Page 7 of 10
Posted: 22 Dec 2010, 09:50
by uranium
Kul att du uppdaterar med mkt bilder då jag också ska in med bur i min E36 och vill se hur andra har gjort.
Posted: 22 Dec 2010, 09:52
by Grefven
jag hänger inte riktigt med på varför du gör hål i golvet för huvudbågen?
Posted: 22 Dec 2010, 14:56
by E30Anders
Grefven wrote:jag hänger inte riktigt med på varför du gör hål i golvet för huvudbågen?
Är vanligt att man gör för att komma åt att svetsa på ovansidan uppe vid taket, smidigt att kunna sänka ner den i hålen.....
Mvh/ Anders
Posted: 22 Dec 2010, 17:27
by ToTTeN
Grefven wrote:jag hänger inte riktigt med på varför du gör hål i golvet för huvudbågen?
Lättvikta!!
E30Anders wrote:Grefven wrote:jag hänger inte riktigt med på varför du gör hål i golvet för huvudbågen?
Är vanligt att man gör för att komma åt att svetsa på ovansidan uppe vid taket, smidigt att kunna sänka ner den i hålen.....
Mvh/ Anders
Yess. läste så i "instruktions" boken och tyckte att det verkade vettigt. Är ju bara och lägga på det jag har sågat ur sedan och svetsa dit igen sedan.
Posted: 22 Dec 2010, 18:39
by Grefven
ja! det var fan inte dumt tänkt.
Posted: 25 Dec 2010, 18:06
by ToTTeN
Hittade en smidig kap för att kapa bur rör rakt
Kapa ner röret 1mm till och sedan fixa iodning plåtarna. Får bli i morgon på bakfyllan
Passa fint!
Posted: 25 Dec 2010, 22:54
by Macke_88racing
riv ur innertak o rutet på engång
el så tjepar du alla rutor så de inte blir svetslåpoer över allt
Posted: 26 Dec 2010, 00:55
by PiLlEvAn
Grefven wrote:jag hänger inte riktigt med på varför du gör hål i golvet för huvudbågen?
För att man ska sänka ner och svetsa på ovansidan på bågen. men är inte lätt att förstå när man inte gort något sådant förrns man sår där och inte ser vart man svetsar
Posted: 26 Dec 2010, 13:13
by ToTTeN
Macke_88racing wrote:riv ur innertak o rutet på engång
el så tjepar du alla rutor så de inte blir svetslåpoer över allt
Rutorna slänger jag nog ut. Dock vill jag ha innertaket kvar. Ska fösöka få ner ljudnivån lite iafal i min lilla räcer.
Posted: 27 Dec 2010, 18:44
by ToTTeN
Idag har jag och johan bara lekt lite. Smidde ihop några plåtar till huvudbågen men sedan så började vi med leksaken lite.
Tog bort den värsta snön
Jag svetsar ihop avgassystemet lite
Johan fixar lite el
Blev några kablar extra
Och givetvis provkörning. Hoppas det blir Is körning någon dag
Posted: 30 Dec 2010, 20:42
by ToTTeN
Idag har det blivit lite iskörning så brände iväg med kompisens 745a och släp med is cabben på.
Började mekandet med att skaffa lite mer plats och riva ner tanken.
Dremmeln jag gör finliret med
Slipat till förarsidan
Monterat
Inpassat och punkt svetsat
Plattorna ibak är punktade med.
Punktat ifram för att det inte ska röra sig.
Snyggaste glasögonen
Posted: 30 Dec 2010, 20:48
by moonzhine
Ska du få den godkänd får du väl inte skära ner plattornas storlek?
Posted: 30 Dec 2010, 21:24
by Grefven
moonzhine wrote:Ska du få den godkänd får du väl inte skära ner plattornas storlek?
hos sbp? eller i dragrally reglemente?
Posted: 30 Dec 2010, 21:27
by ToTTeN
moonzhine wrote:Ska du få den godkänd får du väl inte skära ner plattornas storlek?
står bara att de ska vara 120cm2. Detta är andra 3mm plattor som har rätt storlek. fast annan form. Hoppas det skall vara okej. Om jag har fel säg till mig nu innan det skiter sig mer.
Posted: 30 Dec 2010, 21:28
by ToTTeN
Grefven wrote:moonzhine wrote:Ska du få den godkänd får du väl inte skära ner plattornas storlek?
hos sbp? eller i dragrally reglemente?
Försöker få den ok för spb och sbf. Och bara behöva kompletera med lite mer rör för att få köra racing exempelvis.
Antal rör är för drifting reglementet. + lite extra som jag hoppas hjälper till vid eventuell rullning.
Posted: 07 Jan 2011, 23:45
by ToTTeN
Lång helgen började med att byta Stötdämpare + topplagringar bak, bromsskivor,broms belägg och broms ok på min husmeks volvo v70 (även kallat servicebilen)
Sedan så kom roslund och hjälpte mig att svetsa lite. (då jag inte litar på mina egna svetsar)
Mastodont pjäsen som han tryckt in i "kalsongblå" (hans blå volvo 360) Antagligen så satt han på gastuben på vägen till garaget.
Tig
Började med att svetsa ihop plattorna.
Och sedan fästa muttrarna på baksidan
Och efter det så fick han börja få ihop rören.
Här är det framstöttan som åker ihop med huvudbågen.
In action
Super fina svetsar gör han!
Penselmålade buren på översidan (svårt att komma åt med lack spruta där
Såhär ser plattorna ut utan bultar
Dagens tabbe var att min lilla husmek råkade slinta med vinkelslip med lamell skiva på in i kabelstammen som går igenom bilen. Tur att han vet hur lödkolv och krymplsang fungerar
Posted: 08 Jan 2011, 02:11
by RWHP
Tycker TIG fogarna ser väldigt nersjunkna ut på vissa ställen
Mata på mer tillsatsmaterial.