Page 7 of 50
Re: Jockes E28, Byggt grenrör, och ny turbo. plenum på gång.
Posted: 17 Nov 2011, 15:01
by JockE28
Okej! jag märker väl det när det väl händer

Re: Jockes E28, Byggt grenrör, och ny turbo. plenum på gång.
Posted: 17 Nov 2011, 18:44
by Hansa
JockE28 wrote:Okej! jag märker väl det när det väl händer

kör orginal spjäll eller ett accufab istället! för jag tror inte du vill märka när det händer! prata med karel så kanske han kan få dig på andra tankar!
Re: Jockes E28, Byggt grenrör, och ny turbo. plenum på gång.
Posted: 18 Nov 2011, 07:03
by JockE28
Jag chansar

Re: Jockes E28, Byggt grenrör, och ny turbo. plenum på gång.
Posted: 24 Nov 2011, 19:17
by ogge
Jag har ett kina spjäll som jag haft i 3-4 år snart och det funkar klanderfritt.
har fått ett gashäng med det och detta var efter att jag själv bytte lagrena i de.
har bara hänt 1 gång aldrig mer
Re: Jockes E28, Byggt grenrör, och ny turbo. plenum på gång.
Posted: 27 Nov 2011, 20:55
by P3kka
Gillar bilens utseende

Vill se den ryta till sommaren

Re: Jockes E28, Byggt grenrör, och ny turbo. plenum på gång.
Posted: 29 Nov 2011, 09:44
by JockE28
Tack
Nu har jag ett litet problem,jag får fan inte ihop topp och block?! Har z45, nuke drev och cp kolvar och har fått
Instruktioner på att insug ska vara öppen 2 mm i öd. Men får inte ihop det?
Finns det någon som Jan skicka en förklaring för idoter? Suck å tack
Re: Jockes E28, HJÄLP MED Z45, FÅR INTE IHOP DET.
Posted: 29 Nov 2011, 10:04
by P3kka
Låter skumt, tankte på tiden så prova skruva dagtid nästa gång

höhö
Re: Jockes E28, HJÄLP MED Z45, FÅR INTE IHOP DET.
Posted: 29 Nov 2011, 13:01
by JockE28
P3kka wrote:Låter skumt, tankte på tiden så prova skruva dagtid nästa gång

höhö
Jag har provat de flesta tider på dygnet

Re: Jockes E28, HJÄLP MED Z45, FÅR INTE IHOP DET.
Posted: 29 Nov 2011, 13:08
by JockE28
Ingen som vet?

Re: Jockes E28, Byggt grenrör, och ny turbo. plenum på gång.
Posted: 29 Nov 2011, 16:42
by JonasH88
JockE28 wrote:Tack
Nu har jag ett litet problem,jag får fan inte ihop topp och block?! Har z45, nuke drev och cp kolvar och har fått
Instruktioner på att insug ska vara öppen 2 mm i öd. Men får inte ihop det?
Finns det någon som Jan skicka en förklaring för idoter? Suck å tack
När botten står i tdc (1ans kolv i öd) så ska inugsventilen på 6an stå 2mm öppen.
Jag skruvade ihop botten och toppen i tdc (0-läge)som vanligt, och sedan släpper man på skruvarna i nuke drevet och vrider kammen lite försiktigt tills 6ans insugsventil öppnat 2mm, innan man DRAR ÅT de små skruvarna i kamdrevet igen.
Re: Jockes E28, HJÄLP MED Z45, FÅR INTE IHOP DET.
Posted: 29 Nov 2011, 20:46
by Pimpolainen
hallå!
fan va fint det blir!
men botten och topp sitter ihop?
som sagt. sätt kamdrevet på 0 och montera på toppen
mät på
retainer med klocka och inte på vippa eller något sådant, det har jag försökt och det blir skit

Re: Jockes E28. fick ihop det :)
Posted: 30 Nov 2011, 08:09
by JockE28
Wohoo! Jag löste det igår, vettifan va jag gjorde för fel förra gången. Men nuså jäklar
Tack för hjälpen!
Re: Jockes E28. fick ihop det :)
Posted: 13 Dec 2011, 11:12
by JockE28
Re: Jockes E28. fick ihop det :)
Posted: 14 Dec 2011, 07:06
by JockE28
Jaha, börjar ta sig nu

Re: Jockes E28. M20,precision 6262
Posted: 15 Dec 2011, 13:08
by JockE28
Snart klart, någon som ver om det finns muttrar i rostfritt att köpa med 1/8 npt gänga ??

Re: Jockes E28. finns muttrar i rostfritt att köpa med 1/8
Posted: 15 Dec 2011, 13:19
by Bmw*Alex
ser fint ut
klart de gör
mvh
Re: Jockes E28. finns muttrar i rostfritt att köpa med 1/8
Posted: 15 Dec 2011, 13:38
by JockE28
Bmw*Alex wrote:ser fint ut
klart de gör
mvh

vart någonstans? :/