Page 7 of 9

Re: M5 s38b36 turbo

Posted: 06 Jul 2015, 10:50
by TheLeaf
motec wrote:
TheLeaf wrote:Sätt en anslutning i varje spjäll och dra till en vacuum station så du får stabilt vacuum sen ansluter du btr och map givaren där
Kan man få ostabilt vakum pga vart man tar det? det är ju inte olika vakum vid varje spjäll :)

Nej, menar inte att man får olika vacuum i varje spjäll men om man tar från anslutningarna på bilden kan man väl få de eller är de en vacuum kanal som samlar ihop vacuumet från alla spjällen? :)

Re: M5 s38b36 turbo

Posted: 06 Jul 2015, 20:20
by Fredzze
TheLeaf wrote:
motec wrote:
TheLeaf wrote:Sätt en anslutning i varje spjäll och dra till en vacuum station så du får stabilt vacuum sen ansluter du btr och map givaren där
Kan man få ostabilt vakum pga vart man tar det? det är ju inte olika vakum vid varje spjäll :)

Nej, menar inte att man får olika vacuum i varje spjäll men om man tar från anslutningarna på bilden kan man väl få de eller är de en vacuum kanal som samlar ihop vacuumet från alla spjällen? :)
Jag tror det går vakuumkanaler mellan varje så det borde gå lika bra att ta från någon av dom nipplarna på bilden men är lite osäker..

Re: M5 s38b36 turbo

Posted: 07 Jul 2015, 06:19
by Dajb
Ta 6mm anslutningarna på varje och kör ihop det med y kopplingar till 1 rör och in i en vakumstation? borde väll va smidigast så får du stabilt och bra vakum, samt att de tar bara upp en plats i stationen?

mvh

Re: M5 s38b36 turbo

Posted: 07 Jul 2015, 06:28
by St3v3
Jag har då för mig att det var stabilt signal utan fladder när vi kopplade in mapsensor på originaluttagen på min sugis. Original BTR är ju kopplad där också

Re: M5 s38b36 turbo

Posted: 05 Sep 2015, 10:38
by Fredzze
Hej!
har lite problem med mina nya tändstift Bosch silver xr4cs (till vänster) som har 11/16" mutter istället för dom gamla stiften som har vanlig 16 mutter. Så 11/16" hylsan går inte ner i brunnen till dom nya stiften..
jag vet att det är andra som kör med dessa stiften på s38 så tänkte höra hur ni har gjort??

Image

Mvh Fredde

Re: M5 s38b36 turbo

Posted: 05 Sep 2015, 10:57
by Lofqvist
samma på s50... jag svarvade ner hylsan lite så funkar de kanon :)

Re: M5 s38b36 turbo

Posted: 05 Sep 2015, 11:05
by Fredzze
Lofqvist wrote:samma på s50... jag svarvade ner hylsan lite så funkar de kanon :)
Okej då blir de till att svarva ner den lite :) tack!

Re: M5 s38b36 turbo

Posted: 02 Oct 2015, 22:50
by Fredzze
Hej!
tänkte höra om någon vet hur man ska skarva in 6 st kablar från spridarna till en kabel från sprutet på bästa sätt?
(matningen till dom)
Image

Re: M5 s38b36 turbo

Posted: 03 Oct 2015, 06:44
by TheLeaf
Fredzze wrote:Hej!
tänkte höra om någon vet hur man ska skarva in 6 st kablar från spridarna till en kabel från sprutet på bästa sätt?
(matningen till dom)
Image
Går väl igentligen göra på två sätt, antingen skalar du upp kabeln du har i handen på 6 ställen och löder på varje kabel till spridaren eller så kopplar du 1an->2an->3an osv sen löder du på en kabel till sista och sen drar du de dit din matning för spridarna är. Är du med på hur jag menar? :roll:

Re: M5 s38b36 turbo

Posted: 10 Oct 2015, 07:38
by Fredzze
TheLeaf wrote:
Fredzze wrote:Hej!
tänkte höra om någon vet hur man ska skarva in 6 st kablar från spridarna till en kabel från sprutet på bästa sätt?
(matningen till dom)
Image
Går väl igentligen göra på två sätt, antingen skalar du upp kabeln du har i handen på 6 ställen och löder på varje kabel till spridaren eller så kopplar du 1an->2an->3an osv sen löder du på en kabel till sista och sen drar du de dit din matning för spridarna är. Är du med på hur jag menar? :roll:
Okej tack! jo jag är med :) vet ungefär ur jag ska göra nu.

Re: M5 s38b36 turbo

Posted: 25 Oct 2015, 13:15
by Fredzze
Tänkte höra om någon vet vilka stift som är till vad på denna? Det är original givare på s38b36. Givarens nr 1312895
Image
Image

Re: M5 s38b36 turbo

Posted: 25 Oct 2015, 23:54
by TheLeaf
Fredzze wrote:Tänkte höra om någon vet vilka stift som är till vad på denna? Det är original givare på s38b36. Givarens nr 1312895
Image
Image

Här kan du läsa om de hjälper: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=16&t=83636" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: M5 s38b36 turbo

Posted: 26 Oct 2015, 20:02
by Fredzze
TheLeaf wrote:
Fredzze wrote:Tänkte höra om någon vet vilka stift som är till vad på denna? Det är original givare på s38b36. Givarens nr 1312895
Image
Image

Här kan du läsa om de hjälper: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=16&t=83636" onclick="window.open(this.href);return false;
Kanon tack!

Re: M5 s38b36 turbo

Posted: 26 Dec 2015, 19:20
by Fredzze
Hallå!
Är det någon här som vet om det funkar bra med att köra med relä och säkringar från Biltema eller man borde köpa något annat?

Mvh Fredde

Re: M5 s38b36 turbo

Posted: 27 Dec 2015, 14:10
by TheLeaf
Fredzze wrote:Hallå!
Är det någon här som vet om det funkar bra med att köra med relä och säkringar från Biltema eller man borde köpa något annat?

Mvh Fredde
ska användas till?

Re: M5 s38b36 turbo

Posted: 27 Dec 2015, 15:35
by Fredzze
TheLeaf wrote:
Fredzze wrote:Hallå!
Är det någon här som vet om det funkar bra med att köra med relä och säkringar från Biltema eller man borde köpa något annat?

Mvh Fredde
ska användas till?
Bränslepumpar och elfläkt.

Re: M5 s38b36 turbo

Posted: 27 Dec 2015, 21:12
by C.Harrysson
Relä och säkringar funkar fint, men säkringshållare och reläsocklarna var enligt mig bara att hiva i bingen.