuk ni
gö så fina grejjer så man vill skratta nästan...hahahahaha!!!!
Fint som faan