ToTTeN´s e36 Fullbur och Turbo.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Grefven wrote:jag hänger inte riktigt med på varför du gör hål i golvet för huvudbågen?
Lättvikta!!
E30Anders wrote:Grefven wrote:jag hänger inte riktigt med på varför du gör hål i golvet för huvudbågen?
Är vanligt att man gör för att komma åt att svetsa på ovansidan uppe vid taket, smidigt att kunna sänka ner den i hålen.....
Mvh/ Anders
Yess. läste så i "instruktions" boken och tyckte att det verkade vettigt. Är ju bara och lägga på det jag har sågat ur sedan och svetsa dit igen sedan.
- Macke_88racing
- Posts: 173
- Joined: 20 Jan 2008, 02:09
Grefven wrote:jag hänger inte riktigt med på varför du gör hål i golvet för huvudbågen?
För att man ska sänka ner och svetsa på ovansidan på bågen. men är inte lätt att förstå när man inte gort något sådant förrns man sår där och inte ser vart man svetsar
Vill åka fort.
Sponsorer sökes
TRÄNING ÄR FÖR TALANGLÖSA
Sponsorer sökes
TRÄNING ÄR FÖR TALANGLÖSA
Idag har det blivit lite iskörning så brände iväg med kompisens 745a och släp med is cabben på.
Började mekandet med att skaffa lite mer plats och riva ner tanken.
Dremmeln jag gör finliret med
Slipat till förarsidan
Monterat
Inpassat och punkt svetsat
Plattorna ibak är punktade med.
Punktat ifram för att det inte ska röra sig.
Snyggaste glasögonen
Började mekandet med att skaffa lite mer plats och riva ner tanken.
Dremmeln jag gör finliret med
Slipat till förarsidan
Monterat
Inpassat och punkt svetsat
Plattorna ibak är punktade med.
Punktat ifram för att det inte ska röra sig.
Snyggaste glasögonen
Grefven wrote:moonzhine wrote:Ska du få den godkänd får du väl inte skära ner plattornas storlek?
hos sbp? eller i dragrally reglemente?
Försöker få den ok för spb och sbf. Och bara behöva kompletera med lite mer rör för att få köra racing exempelvis.
Antal rör är för drifting reglementet. + lite extra som jag hoppas hjälper till vid eventuell rullning.
Lång helgen började med att byta Stötdämpare + topplagringar bak, bromsskivor,broms belägg och broms ok på min husmeks volvo v70 (även kallat servicebilen)
Sedan så kom roslund och hjälpte mig att svetsa lite. (då jag inte litar på mina egna svetsar)
Mastodont pjäsen som han tryckt in i "kalsongblå" (hans blå volvo 360) Antagligen så satt han på gastuben på vägen till garaget.
Tig
Började med att svetsa ihop plattorna.
Och sedan fästa muttrarna på baksidan
Och efter det så fick han börja få ihop rören.
Här är det framstöttan som åker ihop med huvudbågen.
In action
Super fina svetsar gör han!
Penselmålade buren på översidan (svårt att komma åt med lack spruta där
Såhär ser plattorna ut utan bultar
Dagens tabbe var att min lilla husmek råkade slinta med vinkelslip med lamell skiva på in i kabelstammen som går igenom bilen. Tur att han vet hur lödkolv och krymplsang fungerar
Sedan så kom roslund och hjälpte mig att svetsa lite. (då jag inte litar på mina egna svetsar)
Mastodont pjäsen som han tryckt in i "kalsongblå" (hans blå volvo 360) Antagligen så satt han på gastuben på vägen till garaget.
Tig
Började med att svetsa ihop plattorna.
Och sedan fästa muttrarna på baksidan
Och efter det så fick han börja få ihop rören.
Här är det framstöttan som åker ihop med huvudbågen.
In action
Super fina svetsar gör han!
Penselmålade buren på översidan (svårt att komma åt med lack spruta där
Såhär ser plattorna ut utan bultar
Dagens tabbe var att min lilla husmek råkade slinta med vinkelslip med lamell skiva på in i kabelstammen som går igenom bilen. Tur att han vet hur lödkolv och krymplsang fungerar