Page 7 of 16

Posted: 09 Jul 2007, 20:11
by Mackanoz
fyfan. grattis grattis till sjukt mkt mos :D

Posted: 09 Jul 2007, 21:10
by NLR
Grattis till mycket effekt!
Det är en HX55-60 blandning.
Andreas ,räknar du motoreffekt - 14% = bakhjulseffekt ,eller
bakhjulseffekt + 14% = motoreffekt ?
/Christer

Posted: 09 Jul 2007, 21:30
by Bmwandreas
Mm turbon funkade kanon.
Vi mätte aldrig mottryck men det blir väl vid en senare bromsning, den ska ju ändå inte köras på denna effekt.

Motoreffekt - 14%.
Det är ju bara en uppskattning, men vi ska snart jämföra med en maskin som är bromsad i en superflow bänk.

Våran bänk visade 110hk mindre på hjulen än en dynojet för någon vecka sen. Så det borde stämma rätt så bra..

Posted: 10 Jul 2007, 05:22
by bmwpatrik
Bmwandreas wrote:Mm turbon funkade kanon.
Vi mätte aldrig mottryck men det blir väl vid en senare bromsning, den ska ju ändå inte köras på denna effekt.

Motoreffekt - 14%.
Det är ju bara en uppskattning, men vi ska snart jämföra med en maskin som är bromsad i en superflow bänk.

Våran bänk visade 110hk mindre på hjulen än en dynojet för någon vecka sen. Så det borde stämma rätt så bra..


Dum fråga kanske men varför räknar ni inte hjuleffekt minus drivförlust istället, är väll där maskinen mäter exakt eller hag jag fattat fel?

Är ju på hjulen de räknas, men menar du att även hjuleffekten är en uppskattning?

Grattis till grymma siffror i alla fall.

MVH

Posted: 10 Jul 2007, 07:49
by tobbe tlrecond
Grattis kul att det kom en jävla massa mos. :lol: :lol:

Posted: 10 Jul 2007, 07:53
by Bmwandreas
bmwpatrik wrote:
Bmwandreas wrote:Mm turbon funkade kanon.
Vi mätte aldrig mottryck men det blir väl vid en senare bromsning, den ska ju ändå inte köras på denna effekt.

Motoreffekt - 14%.
Det är ju bara en uppskattning, men vi ska snart jämföra med en maskin som är bromsad i en superflow bänk.

Våran bänk visade 110hk mindre på hjulen än en dynojet för någon vecka sen. Så det borde stämma rätt så bra..


Dum fråga kanske men varför räknar ni inte hjuleffekt minus drivförlust istället, är väll där maskinen mäter exakt eller hag jag fattat fel?

Är ju på hjulen de räknas, men menar du att även hjuleffekten är en uppskattning?

Grattis till grymma siffror i alla fall.

MVH


Man tar hjuleffekt / 0.86 .

Posted: 10 Jul 2007, 08:16
by Bäckis
Bmwandreas wrote:
bmwpatrik wrote:
Bmwandreas wrote:Mm turbon funkade kanon.
Vi mätte aldrig mottryck men det blir väl vid en senare bromsning, den ska ju ändå inte köras på denna effekt.

Motoreffekt - 14%.
Det är ju bara en uppskattning, men vi ska snart jämföra med en maskin som är bromsad i en superflow bänk.

Våran bänk visade 110hk mindre på hjulen än en dynojet för någon vecka sen. Så det borde stämma rätt så bra..


Dum fråga kanske men varför räknar ni inte hjuleffekt minus drivförlust istället, är väll där maskinen mäter exakt eller hag jag fattat fel?


Är ju på hjulen de räknas, men menar du att även hjuleffekten är en uppskattning?

Grattis till grymma siffror i alla fall.

MVH


Man tar hjuleffekt / 0.86 .


Det är på hjulen som är exakt, motoreffekten är en uppskattning.

Posted: 10 Jul 2007, 11:43
by Flaxis
Bäckis wrote:
Bmwandreas wrote:
bmwpatrik wrote:
Bmwandreas wrote:Mm turbon funkade kanon.
Vi mätte aldrig mottryck men det blir väl vid en senare bromsning, den ska ju ändå inte köras på denna effekt.

Motoreffekt - 14%.
Det är ju bara en uppskattning, men vi ska snart jämföra med en maskin som är bromsad i en superflow bänk.

Våran bänk visade 110hk mindre på hjulen än en dynojet för någon vecka sen. Så det borde stämma rätt så bra..


Dum fråga kanske men varför räknar ni inte hjuleffekt minus drivförlust istället, är väll där maskinen mäter exakt eller hag jag fattat fel?


Är ju på hjulen de räknas, men menar du att även hjuleffekten är en uppskattning?

Grattis till grymma siffror i alla fall.

MVH


Man tar hjuleffekt / 0.86 .


Det är på hjulen som är exakt, motoreffekten är en uppskattning.


På naven är väl mer rätt benämning i erat fall?
Kan ju skilja en hel del...
//Flaxis

Posted: 10 Jul 2007, 11:50
by Bmwandreas
Korrekt:)

Posted: 10 Jul 2007, 11:56
by Nobbe
Gött mos!!

Posted: 10 Jul 2007, 12:14
by Porris
Nobbe wrote:Gött mos!!

Bmwandreas wrote:Man tar hjuleffekt / 0.86 .


Inte för att va petigt., men om du räknar på det där sättet blir det ca:16,28% effektförlust från motorn till hjulen.


inte för att vara elak nobbe men jag tänkte på dig när jag läste 8)

Image

Posted: 10 Jul 2007, 12:21
by Bmwandreas
Nej då drar man av 14%, men ska man räkna hjuleffekt + förlust blir det + 17%.

film

Posted: 10 Jul 2007, 23:19
by struten
liten filmsnutt på bromsningen.
http://www.youtube.com/watch?v=fCR-mqHmOLQ

Posted: 11 Jul 2007, 10:15
by Krillian
gud va porrig film !! :twisted:

Posted: 11 Jul 2007, 15:30
by Jocek
Jävligt grymt :)

Posted: 11 Jul 2007, 20:08
by bmwturbo
Rigtig flot lavet på en m20 8) 8)

Posted: 20 Jul 2007, 22:22
by tobbe tlrecond
Tjena fick ni ordning på bilen! har du kört i borlänge :roll: