Re: Turbolarssa E30 Touring M50Turbo - Hoosier
Posted: 18 Aug 2013, 10:29
Drog till Moholmsstrippen igår för att testa bilen lite. Första gången jag kör med denna bilen på strippen och första gången nånsin jag kör med slicks på en bil.
Körde på 550Whp och hade ställt dämparna på de mjukaste och 0 camber.
Första repan ut blev ett fint kängruhopp istarten innan ja kom iväg och rulla in på en 12a.. Har man aldrig kör på slicks å klistrat innan va de en ganska udda känsla när de satte sig istarten
Andra repan ut körde jag en hög 11a och blev som bäst 11.40 / 200.9km/h @ 402m under dagen. Fick aldrig till starten riktigt på hela dagen och körde ett helt gäng mitten 11.or med runt 200km/h i slutfart. Behöver öva mycke starter framöver!, nu blev de totalbugg eller att de spann för mycke och bugga vid växling. Började prova lite starter på 2an och höjde slutfarten något men fortfarande svårt att komma iväg och till slut gav fästet till diffen upp helt, såg att de hade fått en spricka redan på förmiddan.
Hade som mål att köra en 12a iår så är glad över 11.40 men känns surt att inte få till en bra start.
Ska man bara förstärka diff fästet och hoppas de håller eller bygga skottsäkert direkt? Tycker de helt sjukt att drivlinan höll hela dagen, hade tagit med både kardan och drivaxlar ireserv.
Några bilder från depån:
Körde på 550Whp och hade ställt dämparna på de mjukaste och 0 camber.
Första repan ut blev ett fint kängruhopp istarten innan ja kom iväg och rulla in på en 12a.. Har man aldrig kör på slicks å klistrat innan va de en ganska udda känsla när de satte sig istarten
Andra repan ut körde jag en hög 11a och blev som bäst 11.40 / 200.9km/h @ 402m under dagen. Fick aldrig till starten riktigt på hela dagen och körde ett helt gäng mitten 11.or med runt 200km/h i slutfart. Behöver öva mycke starter framöver!, nu blev de totalbugg eller att de spann för mycke och bugga vid växling. Började prova lite starter på 2an och höjde slutfarten något men fortfarande svårt att komma iväg och till slut gav fästet till diffen upp helt, såg att de hade fått en spricka redan på förmiddan.
Hade som mål att köra en 12a iår så är glad över 11.40 men känns surt att inte få till en bra start.
Ska man bara förstärka diff fästet och hoppas de håller eller bygga skottsäkert direkt? Tycker de helt sjukt att drivlinan höll hela dagen, hade tagit med både kardan och drivaxlar ireserv.
Några bilder från depån: