Page 7 of 25
Posted: 26 Jan 2007, 17:04
by tobbe tlrecond
Här kommer mina spolar att sitta fast lite högre upp.
här kommer en liten jämförelse på kardaner gissa vad som är vad
Posted: 26 Jan 2007, 17:39
by fulingbusen
1: 325 e30
2: 328
3: M3 e30
Posted: 26 Jan 2007, 17:48
by tobbe tlrecond
fel fel fel
Posted: 26 Jan 2007, 18:00
by kristov
tobbe tlrecond wrote:fel fel fel
Tycker det ser korrekt ut om man kollar i ETK vart kryssen sitter.
Posted: 26 Jan 2007, 18:03
by tobbe tlrecond
men det är fel.
Posted: 26 Jan 2007, 18:12
by Ripper
Nr 3. Är 328!?
Ball bil i övrig;)
Posted: 26 Jan 2007, 18:37
by kristov
tobbe tlrecond wrote:men det är fel.
Ok, då måste det va:
1. E30 av nån sort, 320?
2. M3 E30
3. 328
Posted: 26 Jan 2007, 19:47
by fulingbusen
tobbe tlrecond wrote:fel fel fel
SATAN, nu är hela helgen förstörd!
Posted: 26 Jan 2007, 20:35
by powerpak
Det finns transparanta sådana slangar att få tag på om du vill slippa de annars rätt balla grå.
Posted: 26 Jan 2007, 20:42
by Nisse Järnet
kristov wrote:tobbe tlrecond wrote:men det är fel.
Ok, då måste det va:
1. E30 av nån sort, 320?
2. M3 E30
3. 328
Rätt tror jag
Posted: 26 Jan 2007, 21:16
by worre
fins ju som alu slang med.
Posted: 26 Jan 2007, 21:17
by worre
nu skulle du ju bara haft dig en låda i alu med 2st planpåstick på för slangen
Posted: 26 Jan 2007, 22:08
by tobbe tlrecond
det blir 2 slanganslutningar framför kylaren som är som en låda. sen ska jag plasta en kåpa som ska sitta bakom kylaren med 2 st sugande fläktar
som sen leder ut luften där regplåten sitter.
att slangen blev grå var för att den var gratis.
Posted: 27 Jan 2007, 20:10
by Linus
1. 320-323-325
2. 328-m3 e36
3. m3 e46
Posted: 29 Jan 2007, 10:23
by tobbe tlrecond
rätt: kardan
1 E30 325
2 E30 M3
3 E36 328
M3 kardan är ganska mycke grövre.
idag kanske jag får till baka insuget så man kan lämna iväg den på pulverlack
Posted: 29 Jan 2007, 21:01
by Linus
hmmm vänta nu tobbe e det inte nr:2 som är 328 o nr:3 som är m3 e30 isf eller??? känns som nr:3 är tjockast.
Posted: 29 Jan 2007, 21:56
by Tysken
Linus wrote:hmmm vänta nu tobbe e det inte nr:2 som är 328 o nr:3 som är m3 e30 isf eller??? känns som nr:3 är tjockast.
Kolla på den bakre delen av kardanen och se vilken som är tjockast där..Framtill är de också lika grova men 328 har en utsvullnad på mitten.