Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis , Pimplaren
E30S50
Posts: 96 Joined: 23 Jul 2007, 19:02
Contact:
Post
by E30S50 » 25 Oct 2010, 21:19
audi200_3b wrote: yes and take some beers with you when you come here
This sounds a little more better
But i dont think the drive to you would be so nice with my supra and its a very long trip
-Klappi-
Dalskov
Posts: 101 Joined: 03 Jul 2010, 20:01
Post
by Dalskov » 11 Dec 2010, 17:23
Do it do it i got all the way from denmark to PPF and my Supra works perfect with V44 and E 85 and i will go again next year to get more HP
Big Al
Posts: 28 Joined: 13 Dec 2005, 21:30
Location: Skelleftehamn
Contact:
Post
by Big Al » 20 Dec 2010, 18:27
Sjukt skoj bygge , att man kan få en så bra motor med orginalprylar fast med en riktigt bra turbo säger ett å annat
Bmwandreas wrote: Haha jag såg det. Tror inte de fattar att det blir mycket tidigare register med orig kammar. Sen funkar turbon fint med den lilla turbinen.
Nja, insugskammen med 240gr duration hjälper till lite med tidigare register pga mindre pumpförluster, men absolut inte avgaskammen.
Hur stog kammarna vid sista bromsningen?
Sikko
Posts: 554 Joined: 08 Dec 2009, 20:22
Location: Härnösand
Post
by Sikko » 20 Dec 2010, 19:46
Om du har klarat alla tv spelen efter jul helgen så kan vi köra ett ryck nere i garaget, jag har samlat ihop olja för 5 dygn.
072 931 6764
Instagram novasikko
BADASS_M
Posts: 355 Joined: 19 Dec 2006, 01:41
Location: hofors
Post
by BADASS_M » 21 Dec 2010, 14:56
kammarna stod som orginal. org kamdrev.
okej låter bra det
hör av dig denna gång då
wikstromm
Posts: 4 Joined: 29 Mar 2010, 21:38
Post
by wikstromm » 21 Dec 2010, 23:46
galet fräna effekter du får ut på standard botten, du måste jaga om armin snart, men då kanske du behöver uppgradera
du var ju inte i garaget när vi var förbi mikko
hoppas få se den när vi rullar ner mot ppf till våren igen!
BADASS_M
Posts: 355 Joined: 19 Dec 2006, 01:41
Location: hofors
Post
by BADASS_M » 03 Feb 2011, 18:43
nått kort på fälgarna och lite fix vid motorn.
funderar på att pulverlacka insugröret till turbon i samma svart som tryckröret sen polera turbon.
bingsingen
Posts: 215 Joined: 12 Jan 2011, 01:14
Location: Buskerud (Norge)
Post
by bingsingen » 05 Feb 2011, 01:56
grymt som fan
du minner meg lite om en polare av meg, han laddar 2,7 bar på standard 2.8-24v MB-motor..
sjuke menniskor
Heller aids enn e30!
BADASS_M
Posts: 355 Joined: 19 Dec 2006, 01:41
Location: hofors
Post
by BADASS_M » 10 Feb 2011, 23:46
liten update..
fick hem däcken idag från ppf smidigt å bra
vart 26x4.5-15 fram 28x10.5-15s Et Drag bak.
kommer nog upp bilder imon.
RWHP
Posts: 997 Joined: 23 Apr 2009, 16:40
Location: Vendelsö
Post
by RWHP » 11 Feb 2011, 01:51
Du har bytt hjulpinnbultarna va?
1045whp Supra builder
vectramicke
Posts: 524 Joined: 30 Aug 2006, 14:40
Location: Åland
Post
by vectramicke » 11 Feb 2011, 20:23
Vad skiljer mellan dina S-märkta däck och vanliga dragslicks? Styvare sidor eller?
Holmström Motorsport
Cheva Cavalier /Volvo T5
ET: 6.82 326km/h@402m
ET: 4.39 262 km/h@201m
1.04 60fot
BADASS_M
Posts: 355 Joined: 19 Dec 2006, 01:41
Location: hofors
Post
by BADASS_M » 11 Feb 2011, 20:30
Japp det är för styvare sidor
testa hur det blev direkt
Frid
Posts: 58 Joined: 18 Jan 2010, 22:54
Location: öland
Post
by Frid » 11 Feb 2011, 22:15
Ser riktigt bra ut. Ska bli kul och se vad den kan prestera till sommaren.
RWHP
Posts: 997 Joined: 23 Apr 2009, 16:40
Location: Vendelsö
Post
by RWHP » 12 Feb 2011, 01:26
Med de där fälgarna påminner den exakt om SMR Supran
1045whp Supra builder
BADASS_M
Posts: 355 Joined: 19 Dec 2006, 01:41
Location: hofors
Post
by BADASS_M » 12 Feb 2011, 01:38
tur man inte har sån gay dekal på sidan då
RWHP
Posts: 997 Joined: 23 Apr 2009, 16:40
Location: Vendelsö
Post
by RWHP » 12 Feb 2011, 01:47
Köp en komplett 2JZGTE med automatlåda för $1800 och sälj automatlådan så får du ju igen frakten. Så har du en motor att bygga med stakar, kolvar osv och kan mosa på lite mer effekt och åka låga 9or
1045whp Supra builder