Tråden för oss träningsnarkomaner
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Flygande sumostil faktist.Blomgren wrote:inte för att göra dig besviken men det är sumomark du kör_2499 wrote:NYTT PB I MARKLYFT IDAG!!!![]()
![]()
![]()
![]()
175kilo denna gången, har ett mål på 200 till sommarn.
FILM: http://www.facebook.com/video/video.php?v=1603151529500
Har ingen betydelse i SL om man står smalt eller brett

Måns Alm
mans.alm@live.se
mans.alm@live.se
Det e skillnad på snabba och långsamma kolhyderater också, pulvermos är nog det sämsta skit man kan käka, ger en snabb blodsockerpeak som sedan dalar som en sten. Pasta med durumvete lite "al dente" så får man ett djävla driv i kroppen under lång tid 

Last edited by Thörn on 26 Oct 2010, 09:46, edited 1 time in total.
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
Intressant, sånt här, är det innan eller efter ett träningspass? Käkade kreatin ett tag när jag tränade som mest för att få lite extra ork på träning, men orkade inte med skiten då det var som att äta kritaIbland vill man åt extremt snabba kolhydrater då funkar t.o.m rent druvsocker bra. Eller pulvermos.

Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
Hur är det egentligen med alkohol och träning? Läser man exempel så handlar det om blackoutfylla och tränings 0700 dagen efter (överdriver lite men det är åt det hållet) och där är det ju naturligt att det både kan vara farligt och oeffektivt att träna.
Men påverkar allt alkoholintag? Dvs om man kör 3 pass i veckan, ex mån, ons + sön kväll. Om man då tar en 5 öl på lördagkvällen. Saboterar man allt resultat då som en del säger eller gör det endast liten skillnad när det handlar om vettig nivå?
Men påverkar allt alkoholintag? Dvs om man kör 3 pass i veckan, ex mån, ons + sön kväll. Om man då tar en 5 öl på lördagkvällen. Saboterar man allt resultat då som en del säger eller gör det endast liten skillnad när det handlar om vettig nivå?
Andreas K wrote:Hur är det egentligen med alkohol och träning? Läser man exempel så handlar det om blackoutfylla och tränings 0700 dagen efter (överdriver lite men det är åt det hållet) och där är det ju naturligt att det både kan vara farligt och oeffektivt att träna.
Förutom att alkohol innehåller riktigt mycket kalorier så sänker det din proteinsyntes.. Alltså din förmåga att ta upp proteiner 3-6 dagar efter din fylla. Det kan vara därför man höra att en fylla sabbar en veckas träning, ligger väl lite sanning med modifikation i det eftersom att protein är byggstenen för musklerna.
Kroppen prioriterar ju också vad den ska läka/lägga resurser på, 2 dagar efter din fylla kommer kroppen nästan bara jobba med att få ur alkoholen ur din kropp, muskeluppbyggningen blir på så sätt också drabbad.
En gainer är perfekt innan ett pass, snabba kolisar för energin och protein på köpet.Thörn wrote:Intressant, sånt här, är det innan eller efter ett träningspass? Käkade kreatin ett tag när jag tränade som mest för att få lite extra ork på träning, men orkade inte med skiten då det var som att äta kritaIbland vill man åt extremt snabba kolhydrater då funkar t.o.m rent druvsocker bra. Eller pulvermos.
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Ordet fylla tycker jag mer används på konceptet att dricka en hel sjuttis på 1h och springa naken på firmafesten typ av drickande än att dricka några öl till maten på lördagen. Arbetar kroppen ändå lika länge med att göra sig av med gifterna eller går det ur fortare?
Vilket är bäst (eller minst dåligt): Bra kost och några öl på helgen eller normal "svensson" kost (dvs underintag av protein)och helt vit helg?
Vilket är bäst (eller minst dåligt): Bra kost och några öl på helgen eller normal "svensson" kost (dvs underintag av protein)och helt vit helg?
Sant, man kan inte leva som jag och tro man ska kunna öka nåt speciellt i "massa", men skönt att fjollträna lite iallafall borde inte bli sämre iallafall..
min kusin är rätt flawless vad gäller armbrytning i sverige.. så generna borde ju finnas nånstans ifall man intresserar sig när man slutat trimma skiten ur grejer
http://www.youtube.com/watch?v=6Tq3MWN7CI0
brorsan som började träna 2008 har ju kommit en helt störd bit på den korta tiden
han snackar bara kost och olika upplägg hela tiden dock... överkurs för nån med min livsstil.. 
min kusin är rätt flawless vad gäller armbrytning i sverige.. så generna borde ju finnas nånstans ifall man intresserar sig när man slutat trimma skiten ur grejer

http://www.youtube.com/watch?v=6Tq3MWN7CI0
brorsan som började träna 2008 har ju kommit en helt störd bit på den korta tiden

246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Är lite osäker på mitt schema.
Måndag - Rygg, biceps, mage
Tisdag - Bröst, triceps
Onsdag - Mage
Torsdag - Vila (ben om jag hinner)
Fredag Axlar, armar, mage
Lördag - Vila
Söndag- Vila
Är lite rädd att bli övertränad efter måndag & tisdag. Fungerar det att köra såhär?
Måndag - Rygg, biceps, mage
Tisdag - Bröst, triceps
Onsdag - Mage
Torsdag - Vila (ben om jag hinner)
Fredag Axlar, armar, mage
Lördag - Vila
Söndag- Vila
Är lite rädd att bli övertränad efter måndag & tisdag. Fungerar det att köra såhär?
Måns Alm
mans.alm@live.se
mans.alm@live.se