Page 7 of 31
race
Posted: 16 Jun 2007, 19:55
by Ålands Adde
hej hej sitter i ett regnit anderstorp med stcc nu... ja ska inte över på midsommar och inget gatebil för min del, åker till våler på nästa race den helgen

...
men jag o björn lundström ska hämta en midsommarpartybåt i ystad,
han kan ta med sensorn till åland när vi lastat av i norrtälje.... 0702965268 mvh adde

Posted: 16 Jun 2007, 21:50
by vectramicke
blir fint om du ger den till björn
Posted: 18 Jun 2007, 14:29
by bjorasen
Jävligt grymt bygge du har, låter riktigt gött också!
Filmen var riktigt bra..
Posted: 18 Jun 2007, 15:11
by Insanity
Tackar tackar..
Alltid kul att höra...

Posted: 16 Jul 2007, 13:37
by Insanity
Jaha, ihelgen va man å ställde ut bilen på American Car Show i norrtälje..
Klassen vi moderna bilar ställde ut i hette Extrem Street.. Fanns en hel del feta bilar där.. Allt som allt va det ca 2000 bilar som ställde ut, så det är en enorm träff/utställning..
Nu till det roliga, det vart en 3:e plats i Extrem street.. Själv tycker jag det är ganska coolt att man kom så långt med min tävlingsbil som har spräckt framruta samt olackad plast huv och baklucka..
Här kommer lite bilder..
2 bilder av Tobias samt K.Lindström jag hittade på nätet..
Nu mina egna bilder..
Som sagt 3:e plats, Pengar, stor pokal blomster m.m
På väg upp på scenen..
Står man å berättar inför 1000-tals personer..
Det var jag, P3(Petri) och Richard Eklund som fick pris..
Nu hade man pengar att supa upp på efterfesten =)
Stolt!
Ganska fin för att vara en Racebil..
Nya 19 tummarna kanske gjorde sitt..
Mvh Stefan
Posted: 16 Jul 2007, 19:56
by Phobban
Grattis! Den har ju faktist väldigt bra puts och är snygg som attans med AC-S fälgarna.
Vart fick du tag på huven och bakluckan?
Posted: 17 Jul 2007, 10:07
by Insanity
Tackar jo puts försöker man alltid ha,,
Angående plast delarna så va det en rallycross snubbe neråt i landet som gjöt dom åt mig.. Minns inte va han hette nu men han har nån hemsida med plast till ganska många olika bil modeller.. Han har rekomenderats här på forumet förr..
Mvh Stefan
Posted: 17 Jul 2007, 23:29
by Karel021
sååå nice Stefan !!!
som ja har sagt på msn nu 45 ggr i kväll
PORRIGA fälgar !!
sen vart klibban riktigt bra faktiskt

Posted: 29 Aug 2007, 10:15
by Bmwandreas
Nu är den bromsad.
760hk@920nm med ett väldigt fint register.
Laddar 1,7 bar men sjunker till 1.4bar vid 7500rpm pga turbon är bottnad...
Posted: 29 Aug 2007, 10:55
by bmw_fredde
V-power eller etanol??
Posted: 29 Aug 2007, 11:42
by Bmwandreas
Bensin och 25% etanol.
Posted: 29 Aug 2007, 12:22
by Johnny H
Bmwandreas wrote:Nu är den bromsad.
760hk@920nm med ett väldigt fint register.
Laddar 1,7 bar men sjunker till 1.4bar vid 7500rpm pga turbon är bottnad...
På hjulen?
Posted: 29 Aug 2007, 12:25
by Bmwandreas
650hk på hjulen.
Totalt vad turbon klarade, så det stämmer finemang med 63mm inlopp.
Posted: 29 Aug 2007, 12:29
by Johnny H
Bmwandreas wrote:650hk på hjulen.
Totalt vad turbon klarade, så det stämmer finemang med 63mm inlopp.
Det är 50Whp mer än min gamla byggd på kina och slarvdelar det.
Visserligen bara 1.6 bar på den men ändå.
Måste vara skitskoj!
Funkade det bra att mappa eller bromsade ni bara?
Grattis oxå till trevliga siffror.

Posted: 29 Aug 2007, 14:06
by Bmwandreas
Skillnad på dynojet och dynapack också, men exakt hur mycket vet vi inte.Det skiljde 110 whp på Martinssons.
Och det enda som bromsade på denna motor var ju turbon..
Posted: 29 Aug 2007, 14:08
by Johnny H
Bmwandreas wrote:Skillnad på dynojet och dynapack också, men exakt hur mycket vet vi inte.Det skiljde 110 whp på Martinssons.
Och det enda som bromsade på denna motor var ju turbon..
110 e mycket det!
Större turbo är första åtgärden nu då?