Page 7 of 23
Posted: 18 Mar 2010, 21:34
by nicke.t
svartlut oxo
Posted: 18 Mar 2010, 21:41
by fulingbusen
Haha, lutar åt att ingen av oss vet vad vi pratar om.
Jag blev bara nyfiken vilken typ av lut och vilken koncentration samt vart man hittar just den lösningen som Robert använt och som verkar funka bra till att tvätta aluminium med. Att det inte är "rent lut" kan vi nog konstatera. Hoppas heller ingen tar 50% natronlut och börjar gnugga delar med hemma i garaget.
Posted: 19 Mar 2010, 08:14
by fulingbusen
En sista offtopic fråga, har du hittat det i handeln? (går det köpa som privatperson)
Posted: 19 Mar 2010, 08:24
by jorgen
Själv kör jag med betnings pasta för rostfritt o det finns att köpa för privatpersoner.
Fulingbusen: känner du någon som jobbar på stora på skoghall så går det att fixa lut, där har de alla sorterna, dock inget som rekommenderas att kladda med hemma i garaget. svartlut går dock att hålla på med men det har ju ingen effekt
Posted: 19 Mar 2010, 09:17
by fulingbusen
Ok, jag ger upp angående luten. Betningspasta alltså! Tackar
Posted: 19 Mar 2010, 10:30
by johankihl
Vad är det för fel på en bandputs
Posted: 19 Mar 2010, 10:39
by jorgen
att jag inte tänkte på det
Posted: 19 Mar 2010, 11:24
by ///Peter
jorgen wrote:Själv kör jag med betnings pasta för rostfritt o det finns att köpa för privatpersoner.
Fulingbusen: känner du någon som jobbar på stora på skoghall så går det att fixa lut, där har de alla sorterna, dock inget som rekommenderas att kladda med hemma i garaget. svartlut går dock att hålla på med men det har ju ingen effekt
Klart man kan fixa lut om du behöver Jörgen
Ringer sen
Posted: 19 Mar 2010, 15:59
by jorgen
nja lut är inget jag är sugen på just nu iaf
Så här blir det efter 20min med betpasta på sej
Passade även på att beta nya slutröret.Självklart ska det lackas o poleras också!
Efter som jag var vid ugnen så passade jag även på att montera startkransen på det fina svänghjulet
Posted: 20 Mar 2010, 20:11
by jorgen
Då är den nästan klar invändigt, är lite små detaljer bara kvar att fixa
Tycker själv att det blev riktigt bra att flytta värmereglaget o ha mätarna där i stället
Skönt att slippa beige/ brun inredningen. har även målat innertaket svart
Posted: 20 Mar 2010, 22:53
by johankihl
Fan så fint du gör! Mätarna passade ju klockrent i gamla klima-hålet
Posted: 21 Mar 2010, 20:05
by jorgen
första tanken var att ta bort frisklufts intaget o sätta mätarna där men det är ju en bil som ska rastas på sommaren så de fick vara kvar
.
Då var iaf motor o låda monterat i bilen. Hoppas att coopering packningen är klar snart så att man kan montera på toppen mm
Posted: 02 Apr 2010, 18:34
by jorgen
Lite provmontering i väntan på den nya coopering packningen o donwpipen
Det som är kvar att lacka är ic o kylare annars är insug o rubbet omlackade
ska dit nya motorfästen så allt hamnar där det ska
Mycket stilig turbo
Lite mera klart invändigt
Posted: 30 Apr 2010, 19:32
by jorgen
Posted: 30 Apr 2010, 19:33
by jorgen
Posted: 30 Apr 2010, 19:45
by Hansa
Klart du ska köra med dom fälgarna! om inte så hör av dig
ruskigt feta! valsa lite skärmar bara så blir det asfett sen
bra att jag fick känna på shortshiften, nu finns det inget tvek om den saken, lägger beställning nästa månad!
Posted: 30 Apr 2010, 19:49
by jorgen
det är jag som ska tacka för besöket
. Det är klart att du ska lägga in en beställning. Börjar ju bli så vanligt med Bbs style5 numera på e28 så man blir lite fundersam trots att de nu mera är helrenoverade