Nu är framvagnsbalken med mera färdigpenslat
Imon får jag förmodligen krängningshämmargummin i powerflax sen ska grejorna monteras igen..Har dock lite andra planer för fjäderbenen men får se hur det blir
Kom på att det inte spelar någon roll hur fan man vänder stakarna för lagrena kan ju inte rotera åt något håll
Har mätt lagerspel på alla stakarna nu. Blir ca 5-6/100mm med glyko lager!
45,01-45,02 & på veven har jag 44,96!
Och det kanske inte är helt rätt att mäta med skjutmått men efter x antal mätförsök på alla stakar så blir det samma mått så nu är det bara att banka ihop prylarna i helgen
Vet inte riktigt vad det finns för olika digitala skjutmått men detta kostar ca 1500 kr & känns bra o inge glappande.
Har skruvat dit framvagn o länkarmar idag..lite tradigt utan belysning där bilen står då det är jävulskt mörkt..den där elektrikern vi haft där vet nog inte vad han sysslar med..
En bild innan montering:
Avundssjuk jag blir vill också kunna banka ihop min maskin....... Är det inte bättre att mäta lagerspelet med sånt där plastiage eller vad det nu heter, eller veven kanske är uppmätt
Nisse Järnet wrote:Till stakarna går det knappt för man smetar ut det när man ska ha av överfallet Sitter så hårt på smidda stakar.
Men till veven går det bra
tyckte det gick fint på mina ppfstakar, men kan hålla me om att överfallen sitter...
Nisse Järnet wrote:Till stakarna går det knappt för man smetar ut det när man ska ha av överfallet Sitter så hårt på smidda stakar.
Men till veven går det bra
tyckte det gick fint på mina ppfstakar, men kan hålla me om att överfallen sitter...
Jag ska prova plastigage oxå bara så man är helt säker på att spelet är bra! Vill ju inte ha lagerras i sommar
Var det okej spel i dina ppf staakar lr har du fått horna nån stake?