Page 7 of 18

Re: Lofqvists E30 S50B33 PT 7675 BB Dags för dyno !

Posted: 16 Jul 2014, 08:50
by Pitbull
Håller tummarna min vän!!!!

Hör av dig sen. :)

Re: Lofqvists E30 S50B33 PT 7675 BB Dags för dyno !

Posted: 17 Jul 2014, 08:28
by Lofqvist
Då var andra omgången i dynon färdig.. slutade på mer eller mindre samma effekt och en bottnad turbo. Dock fick jag 40-50 whp/nm till på hela övriga registret så går helt galet ! Marco gick igenom den riktigt ordentligt på olika laster så att den ska bli lite mer gatvänlig än innan :)

körde den på runt 1,9-2 bar och då sjöng den ut och levererade hur bra som helst, över 2 bar började den låta ansträngd som tusan och levererade snarare mindre effekt när laddet ökades. Vi mätte mottrycket och då hade vi 2,6 bar i avgashuset sen kunde mätaren inte visa högre. i downpipen hade jag däremot 0,2.
Så monsterborrad s50 och tokvassa kammar gillar inte AR 0,96....

Men är som sagt sjukt nöjd med dagen och bilen går helt brutalt :D

Image

Efter dynon blev det givetvis bus !!

Image

Får väl se om man börjar dra i att byta avgashus för att stressa mer effekt, för tillfället känns det bara sjukt onödigt då jag är jävligt nöjd med kurvan som den är med det lilla. Men det visar sig !
Träffade Mr kihl igår kväll och han började genast försöka få över mig på vanos och en 6466...
Den som lever får se ! ;)

Re: Lofqvists E30 S50B33 PT 7675 BB Dags för dyno !

Posted: 17 Jul 2014, 20:23
by Huggervette
Tja.

2012 bromsade jag hos dynotech 1034whp-1050wnm på 2.23kg i en s5030 med 3.2 topp/aktiv vanos, 4" avgassystem med ljuddämpare, med luftfilter och med 7675 billet.
Motorn ville mer men kopplingen gillade inte mer än 1000wnm så fick tyvärr rampa laddet och ge oss :(

Killen som byggt motorn/bilen trodde att 1150whp 1200wnm 8500rpm var maximal effekt med den setup som sitter.
Sålde bilen ifjol så de lär man aldrig få veta dock.

Image

Re: Lofqvists E30 S50B33 PT 7675 BB Dags för dyno !

Posted: 18 Jul 2014, 22:27
by Lofqvist
Riktigt sjuk effekt :) Är den mätt på naven eller hjulen ?
Hade ju varit kul att gå vidare för att trycka ur mer effekt men nu ska jag gå på bakvagn/drivlina så det blir lite ordning med den också ! Effekten jag har redan nu är ändå helt obrukbar haha ! och det gillar vi ! 8)

Re: Lofqvists E30 S50B33 PT 7675 BB Dags för dyno !

Posted: 18 Jul 2014, 22:28
by Lofqvist
Pitbull wrote:Håller tummarna min vän!!!!

Hör av dig sen. :)
Gick ju faktiskt vägen :)
Nu är det din tur !! :D

Re: Lofqvists E30 S50B33 PT 7675 BB Dags för dyno !

Posted: 18 Jul 2014, 23:05
by bmw_fredde
Gött då:) ingen ny bromsfilm?

Re: Lofqvists E30 S50B33 PT 7675 BB Dags för dyno !

Posted: 19 Jul 2014, 18:54
by Huggervette
Japp, på naven..

Hade två laddtryck.. Ett med lite reducerat (7-800whp) men jag gillade mer det högre laddet, slirade ju oavsett om man ville..

Men från 200 med höga laddet så var det hårfint mellan fäste och effekt..
Fränt med värdelöst vid rejs :/

Re: Lofqvists E30 S50B33 PT 7675 BB Dags för dyno !

Posted: 24 Jul 2014, 17:48
by Lofqvist
bmw_fredde wrote:Gött då:) ingen ny bromsfilm?
Nej tyvärr dåligt med det, men filmar ganska mycket när vi är ute och leker så kommer väl en så småningom ! :)

Re: Lofqvists E30 S50B33 PT 7675 BB Dags för dyno !

Posted: 03 Aug 2014, 15:21
by Lofqvist
I helgen var det dags för action meet på mantorp. åkte upp med förhoppningar på att få köra någon fin repa innan bakvagnen packade ihop... så blev det inte. Första repan skickade jag diffen halvvägs ut så att den började enhjula, spännande... Andra repan fick jag en dålig start samt körde på full effekt så den spann så in i helve. Tredje repan snöt jag av en drivaxel. Sedan körde jag 2 repor där jag smög iväg i starten för att slippa skruva mer, blev låga 11or och det vart ju inget kul så lastade bilen efter det...

Så efter helgen är man sjukt trött på att köra med den skit bakvagnen, nu ska det byggas skottsäker så att man kan lita på grejerna !!!

Lite bilder från helgen :)
Hela ligan på väg upp till mantorp, pissepaus nr 1 :mrgreen:
Image
Besiktning.
Image
Alla uppställda och taggade inför kommande dag
Image

Image

Vad kör ni i era ? e28 m535 diff ? m5 e34 ? vad är smidigast att bygga på.
Någon som dunkat dit en m3 e46 diff ?

// Max

Re: Lofqvists E30 S50B33 PT 7675 BB action meet

Posted: 03 Aug 2014, 16:23
by Ronnie AVR
M535 är ju bult on i bryggan. Dock bygga nytt bakre difffäste samt göra om lite ute vid hjulena etc men vet man allt är de klart på en dag ca. jag hade aldrig nå problem på min tunga touring trotts mycket stripp körning etc :)

Re: Lofqvists E30 S50B33 PT 7675 BB action meet

Posted: 03 Aug 2014, 18:14
by Ripper
Jag åker m535 diff med sviktstålsaxlar och m5 knutar, de höll ihop bra men åkte extremt dåliga 60ft, inte färdig mappad, ingen launch och fegis högt tryck i däcken :mrgreen:

Men de höll för 6 karate starter med test av både starta 1an o 2an

Re: Lofqvists E30 S50B33 PT 7675 BB action meet

Posted: 03 Aug 2014, 18:26
by JonasH88
Surt med bakvagnen, men det måste väl vart ganska väntat med den effekten? Maskinen lät riktigt arg :)

På min åker jag också E28 M535 diff, med ordentliga fästen i diffkåpan upp mot karossen. Special sviktstålsaxlar och Z3M drivknutar(hela bakvagnen är ifrån Z3M) Åkt 1,49 i 60fot som bäst.

Re: Lofqvists E30 S50B33 PT 7675 BB Dags för dyno !

Posted: 04 Aug 2014, 09:44
by -AL-
Lofqvist wrote: Image
Är detta Vöx 242?

//AL

Re: Lofqvists E30 S50B33 PT 7675 BB action meet

Posted: 04 Aug 2014, 15:00
by sebastianer
åker du stora e30 diffen nu med org knutar och axlar ?

Re: Lofqvists E30 S50B33 PT 7675 BB action meet

Posted: 04 Aug 2014, 17:46
by Lofqvist
Okej är ju ett par bra referenser , då får man väl se om man kan jaga tag i en 210 från m535 ! =)

Re: Lofqvists E30 S50B33 PT 7675 BB action meet

Posted: 04 Aug 2014, 17:48
by Lofqvist
JonasH88 wrote:Surt med bakvagnen, men det måste väl vart ganska väntat med den effekten? Maskinen lät riktigt arg :)

På min åker jag också E28 M535 diff, med ordentliga fästen i diffkåpan upp mot karossen. Special sviktstålsaxlar och Z3M drivknutar(hela bakvagnen är ifrån Z3M) Åkt 1,49 i 60fot som bäst.
Jo det var ju ganska väntat, har ju snytit av ett par axlar redan, så var ju ren tur att den höll så bra som den gjorde på emmaboda :)
Tackar, jo den låter gott ;)

Re: Lofqvists E30 S50B33 PT 7675 BB Dags för dyno !

Posted: 04 Aug 2014, 17:49
by Lofqvist
-AL- wrote:
Lofqvist wrote: Image
Är detta Vöx 242?

//AL
jajjemen, fet är den =)
sebastianer wrote:åker du stora e30 diffen nu med org knutar och axlar ?
Yes, jävla skit.... haha