Posted: 09 Jul 2007, 20:11
fyfan. grattis grattis till sjukt mkt mos
Bmwandreas wrote:Mm turbon funkade kanon.
Vi mätte aldrig mottryck men det blir väl vid en senare bromsning, den ska ju ändå inte köras på denna effekt.
Motoreffekt - 14%.
Det är ju bara en uppskattning, men vi ska snart jämföra med en maskin som är bromsad i en superflow bänk.
Våran bänk visade 110hk mindre på hjulen än en dynojet för någon vecka sen. Så det borde stämma rätt så bra..
bmwpatrik wrote:Bmwandreas wrote:Mm turbon funkade kanon.
Vi mätte aldrig mottryck men det blir väl vid en senare bromsning, den ska ju ändå inte köras på denna effekt.
Motoreffekt - 14%.
Det är ju bara en uppskattning, men vi ska snart jämföra med en maskin som är bromsad i en superflow bänk.
Våran bänk visade 110hk mindre på hjulen än en dynojet för någon vecka sen. Så det borde stämma rätt så bra..
Dum fråga kanske men varför räknar ni inte hjuleffekt minus drivförlust istället, är väll där maskinen mäter exakt eller hag jag fattat fel?
Är ju på hjulen de räknas, men menar du att även hjuleffekten är en uppskattning?
Grattis till grymma siffror i alla fall.
MVH
Bmwandreas wrote:bmwpatrik wrote:Bmwandreas wrote:Mm turbon funkade kanon.
Vi mätte aldrig mottryck men det blir väl vid en senare bromsning, den ska ju ändå inte köras på denna effekt.
Motoreffekt - 14%.
Det är ju bara en uppskattning, men vi ska snart jämföra med en maskin som är bromsad i en superflow bänk.
Våran bänk visade 110hk mindre på hjulen än en dynojet för någon vecka sen. Så det borde stämma rätt så bra..
Dum fråga kanske men varför räknar ni inte hjuleffekt minus drivförlust istället, är väll där maskinen mäter exakt eller hag jag fattat fel?
Är ju på hjulen de räknas, men menar du att även hjuleffekten är en uppskattning?
Grattis till grymma siffror i alla fall.
MVH
Man tar hjuleffekt / 0.86 .
Bäckis wrote:Bmwandreas wrote:bmwpatrik wrote:Bmwandreas wrote:Mm turbon funkade kanon.
Vi mätte aldrig mottryck men det blir väl vid en senare bromsning, den ska ju ändå inte köras på denna effekt.
Motoreffekt - 14%.
Det är ju bara en uppskattning, men vi ska snart jämföra med en maskin som är bromsad i en superflow bänk.
Våran bänk visade 110hk mindre på hjulen än en dynojet för någon vecka sen. Så det borde stämma rätt så bra..
Dum fråga kanske men varför räknar ni inte hjuleffekt minus drivförlust istället, är väll där maskinen mäter exakt eller hag jag fattat fel?
Är ju på hjulen de räknas, men menar du att även hjuleffekten är en uppskattning?
Grattis till grymma siffror i alla fall.
MVH
Man tar hjuleffekt / 0.86 .
Det är på hjulen som är exakt, motoreffekten är en uppskattning.
Nobbe wrote:Gött mos!!Bmwandreas wrote:Man tar hjuleffekt / 0.86 .
Inte för att va petigt., men om du räknar på det där sättet blir det ca:16,28% effektförlust från motorn till hjulen.