Page 7 of 19

Posted: 11 Jan 2011, 21:06
by suprated
Bäckis wrote:Utsendet med slutröret blir minsta bekymret, det kommer inte gå att använda bilen på vanlig väg.

Du får kapa upp i kjolen och göra en lite tunnel.

Vill inte kapa i något faktist, får se hur jag löser det. Och bilen kommer användas flitigt på både vanlig väg och bana ;D mvh

Posted: 11 Jan 2011, 21:11
by pelko
Det behöver ju inte vara synligt. Gör det dolt så nära tröskeln du kan under bilen.

Ser i mina ögon tyvärr lite B ut på en i övrigt klockren bil.

Dölj röret :)

Posted: 11 Jan 2011, 21:15
by Grefven
det verkar bli vanligt med 900hk+ banbilar 2011 =)

ska bli kul att de om de verkligen klarar ett varv på någon bana i hela landet.

jag tror det inte. de flesta banorna i landet tar 1-1,5 minut att köra runt om man kör fort. tror det kan skapa lite problem minst sagt.



MEN ingen blir gladare än jag om jag har fel.

Posted: 11 Jan 2011, 21:52
by ToTTeN
Hur kan jag missat den här?!!!. 100%stenhård!

Posted: 11 Jan 2011, 22:00
by moonzhine
Grefven wrote:det verkar bli vanligt med 900hk+ banbilar 2011 =)

ska bli kul att de om de verkligen klarar ett varv på någon bana i hela landet.

jag tror det inte. de flesta banorna i landet tar 1-1,5 minut att köra runt om man kör fort. tror det kan skapa lite problem minst sagt.



MEN ingen blir gladare än jag om jag har fel.
Varför skulle den inte ens hålla 1 varv på en bana?

Jag åkte bana med 700hk m50,varv efter varv-massa gånger :wink:

Posted: 11 Jan 2011, 22:28
by RoDe
moonzhine wrote:
Grefven wrote:det verkar bli vanligt med 900hk+ banbilar 2011 =)

ska bli kul att de om de verkligen klarar ett varv på någon bana i hela landet.

jag tror det inte. de flesta banorna i landet tar 1-1,5 minut att köra runt om man kör fort. tror det kan skapa lite problem minst sagt.



MEN ingen blir gladare än jag om jag har fel.
Varför skulle den inte ens hålla 1 varv på en bana?

Jag åkte bana med 700hk m50,varv efter varv-massa gånger :wink:
han menade nog inte hållbarheten.

Posted: 11 Jan 2011, 23:53
by Bäckis
suprated wrote:
Bäckis wrote:Utsendet med slutröret blir minsta bekymret, det kommer inte gå att använda bilen på vanlig väg.

Du får kapa upp i kjolen och göra en lite tunnel.

Vill inte kapa i något faktist, får se hur jag löser det. Och bilen kommer användas flitigt på både vanlig väg och bana ;D mvh
Kolla hur Bernis hade på sin, såg bra ut. Är väl ingen samlarbil direkt så att göra det snyggt och vettigt fungernade måste väl få gå an? :)

Posted: 11 Jan 2011, 23:54
by pelko
Bäckis wrote:
suprated wrote:
Bäckis wrote:Utsendet med slutröret blir minsta bekymret, det kommer inte gå att använda bilen på vanlig väg.

Du får kapa upp i kjolen och göra en lite tunnel.

Vill inte kapa i något faktist, får se hur jag löser det. Och bilen kommer användas flitigt på både vanlig väg och bana ;D mvh
Kolla hur Bernis hade på sin, såg bra ut. Är väl ingen samlarbil direkt så att göra det snyggt och vettigt fungernade måste väl få gå an? :)
Finns ju ingen anledning till att ens ha det synligt? Ser enligt mig piss ut iaf om man ska ha bak också :)

Posted: 11 Jan 2011, 23:56
by suprated
pelko wrote:
Bäckis wrote:
suprated wrote:
Vill inte kapa i något faktist, får se hur jag löser det. Och bilen kommer användas flitigt på både vanlig väg och bana ;D mvh
Kolla hur Bernis hade på sin, såg bra ut. Är väl ingen samlarbil direkt så att göra det snyggt och vettigt fungernade måste väl få gå an? :)
Finns ju ingen anledning till att ens ha det synligt? Ser enligt mig piss ut iaf om man ska ha bak också :)
Smaken är som baken. Får nog ta och göra något liknande Bernis :P

Posted: 12 Jan 2011, 09:46
by Grefven
moonzhine wrote:
Grefven wrote:det verkar bli vanligt med 900hk+ banbilar 2011 =)

ska bli kul att de om de verkligen klarar ett varv på någon bana i hela landet.

jag tror det inte. de flesta banorna i landet tar 1-1,5 minut att köra runt om man kör fort. tror det kan skapa lite problem minst sagt.



MEN ingen blir gladare än jag om jag har fel.
Varför skulle den inte ens hålla 1 varv på en bana?

Jag åkte bana med 700hk m50,varv efter varv-massa gånger :wink:
Visst går det. Loadet klarar ju hålla kylningen. Vilka tider åkte du? Var det full attack hela tiden i strävan efter snabbare och snabbare varv?

Jag tror bara att 950hk ur något som är maxat kommer få stora problem. Prova en 2minuters pull i dynapacken på fullt ös så kommer man nog se vilka temper som sticker och om något annat börjar gnälla.

ojla i maskin, vatten, avgastemp, vxl olja, diffolja osv. jag tror att något lär svika gansak ordentligt. det är ju en jäkla skillnad att åka 950hk längs en dragstrip och sen slå av.men ska man hålla 1000m på en raka och sen bara slå av lite halvt i en kurva och ge fullt igen och igen och igen så känns det som att man ber om problem

Dina 700 är ju mycket som fan. Men 950 är t.o.m ännu mera.

Men motbevisa mig gärna. Jag tycker det är ballt om det lyckas. Jag hade dock satt pengen på failure.

Posted: 12 Jan 2011, 11:13
by johankihl
Grefven wrote:
moonzhine wrote:
Grefven wrote:det verkar bli vanligt med 900hk+ banbilar 2011 =)

ska bli kul att de om de verkligen klarar ett varv på någon bana i hela landet.

jag tror det inte. de flesta banorna i landet tar 1-1,5 minut att köra runt om man kör fort. tror det kan skapa lite problem minst sagt.



MEN ingen blir gladare än jag om jag har fel.
Varför skulle den inte ens hålla 1 varv på en bana?

Jag åkte bana med 700hk m50,varv efter varv-massa gånger :wink:
Visst går det. Loadet klarar ju hålla kylningen. Vilka tider åkte du? Var det full attack hela tiden i strävan efter snabbare och snabbare varv?

Jag tror bara att 950hk ur något som är maxat kommer få stora problem. Prova en 2minuters pull i dynapacken på fullt ös så kommer man nog se vilka temper som sticker och om något annat börjar gnälla.

ojla i maskin, vatten, avgastemp, vxl olja, diffolja osv. jag tror att något lär svika gansak ordentligt. det är ju en jäkla skillnad att åka 950hk längs en dragstrip och sen slå av.men ska man hålla 1000m på en raka och sen bara slå av lite halvt i en kurva och ge fullt igen och igen och igen så känns det som att man ber om problem

Dina 700 är ju mycket som fan. Men 950 är t.o.m ännu mera.

Men motbevisa mig gärna. Jag tycker det är ballt om det lyckas. Jag hade dock satt pengen på failure.
Vad vill du med ditt inlägg? Uppmanar du att han ska bygga om bilen med mer kylning av diff och låda? Ska han låta bli att åka bana? Eller kände du bara för att vara negativ?

Posted: 12 Jan 2011, 11:19
by JMK Racing
Vidar strands M5 är ett bra exempel på hur bra det går att köra 20min pass en hel dag i full attack med 1000hk i flera år.!

Kanske inte optimalt MEN det går.

Posted: 12 Jan 2011, 12:45
by markus
Finns hur många exempel som helst kolla bara Time Attack serierna runt om i världen finna många 800++ hk bilar som piskar som satan. Ska man inte köra mer än max 30-45 min i stöten så ska det inte vara några problem med temp i låda o diff men över det så kan man ev få problem. Är motorn byggd rätt så ska den kunna gå hur länge som helst i teorin.

Posted: 12 Jan 2011, 15:27
by Grefven
johankihl wrote: Vad vill du med ditt inlägg? Uppmanar du att han ska bygga om bilen med mer kylning av diff och låda? Ska han låta bli att åka bana? Eller kände du bara för att vara negativ?
jag säger vad jag tror om 950hk på banan. har sett fler med 900hk som ratar strippen för att det är en banbil de bygger.

jag hejjar på ted och vill verkligen att det ska funka. gillar både hans bil och tycker ted är en kanontrevlig person efter jag träffat honom några tillfällen under ett par dagar i norge.

jag blir jätteglad om jag ser den bilen gå varv på banan och köra om folk på yttern och klippa andra bmw club schweden killar (de som säger att en turbobil aldrig kan gå bra på bana) på rakorna.

sist jag såg något övermotoriserat på banan så var det jarl´s med F1 maskinen i z3an. men tyvärr var det få varv och nästan bara gasande på sträckan där publiken stod. för att sen gå i depå.

där av min skepsis johan.


vad tror du själv om 950h på banan? om det nu inte bara ska vara lite bus och spänna musklerna längs rakan så att publiken ställer sig upp och applåderar? det är ju trevligt nog iofs. men ingen bankörning.


och gällande att vara negativ så har jag t.o.m låtit bli att krossa drömmar i ett par andra trådar för att man vill att folk ska klara av vissa deadlines de satt upp. men där man vet till att sannolikheten för att det ska sluta som ett projekt som säljs i delar är stor. man vill nästan be dem sluta handla grejor i förtid då man ser samma mönster återkomma.

men det antar jag att 10 pers hade spottat och fräst som en ilsken kätta om man tipsat då. än fler om man efteråt sagt "vad var det jag sa".

när jag är så negativ så ber man om det. i detta fallet är jag bara lite spekulerande och frågande tycker jag.

Posted: 12 Jan 2011, 15:37
by suprated
När jag menar bana så är det inte att köra 20 varv på tid. Vill ju bara ha kul = Svina på gatebil. mvh

Posted: 12 Jan 2011, 19:02
by Jørg1e30
Vet om flere som kjører time atack serien på gatebil som har både 800 og 900hk som kjører 20-25 min i strekk. det tar på, men det går. bygg rett.

Posted: 12 Jan 2011, 19:09
by Grefven
suprated wrote:När jag menar bana så är det inte att köra 20 varv på tid. Vill ju bara ha kul = Svina på gatebil. mvh
jag kommer stå med ett brett leende och vinka på dig =) det är galet att se rökfyllda hjulhus när folk pluggar i femman och det bara ryker vidare längs rakan.