Page 7 of 7
Posted: 09 Feb 2008, 18:24
by BMWkimmpan
Ja det va synd att dom va så dåliga. Klarlacken hade släppt över allt och när jag provade att matta ner dom för att bara klarlacka så blev Brembo logga så suddig att det bara blev fult. Funderar på att lacka dom röda och sedan försöka få tag på klistermärken till dom istället..
Kanske köpa något sånthär fast mindre:
http://www.dekaltrim.nu/prod_show.asp?a ... Tuning%202
Posted: 09 Feb 2008, 19:07
by RoDe
BMWkimmpan wrote:Det blev ingen film
Det verkar behövas en annan mjukvara till styrboxen när man ska köra med VR-sensor istället för hallgivare. Tändsteget får spänning och signal men det blir ingen gnista. Spridarna får spänning fram så förmodligen beror det på triggersignalen att den inte startar.
du kunde angett från beställningen om du skulle köra med vr-sensor/hallgivare.
det hjälper nog inte med en annan mjukvara, tror du får löda om lite i lådan.
varför förstörde du oken med den blåa färgen
???
ser ut som EPAstyling ok nu
.
Posted: 09 Feb 2008, 19:35
by affe
för övrigt vem äger evon? är det den gick i o-hamn förra sommaren?
Posted: 09 Feb 2008, 22:29
by P.Herrdahl
Köper man Brembo ok för att det ska se snyggt ut eller för att ha dem funktionella?
Ha dem blåa och sätt på ett rött Brembo klistermärke på dem, gå emot strömmen med en egen touch på sakerna!
Posted: 10 Feb 2008, 10:31
by BMWkimmpan
RoDe: Jag köpte boxen begagnad och killen jag köpte den av visste ingen ting verkar det som. Han sa att man skule kunna bygla om boxen och att det va tändningsdel i alla MS1 V3.0
Affe: Evon gick i Oskarshamn när den förra ägaren hade den. Nu äger Magnus Burman i Kalmar den.
MattihasH: Det är ett T04E agg och lär klara 450hk.
Holliznini: Har man rätt kontakter så får man sådanna ok
Jag tänkte att man inte bara skulle kuna gasa, det får gärna stanna när man vill också..
Posted: 12 Feb 2008, 19:07
by BMWkimmpan
Nu ligger boxen ute på blocket då det är konstaterat att jag blivit lurad. Öppnade boxen och i den sitter ett V2.2 krätskort som inte äns har inbyggd tändning. Ska sälja boxen och köpa ett "äkta" V3.0 kort med VB921 så jag kan köra på den tändnigen jag har tänkt!
Posted: 12 Feb 2008, 20:11
by P.Herrdahl
Fy fan va trökigt! Hoppas på uppstart snart ju.
Posted: 12 Feb 2008, 20:16
by BMWkimmpan
Ja det va surt. Jag hoppas ju med på provstart snart.
Posted: 15 Feb 2008, 20:48
by BMWkimmpan
Idag har jag varit i garaget en sväng får att klura på det sista. En tempurär plåt som håller kylaren och intercoolen är tillverkad samt att jag bestämde vart luftfiltret ska sitta. Vet dock inte om det blir just det filtret..
(sitter bara med en skruv på bilden)
Pappa har varit snäll och damsugit min bil invändigt
Posted: 11 Jun 2008, 15:45
by BMWkimmpan
Idag får vi hålla tummarna. Nu är det mesta klart och en provstart ligger närmst i tiden. Hoppas..
Posted: 12 Jun 2008, 15:39
by BMWkimmpan
Skulle provstarta igår. Fick gnista och soppa som jag skulle med en orginalspole. Körde jag med MDS spolen så va det dött. Vet inte riktigt hur man ska ställa Dwell för att få igång den med den spolen.
Skulle löda på en extra sladd på tänningsutgången men då gick ett stift av inne i kopplingsdosan. Öpnnade den och såg att killen såm lödit den inte var särskillt begåvad. Sladdar gick imot varandra och stiftet gick inte att rädda. Nu är en ny kabelhärva beställd! Kommer bara helt enkelt att byta ut kontakten genom att klippa bort den galma och skarva dit den nya. Surt att behöva vänta på en ny bara.
Posted: 17 Jun 2008, 11:38
by BMWkimmpan
Lödde om härvan igår men nu fick jag ingen gnista. Kan beo på att varvtalssignalen ligger på 62 rpm istället för runt 300 som den ska. Nu har jag en ny mapp som skall testas ikväll.