Re: Bmw M535i Turbo | S38B38
Posted: 16 May 2017, 13:32
Fronten är grundad och klar, tagit lite längre tid än förväntat då det är repstopp på jobbet och det har blivit några dubbla skift Men det sponsrar ju bara mer till överladdat så..
Råkade hända en liten grej också.. Fick tag i en 735ia -91 för en billig slant.
Första tanken när den dök upp var att köpa och skrota, använda B35 blocket som grund för Super38an (92.5 borr blablabla), Dock var det väldigt mycket bang for the buck, motorn gick fint, fin svart skinn-inredning, bra vinterdäck samt bra sommardäck på 17" yrondell fälgar, tyckte det räckte bra ända tills jag kollade utrustningslistan, då dök kod S209 upp Och de som inte är lika insatta så kan jag ju meddela att det verkar sitta 210 lamelldiff i denna raket!
Var givetvis lite fix på den.
-Varningsblinkersen blinkade när man slog av tändningen. Bytte dock knappen så började det lira som det skulle.
-Parkeringsljus hö-fram samt vä-bak lyser inte. Testat löda om "senapsreläet" utan resultat
-instrumentbelysningen lyser hela tiden samt att den varnar på att ljusen är på hela tiden, gissar att ljusväxlaren är den felande länken.
-Vill stiga i temp(även i högre hastigheter) tills man varvar ur den, så gissar att vattenpumpen är påväg att ge upp.
-CO var visst dåligt på besiktningen så det kanske går att dra i en sluring etanol om man har tur.
Ska väl besikta raketen och sälja bort kanske. Man borde ju få en slant för en sån här ändå..
Råkade hända en liten grej också.. Fick tag i en 735ia -91 för en billig slant.
Första tanken när den dök upp var att köpa och skrota, använda B35 blocket som grund för Super38an (92.5 borr blablabla), Dock var det väldigt mycket bang for the buck, motorn gick fint, fin svart skinn-inredning, bra vinterdäck samt bra sommardäck på 17" yrondell fälgar, tyckte det räckte bra ända tills jag kollade utrustningslistan, då dök kod S209 upp Och de som inte är lika insatta så kan jag ju meddela att det verkar sitta 210 lamelldiff i denna raket!
Var givetvis lite fix på den.
-Varningsblinkersen blinkade när man slog av tändningen. Bytte dock knappen så började det lira som det skulle.
-Parkeringsljus hö-fram samt vä-bak lyser inte. Testat löda om "senapsreläet" utan resultat
-instrumentbelysningen lyser hela tiden samt att den varnar på att ljusen är på hela tiden, gissar att ljusväxlaren är den felande länken.
-Vill stiga i temp(även i högre hastigheter) tills man varvar ur den, så gissar att vattenpumpen är påväg att ge upp.
-CO var visst dåligt på besiktningen så det kanske går att dra i en sluring etanol om man har tur.
Ska väl besikta raketen och sälja bort kanske. Man borde ju få en slant för en sån här ändå..