Page 7 of 18

Posted: 31 Mar 2010, 21:34
by Krillian
Bäckis och ärtan ställer nog upp mer än vad man tror ;)

lycka till bullen. ser fram emot att se m3an i sommar nyvaxad å allt !

Posted: 01 Apr 2010, 00:10
by Grefven
Bäckis wrote:Vill du ha staken renoverad och veven fixad så säger du bara till. Inga stora pengar att ha ihop den där igen, så när du bara kommit över den värsta besvikelsen så hjälper jag dig ordna allt.


känns bra att ha er i ryggen. men den staken går nog inte att renovera =) det får bli en ny isf.

Posted: 01 Apr 2010, 07:52
by Niklas Sandström
Grefven wrote:insidan av överfallet gapade millimetrar och utsidan låg an. skruvarna var som bananer och de satt inte alls hårt. lagerhalvorna hade snurrat över varandra och var sammansvetsade till ett 3/4 lager istället för två halvor.


Var det draget med rätt moment? Har kört ett antal vevlager haverier och skruvarna har aldrig varit lösa efteråt fastän lagren har snurrat och lagt sig på varandra och stakarna alldeles blåa från värmen.

Posted: 01 Apr 2010, 10:42
by fulingbusen
Äh, det är bara en bil! Sälj den till någon som orkar ge den den uppmärksamhet den förtjänar om motivationen tryter.

Posted: 01 Apr 2010, 12:06
by Grefven
Niklas Sandström wrote:
Grefven wrote:insidan av överfallet gapade millimetrar och utsidan låg an. skruvarna var som bananer och de satt inte alls hårt. lagerhalvorna hade snurrat över varandra och var sammansvetsade till ett 3/4 lager istället för två halvor.


Var det draget med rätt moment? Har kört ett antal vevlager haverier och skruvarna har aldrig varit lösa efteråt fastän lagren har snurrat och lagt sig på varandra och stakarna alldeles blåa från värmen.


jag har inte själv satt ihop bottendelen. Min stake var i stort sett inte missfärgad alls. Så därför misstänker jag att det är staken som fallerat och dödat lagret och inte tvärt om.

Posted: 01 Apr 2010, 13:04
by Bäckis
Det är draget med rätt moment. Jag förstår inte vad som hänt men öken är det.

Posted: 01 Apr 2010, 14:41
by krokodilen
Bäckis wrote:Jag förstår inte vad som hänt men öken är det.


Jag har löst gåtan Bäckman!! Någon har fått för sig att plocka ur 3,2ggr mera effekt och 3,5ggr mera vridmoment än Bmw M-division ursprungligen byggde den för med driftsäkerheten i behåll. Smart va!! :wink:

Mvh Christer

Posted: 01 Apr 2010, 16:49
by peppe
Ja men nu är det inte BMW som konstruerat eller kört fram stakarna. Teorin med att staken har falerat först är ju rimlig, men vanligt kan det ju inte vara?

Men eftersom allt annat är fräscht känns det jätte konstigt.

Posted: 01 Apr 2010, 18:14
by Grefven
det är inte vanligt med pungvred heller. men en vacker dag lär man väl få det oxå om denna trend håller i sig. :lol:

en 2,3 liters 4a i grannbyn på 580hk har oxå haft fler identiska ras där de skyller på verdistaken. det är ett raceteam som kör banracing, nurburgring osv.

Posted: 02 Apr 2010, 00:26
by Grefven
jag har en plan. den ska ihop. blir lite ny spec när man ändå är i farten och handlar delar.

Posted: 02 Apr 2010, 00:29
by CrazyVikingsRacing
Grefven wrote:jag har en plan. den ska ihop. blir lite ny spec när man ändå är i farten och handlar delar.


Precis! Det är rätta takter :wink: . Det kostar att ligga på topp!

MVH

Posted: 02 Apr 2010, 00:30
by pelko
Grefven wrote:jag har en plan. den ska ihop. blir lite ny spec när man ändå är i farten och handlar delar.


Skönt att höra!

Posted: 02 Apr 2010, 00:34
by SoreuQ
Grefven wrote:jag har en plan. den ska ihop. blir lite ny spec när man ändå är i farten och handlar delar.


Helt rätt!
En sån här maskin kan man ju inte göra sig av med :)

Posted: 02 Apr 2010, 00:38
by Hansa
S14 hamnar på hyllan och ner i bilen hamnar en fläskig m50 pjäs? :lol:

Posted: 02 Apr 2010, 02:09
by Grefven
Hansa wrote:S14 hamnar på hyllan och ner i bilen hamnar en fläskig m50 pjäs? :lol:


nej.

Posted: 02 Apr 2010, 03:15
by micke999
vad är de för smaskigt som ska hända då?