Chrille - E30 Touring (Hundbilen)

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Strandholm

Post by Strandholm »

är det verkligen så smart att dela på kardanen? hört några som påstår att det kan bli obalans i kardan om man sätter ihop den fel
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
PaparaZZi

Post by PaparaZZi »

Amplify wrote:är det verkligen så smart att dela på kardanen? hört några som påstår att det kan bli obalans i kardan om man sätter ihop den fel

då har den varit vind för man balanserar inte båda delarna på en gång man balanserar en i gången.så med andra ord har ingen betydelse hur man svänger eller skruvar dit den bara man skruvar dit den som den ska vara inte drar gängorna sneda.hehe :wink:
Thomas Wester, wester_the_king@hotmail.com

Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
bmw_pelle

Post by bmw_pelle »

PaparaZZi wrote:
Amplify wrote:är det verkligen så smart att dela på kardanen? hört några som påstår att det kan bli obalans i kardan om man sätter ihop den fel

då har den varit vind för man balanserar inte båda delarna på en gång man balanserar en i gången.så med andra ord har ingen betydelse hur man svänger eller skruvar dit den bara man skruvar dit den som den ska vara inte drar gängorna sneda.hehe :wink:

Har det verkligen ingen betydelse?

Har för mej att man ska ha knutarna på ett visst sätt i förhållande till varandra, kommer inte ihåg hur det var bara att det var på ett sätt.

Så ja e ganska säker på att det har betydelse men som sagt inte 100%
Han fääjg tjöör ju bara, Hä sliir ju in't na!

It's not the fart that kills you, it's the smell!
Post Reply