BMW E30 mtech2 S50B32 såld Köpt bumpers gamla !!

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
suprated
Posts: 547
Joined: 17 Sep 2007, 15:03
Location: Helsingborg

Post by suprated »

Bäckis wrote:Utsendet med slutröret blir minsta bekymret, det kommer inte gå att använda bilen på vanlig väg.

Du får kapa upp i kjolen och göra en lite tunnel.

Vill inte kapa i något faktist, får se hur jag löser det. Och bilen kommer användas flitigt på både vanlig väg och bana ;D mvh
BMW E30 mtech2 S50B32 turbo.... 0702088526
User avatar
pelko
Posts: 4895
Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:

Post by pelko »

Det behöver ju inte vara synligt. Gör det dolt så nära tröskeln du kan under bilen.

Ser i mina ögon tyvärr lite B ut på en i övrigt klockren bil.

Dölj röret :)
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Grefven

Post by Grefven »

det verkar bli vanligt med 900hk+ banbilar 2011 =)

ska bli kul att de om de verkligen klarar ett varv på någon bana i hela landet.

jag tror det inte. de flesta banorna i landet tar 1-1,5 minut att köra runt om man kör fort. tror det kan skapa lite problem minst sagt.



MEN ingen blir gladare än jag om jag har fel.
User avatar
ToTTeN
Posts: 1806
Joined: 07 Aug 2008, 21:09
Location: Töreboda

Post by ToTTeN »

Hur kan jag missat den här?!!!. 100%stenhård!
Tobias Olofsson
0703101373
Dj_totten@hotmail.com
User avatar
moonzhine
Posts: 2447
Joined: 09 Aug 2007, 20:50
Location: Bollnäs

Post by moonzhine »

Grefven wrote:det verkar bli vanligt med 900hk+ banbilar 2011 =)

ska bli kul att de om de verkligen klarar ett varv på någon bana i hela landet.

jag tror det inte. de flesta banorna i landet tar 1-1,5 minut att köra runt om man kör fort. tror det kan skapa lite problem minst sagt.



MEN ingen blir gladare än jag om jag har fel.
Varför skulle den inte ens hålla 1 varv på en bana?

Jag åkte bana med 700hk m50,varv efter varv-massa gånger :wink:
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)


Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning

Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!




Mvh:Peter
0730468169
User avatar
RoDe
Posts: 3817
Joined: 29 Sep 2006, 18:18
Location: Sthlm

Post by RoDe »

moonzhine wrote:
Grefven wrote:det verkar bli vanligt med 900hk+ banbilar 2011 =)

ska bli kul att de om de verkligen klarar ett varv på någon bana i hela landet.

jag tror det inte. de flesta banorna i landet tar 1-1,5 minut att köra runt om man kör fort. tror det kan skapa lite problem minst sagt.



MEN ingen blir gladare än jag om jag har fel.
Varför skulle den inte ens hålla 1 varv på en bana?

Jag åkte bana med 700hk m50,varv efter varv-massa gånger :wink:
han menade nog inte hållbarheten.
The Lower Class
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

suprated wrote:
Bäckis wrote:Utsendet med slutröret blir minsta bekymret, det kommer inte gå att använda bilen på vanlig väg.

Du får kapa upp i kjolen och göra en lite tunnel.

Vill inte kapa i något faktist, får se hur jag löser det. Och bilen kommer användas flitigt på både vanlig väg och bana ;D mvh
Kolla hur Bernis hade på sin, såg bra ut. Är väl ingen samlarbil direkt så att göra det snyggt och vettigt fungernade måste väl få gå an? :)
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
pelko
Posts: 4895
Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:

Post by pelko »

Bäckis wrote:
suprated wrote:
Bäckis wrote:Utsendet med slutröret blir minsta bekymret, det kommer inte gå att använda bilen på vanlig väg.

Du får kapa upp i kjolen och göra en lite tunnel.

Vill inte kapa i något faktist, får se hur jag löser det. Och bilen kommer användas flitigt på både vanlig väg och bana ;D mvh
Kolla hur Bernis hade på sin, såg bra ut. Är väl ingen samlarbil direkt så att göra det snyggt och vettigt fungernade måste väl få gå an? :)
Finns ju ingen anledning till att ens ha det synligt? Ser enligt mig piss ut iaf om man ska ha bak också :)
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
User avatar
suprated
Posts: 547
Joined: 17 Sep 2007, 15:03
Location: Helsingborg

Post by suprated »

pelko wrote:
Bäckis wrote:
suprated wrote:
Vill inte kapa i något faktist, får se hur jag löser det. Och bilen kommer användas flitigt på både vanlig väg och bana ;D mvh
Kolla hur Bernis hade på sin, såg bra ut. Är väl ingen samlarbil direkt så att göra det snyggt och vettigt fungernade måste väl få gå an? :)
Finns ju ingen anledning till att ens ha det synligt? Ser enligt mig piss ut iaf om man ska ha bak också :)
Smaken är som baken. Får nog ta och göra något liknande Bernis :P
BMW E30 mtech2 S50B32 turbo.... 0702088526
Grefven

Post by Grefven »

moonzhine wrote:
Grefven wrote:det verkar bli vanligt med 900hk+ banbilar 2011 =)

ska bli kul att de om de verkligen klarar ett varv på någon bana i hela landet.

jag tror det inte. de flesta banorna i landet tar 1-1,5 minut att köra runt om man kör fort. tror det kan skapa lite problem minst sagt.



MEN ingen blir gladare än jag om jag har fel.
Varför skulle den inte ens hålla 1 varv på en bana?

Jag åkte bana med 700hk m50,varv efter varv-massa gånger :wink:
Visst går det. Loadet klarar ju hålla kylningen. Vilka tider åkte du? Var det full attack hela tiden i strävan efter snabbare och snabbare varv?

Jag tror bara att 950hk ur något som är maxat kommer få stora problem. Prova en 2minuters pull i dynapacken på fullt ös så kommer man nog se vilka temper som sticker och om något annat börjar gnälla.

ojla i maskin, vatten, avgastemp, vxl olja, diffolja osv. jag tror att något lär svika gansak ordentligt. det är ju en jäkla skillnad att åka 950hk längs en dragstrip och sen slå av.men ska man hålla 1000m på en raka och sen bara slå av lite halvt i en kurva och ge fullt igen och igen och igen så känns det som att man ber om problem

Dina 700 är ju mycket som fan. Men 950 är t.o.m ännu mera.

Men motbevisa mig gärna. Jag tycker det är ballt om det lyckas. Jag hade dock satt pengen på failure.
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

Grefven wrote:
moonzhine wrote:
Grefven wrote:det verkar bli vanligt med 900hk+ banbilar 2011 =)

ska bli kul att de om de verkligen klarar ett varv på någon bana i hela landet.

jag tror det inte. de flesta banorna i landet tar 1-1,5 minut att köra runt om man kör fort. tror det kan skapa lite problem minst sagt.



MEN ingen blir gladare än jag om jag har fel.
Varför skulle den inte ens hålla 1 varv på en bana?

Jag åkte bana med 700hk m50,varv efter varv-massa gånger :wink:
Visst går det. Loadet klarar ju hålla kylningen. Vilka tider åkte du? Var det full attack hela tiden i strävan efter snabbare och snabbare varv?

Jag tror bara att 950hk ur något som är maxat kommer få stora problem. Prova en 2minuters pull i dynapacken på fullt ös så kommer man nog se vilka temper som sticker och om något annat börjar gnälla.

ojla i maskin, vatten, avgastemp, vxl olja, diffolja osv. jag tror att något lär svika gansak ordentligt. det är ju en jäkla skillnad att åka 950hk längs en dragstrip och sen slå av.men ska man hålla 1000m på en raka och sen bara slå av lite halvt i en kurva och ge fullt igen och igen och igen så känns det som att man ber om problem

Dina 700 är ju mycket som fan. Men 950 är t.o.m ännu mera.

Men motbevisa mig gärna. Jag tycker det är ballt om det lyckas. Jag hade dock satt pengen på failure.
Vad vill du med ditt inlägg? Uppmanar du att han ska bygga om bilen med mer kylning av diff och låda? Ska han låta bli att åka bana? Eller kände du bara för att vara negativ?
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa

10.04 227km/h@1,1bar
User avatar
JMK Racing
Posts: 587
Joined: 14 Jul 2008, 18:34
Location: Karlstad///SunCity

Post by JMK Racing »

Vidar strands M5 är ett bra exempel på hur bra det går att köra 20min pass en hel dag i full attack med 1000hk i flera år.!

Kanske inte optimalt MEN det går.
Magnus /// Kristiansson
Bmw m3e30 2.8l
Effekt 500whp & 700wnm
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=41361
User avatar
markus
Posts: 4830
Joined: 20 Nov 2005, 17:01
Location: Motala
Contact:

Post by markus »

Finns hur många exempel som helst kolla bara Time Attack serierna runt om i världen finna många 800++ hk bilar som piskar som satan. Ska man inte köra mer än max 30-45 min i stöten så ska det inte vara några problem med temp i låda o diff men över det så kan man ev få problem. Är motorn byggd rätt så ska den kunna gå hur länge som helst i teorin.
Markus Jonsson

burken_jonsson@hotmail.com

Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Grefven

Post by Grefven »

johankihl wrote: Vad vill du med ditt inlägg? Uppmanar du att han ska bygga om bilen med mer kylning av diff och låda? Ska han låta bli att åka bana? Eller kände du bara för att vara negativ?
jag säger vad jag tror om 950hk på banan. har sett fler med 900hk som ratar strippen för att det är en banbil de bygger.

jag hejjar på ted och vill verkligen att det ska funka. gillar både hans bil och tycker ted är en kanontrevlig person efter jag träffat honom några tillfällen under ett par dagar i norge.

jag blir jätteglad om jag ser den bilen gå varv på banan och köra om folk på yttern och klippa andra bmw club schweden killar (de som säger att en turbobil aldrig kan gå bra på bana) på rakorna.

sist jag såg något övermotoriserat på banan så var det jarl´s med F1 maskinen i z3an. men tyvärr var det få varv och nästan bara gasande på sträckan där publiken stod. för att sen gå i depå.

där av min skepsis johan.


vad tror du själv om 950h på banan? om det nu inte bara ska vara lite bus och spänna musklerna längs rakan så att publiken ställer sig upp och applåderar? det är ju trevligt nog iofs. men ingen bankörning.


och gällande att vara negativ så har jag t.o.m låtit bli att krossa drömmar i ett par andra trådar för att man vill att folk ska klara av vissa deadlines de satt upp. men där man vet till att sannolikheten för att det ska sluta som ett projekt som säljs i delar är stor. man vill nästan be dem sluta handla grejor i förtid då man ser samma mönster återkomma.

men det antar jag att 10 pers hade spottat och fräst som en ilsken kätta om man tipsat då. än fler om man efteråt sagt "vad var det jag sa".

när jag är så negativ så ber man om det. i detta fallet är jag bara lite spekulerande och frågande tycker jag.
User avatar
suprated
Posts: 547
Joined: 17 Sep 2007, 15:03
Location: Helsingborg

Post by suprated »

När jag menar bana så är det inte att köra 20 varv på tid. Vill ju bara ha kul = Svina på gatebil. mvh
BMW E30 mtech2 S50B32 turbo.... 0702088526
Jørg1e30
Posts: 861
Joined: 10 Oct 2006, 20:25
Location: Norge

Post by Jørg1e30 »

Vet om flere som kjører time atack serien på gatebil som har både 800 og 900hk som kjører 20-25 min i strekk. det tar på, men det går. bygg rett.
JAAS-performance
Grefven

Post by Grefven »

suprated wrote:När jag menar bana så är det inte att köra 20 varv på tid. Vill ju bara ha kul = Svina på gatebil. mvh
jag kommer stå med ett brett leende och vinka på dig =) det är galet att se rökfyllda hjulhus när folk pluggar i femman och det bara ryker vidare längs rakan.
Post Reply