525 M20 Turbo, Nya bilder

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

BMWkimmpan
Posts: 48
Joined: 06 Mar 2007, 20:05

Post by BMWkimmpan »

Ja det va synd att dom va så dåliga. Klarlacken hade släppt över allt och när jag provade att matta ner dom för att bara klarlacka så blev Brembo logga så suddig att det bara blev fult. Funderar på att lacka dom röda och sedan försöka få tag på klistermärken till dom istället..

Kanske köpa något sånthär fast mindre: http://www.dekaltrim.nu/prod_show.asp?a ... Tuning%202
Tidigare kallad Subidius
User avatar
RoDe
Posts: 3817
Joined: 29 Sep 2006, 18:18
Location: Sthlm

Post by RoDe »

BMWkimmpan wrote:Det blev ingen film :P Det verkar behövas en annan mjukvara till styrboxen när man ska köra med VR-sensor istället för hallgivare. Tändsteget får spänning och signal men det blir ingen gnista. Spridarna får spänning fram så förmodligen beror det på triggersignalen att den inte startar.


du kunde angett från beställningen om du skulle köra med vr-sensor/hallgivare.

det hjälper nog inte med en annan mjukvara, tror du får löda om lite i lådan.

varför förstörde du oken med den blåa färgen :cry: ???

ser ut som EPAstyling ok nu :roll: .
The Lower Class
User avatar
affe
Posts: 1617
Joined: 20 Nov 2005, 15:20
Location: utanför oskarshamn

Post by affe »

för övrigt vem äger evon? är det den gick i o-hamn förra sommaren?
Alfred Andersson
affe.andersson@hotmail.com
Tel 0702803567
User avatar
P.Herrdahl
Posts: 2079
Joined: 30 Jul 2006, 00:39
Location: Hedemora i Dalarna

Post by P.Herrdahl »

Köper man Brembo ok för att det ska se snyggt ut eller för att ha dem funktionella? :?
Ha dem blåa och sätt på ett rött Brembo klistermärke på dem, gå emot strömmen med en egen touch på sakerna!

Paul Herrdahl, 0730649656, madein36@hotmail.com
TIG svetsare.
Audi S/RS
BMWkimmpan
Posts: 48
Joined: 06 Mar 2007, 20:05

Post by BMWkimmpan »

RoDe: Jag köpte boxen begagnad och killen jag köpte den av visste ingen ting verkar det som. Han sa att man skule kunna bygla om boxen och att det va tändningsdel i alla MS1 V3.0

Affe: Evon gick i Oskarshamn när den förra ägaren hade den. Nu äger Magnus Burman i Kalmar den.

MattihasH: Det är ett T04E agg och lär klara 450hk.

Holliznini: Har man rätt kontakter så får man sådanna ok :) Jag tänkte att man inte bara skulle kuna gasa, det får gärna stanna när man vill också..
Tidigare kallad Subidius
BMWkimmpan
Posts: 48
Joined: 06 Mar 2007, 20:05

Post by BMWkimmpan »

Nu ligger boxen ute på blocket då det är konstaterat att jag blivit lurad. Öppnade boxen och i den sitter ett V2.2 krätskort som inte äns har inbyggd tändning. Ska sälja boxen och köpa ett "äkta" V3.0 kort med VB921 så jag kan köra på den tändnigen jag har tänkt!
Tidigare kallad Subidius
User avatar
P.Herrdahl
Posts: 2079
Joined: 30 Jul 2006, 00:39
Location: Hedemora i Dalarna

Post by P.Herrdahl »

Fy fan va trökigt! Hoppas på uppstart snart ju. :wink:

Paul Herrdahl, 0730649656, madein36@hotmail.com
TIG svetsare.
Audi S/RS
BMWkimmpan
Posts: 48
Joined: 06 Mar 2007, 20:05

Post by BMWkimmpan »

Ja det va surt. Jag hoppas ju med på provstart snart.
Tidigare kallad Subidius
BMWkimmpan
Posts: 48
Joined: 06 Mar 2007, 20:05

Post by BMWkimmpan »

Idag har jag varit i garaget en sväng får att klura på det sista. En tempurär plåt som håller kylaren och intercoolen är tillverkad samt att jag bestämde vart luftfiltret ska sitta. Vet dock inte om det blir just det filtret..

(sitter bara med en skruv på bilden)
Image


Pappa har varit snäll och damsugit min bil invändigt :)

Image

Image
Tidigare kallad Subidius
BMWkimmpan
Posts: 48
Joined: 06 Mar 2007, 20:05

Post by BMWkimmpan »

Idag får vi hålla tummarna. Nu är det mesta klart och en provstart ligger närmst i tiden. Hoppas..
Tidigare kallad Subidius
BMWkimmpan
Posts: 48
Joined: 06 Mar 2007, 20:05

Post by BMWkimmpan »

Skulle provstarta igår. Fick gnista och soppa som jag skulle med en orginalspole. Körde jag med MDS spolen så va det dött. Vet inte riktigt hur man ska ställa Dwell för att få igång den med den spolen.

Skulle löda på en extra sladd på tänningsutgången men då gick ett stift av inne i kopplingsdosan. Öpnnade den och såg att killen såm lödit den inte var särskillt begåvad. Sladdar gick imot varandra och stiftet gick inte att rädda. Nu är en ny kabelhärva beställd! Kommer bara helt enkelt att byta ut kontakten genom att klippa bort den galma och skarva dit den nya. Surt att behöva vänta på en ny bara.
Tidigare kallad Subidius
BMWkimmpan
Posts: 48
Joined: 06 Mar 2007, 20:05

Post by BMWkimmpan »

Lödde om härvan igår men nu fick jag ingen gnista. Kan beo på att varvtalssignalen ligger på 62 rpm istället för runt 300 som den ska. Nu har jag en ny mapp som skall testas ikväll.
Tidigare kallad Subidius
Post Reply