Page 7 of 9
Re: m60/2 Turbo
Posted: 03 Oct 2013, 19:10
by Sikko
Det går att köra m60 toppar på m62 med ppf coopering med lite pul.
Jag har bytt och kör med m62 botten m62 toppar med m60b40 4st insugs kammar. Våldsamt vrid vart det iaf:-) portade topar o ventilfjädrar är det. Rekomenderar inte portning för gatbilar det ger sjukt med vrid.
Re: m60/2 Turbo
Posted: 03 Oct 2013, 19:36
by Loordan
Sikko du kör inte med vanos va? Vad är det för pul att för att få på m60 topparna?
Re: m60/2 Turbo
Posted: 04 Oct 2013, 09:00
by Andy_b
Sikko wrote:Det går att köra m60 toppar på m62 med ppf coopering med lite pul.
Jag har bytt och kör med m62 botten m62 toppar med m60b40 4st insugs kammar. Våldsamt vrid vart det iaf:-) portade topar o ventilfjädrar är det. Rekomenderar inte portning för gatbilar det ger sjukt med vrid.
Hahaha va fan. palten sa att du körde 318is kammar
och jag var tvärsäker att du åkte med m60 toppar just nu. ja du ser hur man kan blanda ihop det
När är du här igen mikko?
Re: m60/2 Turbo
Posted: 04 Oct 2013, 11:40
by Sikko
Ingen vanos. Jag kör 62 block och toppar men med m60 insugs kammar. Jag kommer ner. Nästa helg en snabbis.
Re: m60/2 Turbo
Posted: 04 Oct 2013, 14:28
by Marbu
Här du kört m60 toppar på m62 block?
Lust att dela med dig om hur du ställde kammarna när du körde 4 insug?
Re: m60/2 Turbo
Posted: 04 Oct 2013, 22:20
by silverryggen
Andy_b wrote:Sikko wrote:Det går att köra m60 toppar på m62 med ppf coopering med lite pul.
Jag har bytt och kör med m62 botten m62 toppar med m60b40 4st insugs kammar. Våldsamt vrid vart det iaf:-) portade topar o ventilfjädrar är det. Rekomenderar inte portning för gatbilar det ger sjukt med vrid.
Hahaha va fan. palten sa att du körde 318is kammar
och jag var tvärsäker att du åkte med m60 toppar just nu. ja du ser hur man kan blanda ihop det
När är du här igen mikko?
Nej jag trodde han hade M62 med m60toppar o 4insugskammar
Du lär rulla ut 745:an mikko för stiften har gett upp nu.
Re: m60/2 Turbo
Posted: 05 Oct 2013, 05:39
by Loordan
Ni kör ingen vanos aktiverat va? Eller var det därför du tog m60 kammarna sikko?
Re: m60/2 Turbo
Posted: 05 Oct 2013, 14:59
by silverryggen
Nej ingen vanos.
Re: m60/2 Turbo
Posted: 07 Oct 2013, 21:04
by Sikko
Ingen vanos som sagt min erfarenhet är att vrid fins det utan vanos. Kanske blir bromsning på lördag palten har du tid att putta då??
Re: m60/2 Turbo
Posted: 08 Oct 2013, 07:54
by Andy_b
Jag kan putta ja
Re: m60/2 Turbo
Posted: 09 Oct 2013, 13:16
by Sikko
Marbu wrote:Här du kört m60 toppar på m62 block?
Lust att dela med dig om hur du ställde kammarna när du körde 4 insug?
1.1mm öppen på alla 4
Re: m60/2 Turbo
Posted: 10 Oct 2013, 08:17
by Marbu
Tackar!
Har du någon erfarenhet av vad de gör på karaktären och effekten mot original?
Är ju inte så insatt i kamaxlar men verkar ju inte skilja
Så mycket på insug/avgas? Men de kanske är tillräckligt för att de ska göra skillnad
Edit:
m60
insug: lyft 9,7mm,Duration 246gr
avgas: lyft 9,4mm, duration 242gr
m62
insug: lyft 9,0mm duration 238gr
avgas: lyft 9,0mm duration 228gr
Re: m60/2 Turbo
Posted: 11 Oct 2013, 18:26
by silverryggen
Sikko wrote:Ingen vanos som sagt min erfarenhet är att vrid fins det utan vanos. Kanske blir bromsning på lördag palten har du tid att putta då??
Självklart. Ring när du är på väg ner
Re: m60/2 Turbo
Posted: 16 Oct 2013, 21:35
by spetsen
Verkar som ni har lite koll på v8orna i denna tråden så tar mig friheten och frågar angående s62b50 motorn.
Hur mycket skiljer den sig från m62?
Är det andra stakar/kolvar? Kammar?
Läste även att man skulle hålla sig undan från motorn innan 98 pga något krångel med vanos? Men kan ju vara ute och cykla angående det.
Hur mycket effekt kan man fiska ur en s62b50 med ett annat styrsystem och finslipning i en bromsbänk?
Re: m60/2 Turbo
Posted: 29 Oct 2013, 21:06
by exedy
Är M60 kamaxlarna bolt-on i M62?
Re: m60/2 Turbo
Posted: 01 Nov 2013, 22:23
by Sikko
Nej m60 kammarna passar inte i 62 andra lagerdelar man lär trixa endel. Svetsa första m60 överfallet och svarva det i rätt mått och mixtra lite med kam drivningen.
Re: m60/2 Turbo
Posted: 02 Nov 2013, 10:51
by Carlsson
spetsen wrote:Verkar som ni har lite koll på v8orna i denna tråden så tar mig friheten och frågar angående s62b50 motorn.
Hur mycket skiljer den sig från m62?
Är det andra stakar/kolvar? Kammar?
Läste även att man skulle hålla sig undan från motorn innan 98 pga något krångel med vanos? Men kan ju vara ute och cykla angående det.
Hur mycket effekt kan man fiska ur en s62b50 med ett annat styrsystem och finslipning i en bromsbänk?
Jag tror tom det var innan 00-01 man skulle hålla sig undan ifrån pga massa saker