Page 7 of 20

Posted: 07 Jul 2006, 00:44
by worre
du ska man summera dagen.
började med kylar byte och rep av däck. sen ut och handla nytt batteri.
när det nya var fast satt så startade men upp liket och fick då se en lätt svag stråle med vatten...
jaja en kylarslang hade gått av jaja lätt att fixa när man lika så står utanför mekonomen. jaja så var det fixat
nu är det ju bara det att bil fan bara laddar 0.15 så 2 timmar innan racet så blev jag less och slet slangen till wgn 8)
och oj va kul man fick. en stund i alla fall en så när vi mappat en stund så tog jag död på några stift.. jaja har ändå 6st nya i baksätet.
så då rullade man vidare mot finnträsk... väl framme eggad som fan byter man stift drar en test repa med 0.85 i ladd trycker på ganska friskt
nöjd som bara den linar man upp mot polarens pv.
fast besluten om att man ska lämna honnom i röken drar man iväg och jo nog fan flyger man fram.
men vid växling nr 3 händer det något roligt 0.8 +ingen dump + stängt spjäll= turbo som inte mår gott.. jaja så han tar mig.
jaja om man kör med shift cuten kanske man klarar sig när inte spjället stänger. jo vist.. bara det att då har nästa kylarslang gått av och 2 stift till har lagt av... men men har fått nästan 20 mil i alla fall... :roll:

Posted: 07 Jul 2006, 08:27
by Mirre
Nu får du skärpa dig :x
Sätt dit en dumpventil! Och större kylare om möjligt + elfläkt.
Det är synd att blåsa packning eller rasa annat pga slarv.
Aja....lycka till, jag vet att du grejar det :wink:

Posted: 07 Jul 2006, 11:03
by worre
Mirre wrote:Nu får du skärpa dig :x
Sätt dit en dumpventil! Och större kylare om möjligt + elfläkt.
Det är synd att blåsa packning eller rasa annat pga slarv.
Aja....lycka till, jag vet att du grejar det :wink:
har elfläkt som är lika stor som kylaren men den jag har nu får jag pressa in..
blir att sätta dit en dump idag och handla ett gäng nya stift :roll:

Posted: 07 Jul 2006, 12:10
by worre
den första slangen gick av för att den var gammal och murken den andra hade jag glömt ett fäste så generatorn hade nött hål i den men men det är åtgärdat undrar om jag har dålig jord till motorn och därför ger triggerfel oh dödar stiften jaja är bara att kolla in till city och shoppa men man kan ju bara stå ute 2min åt gången man grillas ju upp!

Posted: 07 Jul 2006, 18:18
by worre
har fortfarnade problem vid högre ladd börjar fundera om pumpen är inne på sista ref.... jaja bara att glida omkring med 0.2 i ladd då..

Posted: 07 Jul 2006, 23:53
by worre
säger bara en sak du och jag peppe...
bilen går som en klocka med 0.7 i ladd helt underbart funka perfekt hela dagen..
till man lägger en fin slir och mitt i allt när man myser på rätt fram med wgn skrikandes börjar det kännas aningen underligt som att bilen vill dra till vänster....
tittar i spegeln ett sträck= skrotad driv axel....
käns som att bilen vill inte riktigt som mig.. :(

Posted: 08 Jul 2006, 00:41
by flp
fick ju till mappen rätt bra iaf :) om man tänker på hur länge ja har pillat totalt :D får hoppas de har orkat slita lös axlarna från 320in. någon som vet ifall det är samma?

MVH Micke

Posted: 08 Jul 2006, 13:38
by peppe
worre & flp klart att det är som jag säger, jag är ju expert på nederlag :)

Posted: 09 Jul 2006, 01:04
by worre
peppe wrote:worre & flp klart att det är som jag säger, jag är ju expert på nederlag :)
nu ska du inte vara sådär 8)

Posted: 09 Jul 2006, 03:17
by flp
peppe wrote:worre & flp klart att det är som jag säger, jag är ju expert på nederlag :)
du ska ju snyta som du aldrig snytt förr om några timmar ju! :D sen måste du komma upp å bjuda på en åktur :) hehe

Posted: 09 Jul 2006, 09:16
by peppe
Ja men god morgon!


Kul att du ringde igår, kanske du ska överväga att ge worre lite medicin. Med tanke på att han är ute och slirar utan en drivis. Haha, ni är ju sjuka.

Är ju inte ens säkert att det blir någe snyt. Vid 12:00 är det ialla fall shakedown på boxen igen.

Om den sedan funkar, och allt övrigt funkar blir det fan ingne pardon på skruven till WG'n.

Ringer sedanre och berättar ;)

Posted: 10 Jul 2006, 16:12
by worre
ska fan börja cykla jag orkar inte med detta mer :cry:
får jag tag i j*veln som satt pinnarna mitt på vägen får han springa allt vad han kan.. klart man kollade datorn efter fel just den stunden...
är snart inget kvar av bilf*n
lever om som att man har en älg släpandes under bilen..
när man kommer ut ser man m-tecII fronten släpandes under bilen.....
ingen som känner för att låna murphy ett tag...?
nu ska jag lägga mig och sova ett tag och fundera om jag verkligen ska orka :roll:

Posted: 10 Jul 2006, 16:38
by peppe
Låna Murphy? Han är på lång tid hos mig.... Men Micke verkar ha det rätt soft ändå.. hehe.

Posted: 10 Jul 2006, 19:33
by Booonie
se till att byta drivaxel nu :)
inte ge upp ännu

Posted: 10 Jul 2006, 20:37
by Pitbull
Hej.

En liten fråga.
Hur har du gjort med oljefilterhuset till din motor?
Kör du oljefilterhus ifrån m30B35?

Mvh Mattias

Posted: 10 Jul 2006, 20:52
by worre
Pitbull wrote:Hej.

En liten fråga.
Hur har du gjort med oljefilterhuset till din motor?
Kör du oljefilterhus ifrån m30B35?

Mvh Mattias
nä kör med det från m106an

Posted: 10 Jul 2006, 21:18
by Pitbull
Har du ngn bild på de filterhuset?
Har hört att man inte kan köra med M30B35 huset för
trycket blir sämre.

Mvh Mattias