Tråden för oss träningsnarkomaner

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Locked
ploNe30

Post by ploNe30 »

Dawe_A Hade gärna tagit den killens gener isf =)
325IM ala M3 - Turbo
325IM 4dr Turbo =)
Gixxer 1000 k8
_2499

Post by _2499 »

Blomgren wrote:
_2499 wrote:NYTT PB I MARKLYFT IDAG!!! :D :D :D :D

175kilo denna gången, har ett mål på 200 till sommarn.

FILM: http://www.facebook.com/video/video.php?v=1603151529500
inte för att göra dig besviken men det är sumomark du kör :wink:
Flygande sumostil faktist.

Har ingen betydelse i SL om man står smalt eller brett :)
Grefven

Post by Grefven »

esdfd
Last edited by Grefven on 07 Jan 2011, 20:27, edited 1 time in total.
Grefven

Post by Grefven »

edfdfs
Last edited by Grefven on 07 Jan 2011, 20:28, edited 1 time in total.
Grefven

Post by Grefven »

dssf
Thörn

Post by Thörn »

Det e skillnad på snabba och långsamma kolhyderater också, pulvermos är nog det sämsta skit man kan käka, ger en snabb blodsockerpeak som sedan dalar som en sten. Pasta med durumvete lite "al dente" så får man ett djävla driv i kroppen under lång tid :)
Last edited by Thörn on 26 Oct 2010, 09:46, edited 1 time in total.
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
Grefven

Post by Grefven »

asfda
Thörn

Post by Thörn »

Ibland vill man åt extremt snabba kolhydrater då funkar t.o.m rent druvsocker bra. Eller pulvermos.
Intressant, sånt här, är det innan eller efter ett träningspass? Käkade kreatin ett tag när jag tränade som mest för att få lite extra ork på träning, men orkade inte med skiten då det var som att äta krita :)
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
Andreas K

Post by Andreas K »

Hur är det egentligen med alkohol och träning? Läser man exempel så handlar det om blackoutfylla och tränings 0700 dagen efter (överdriver lite men det är åt det hållet) och där är det ju naturligt att det både kan vara farligt och oeffektivt att träna.

Men påverkar allt alkoholintag? Dvs om man kör 3 pass i veckan, ex mån, ons + sön kväll. Om man då tar en 5 öl på lördagkvällen. Saboterar man allt resultat då som en del säger eller gör det endast liten skillnad när det handlar om vettig nivå?
Grefven

Post by Grefven »

dsfsdf
Dawe_A

Post by Dawe_A »

Andreas K wrote:Hur är det egentligen med alkohol och träning? Läser man exempel så handlar det om blackoutfylla och tränings 0700 dagen efter (överdriver lite men det är åt det hållet) och där är det ju naturligt att det både kan vara farligt och oeffektivt att träna.

Men påverkar allt alkoholintag? Dvs om man kör 3 pass i veckan, ex mån, ons + sön kväll. Om man då tar en 5 öl på lördagkvällen. Saboterar man allt resultat då som en del säger eller gör det endast liten skillnad när det handlar om vettig nivå?

Förutom att alkohol innehåller riktigt mycket kalorier så sänker det din proteinsyntes.. Alltså din förmåga att ta upp proteiner 3-6 dagar efter din fylla. Det kan vara därför man höra att en fylla sabbar en veckas träning, ligger väl lite sanning med modifikation i det eftersom att protein är byggstenen för musklerna.

Kroppen prioriterar ju också vad den ska läka/lägga resurser på, 2 dagar efter din fylla kommer kroppen nästan bara jobba med att få ur alkoholen ur din kropp, muskeluppbyggningen blir på så sätt också drabbad.
Thörn wrote:
Ibland vill man åt extremt snabba kolhydrater då funkar t.o.m rent druvsocker bra. Eller pulvermos.
Intressant, sånt här, är det innan eller efter ett träningspass? Käkade kreatin ett tag när jag tränade som mest för att få lite extra ork på träning, men orkade inte med skiten då det var som att äta krita :)
En gainer är perfekt innan ett pass, snabba kolisar för energin och protein på köpet.
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!

E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Grefven

Post by Grefven »

sdfdss
Andreas K

Post by Andreas K »

Ordet fylla tycker jag mer används på konceptet att dricka en hel sjuttis på 1h och springa naken på firmafesten typ av drickande än att dricka några öl till maten på lördagen. Arbetar kroppen ändå lika länge med att göra sig av med gifterna eller går det ur fortare?

Vilket är bäst (eller minst dåligt): Bra kost och några öl på helgen eller normal "svensson" kost (dvs underintag av protein)och helt vit helg?
Grefven

Post by Grefven »

sdsdfa
Last edited by Grefven on 07 Jan 2011, 20:29, edited 1 time in total.
r.ivars

Post by r.ivars »

Sant, man kan inte leva som jag och tro man ska kunna öka nåt speciellt i "massa", men skönt att fjollträna lite iallafall borde inte bli sämre iallafall..

min kusin är rätt flawless vad gäller armbrytning i sverige.. så generna borde ju finnas nånstans ifall man intresserar sig när man slutat trimma skiten ur grejer :)

http://www.youtube.com/watch?v=6Tq3MWN7CI0

brorsan som började träna 2008 har ju kommit en helt störd bit på den korta tiden :) han snackar bara kost och olika upplägg hela tiden dock... överkurs för nån med min livsstil.. :)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
_2499

Post by _2499 »

Är lite osäker på mitt schema.

Måndag - Rygg, biceps, mage
Tisdag - Bröst, triceps
Onsdag - Mage
Torsdag - Vila (ben om jag hinner)
Fredag Axlar, armar, mage
Lördag - Vila
Söndag- Vila

Är lite rädd att bli övertränad efter måndag & tisdag. Fungerar det att köra såhär?
Grefven

Post by Grefven »

sdfsd
Last edited by Grefven on 07 Jan 2011, 20:29, edited 1 time in total.
Locked